• Anonym (Snäll­ahjälp­)
    Äldre 15 Dec 19:48
    1750 visningar
    0 svar
    0
    1750

    Skendräktig?

    Hej, jag är en kvinna på 23 år. Har stadigt särboförhållande och planerar inte barn. Lever ett för mig stressigt liv, trots att jag själv egentligen inte tycker att det är stressigt, men de känns som alla symptom man läser på nätet antingen är gravidsymptom eller stress. Därför ber jag nu om hjälp, tips och råd.

    1. Jag och min särbo spenderade fre,lör,sön tillsammans och hade då även samlag. Dock hade jag inte p-piller med mig under helgen och därför blev det oskyddat sex. 


    2. På måndagen får jag mens och har mens hela veckan, dock reagerar jag på att de mer är rent blod än vad de är mens, använde tampong hela veckan och den va blodröd när jag bytte, vilket annars brukar vara mer brunaktigt och lite slemmigt. 


    3. Mensen tog slut efter cirka en vecka, men har haft som mensvärk sen dess i nedre delen av magen i stort sett varje dag, detta var nu 3 veckor sen. Jag mår illa vid olika tidpunkter på dagen, men aldrig så jag spyr. Jag är trött hela tiden och mitt humör svänger som attan.

    4. Tog ett gravidtest idag, clearblue där man kan se veckor på. Tänkte att jag väntar inte en hel månad då alla räknar med BIM, men jag har inte mens varje månad för jag väljer att hoppa över den (detta rådfrågat med barnmorskan så inga synpunkter om de tack). Testet visade "Inte gravid". 

    Fråga: Är jag "skengravid" eller var jag för snabb med testet? Trodde jag skulle släppa gravidtankarna nu när jag gjort testet, men jag mår illa nu och märkte att tankarna inte alls är borta... 

Svar på tråden Skendräktig?