• Pelargon7

    Vi som väntar fjärde barnet!

    Hej, jag väntar mitt fjärde barn i maj. Jag har tvillingar som går mot 14 år och ett barn på 18 år. Vi bor i Täby.

    Jag har aldrig mått så bra som i denna graviditet och det är en häftig känsla.

    Hur mår ni?

    /Sophie

  • Svar på tråden Vi som väntar fjärde barnet!
  • pomperiposa

    Hej

    Det här är mitt fjärde också och mår jättebra som jag har gjort med de tidigare också, mina är 11, 13 och 25. Den här lilla tjejen är beräknad i början av april. Jag bor på södra sidan av Stockholm vid kungens kurva :)

  • Pelargon7

    Hej, härligt att höra. Idag var vi på ul och tårarna rann, otroligt det är en liten grabb därinne och det är fortfarande ofattbart vid 44 års ålder.;)

  • pomperiposa
    Pelargon7 skrev 2015-12-22 02:23:30 följande:

    Hej, härligt att höra. Idag var vi på ul och tårarna rann, otroligt det är en liten grabb därinne och det är fortfarande ofattbart vid 44 års ålder.;)


    Mysigt och grattis!!

    Det är förunderligt men det är väldigt roligt med både pojkar och flickor även fast det är helt olika känns det som. Jag är väldigt glad över att de tror att det är en flicka där inne, men jag vet att jag hade blivit lika glad för en gosse. Mina två äldsta är grabbar och min yngsta är en flicka. Jag är 41.

    Har du pojkar, flickor eller både och?
  • lima76

    hej, hoppar också in här :) jag väntar mitt fjärde barn i juni. Jag har tre tjejer sen innan; de hinner fylla 12, 9 och 4 när bebisen anländer (om allt går enligt plan..)

    Barnmorskan gissade gosse på kubet men vi vet inte säkert ännu. väldigt spännande om det skulle vara en kille men jag är precis lika glad för en tjej, bara han eller hon är frisk! har hittills haft min oroligaste graviditet (ingen anledning egentligen) och är bara så tacksam för att kroppen verkat fungera som den ska och att jag får vara med om det här miraklet igen!

  • pomperiposa
    lima76 skrev 2016-01-02 16:57:23 följande:

    hej, hoppar också in här :) jag väntar mitt fjärde barn i juni. Jag har tre tjejer sen innan; de hinner fylla 12, 9 och 4 när bebisen anländer (om allt går enligt plan..)

    Barnmorskan gissade gosse på kubet men vi vet inte säkert ännu. väldigt spännande om det skulle vara en kille men jag är precis lika glad för en tjej, bara han eller hon är frisk! har hittills haft min oroligaste graviditet (ingen anledning egentligen) och är bara så tacksam för att kroppen verkat fungera som den ska och att jag får vara med om det här miraklet igen!


    Hej Lima - Grattis!

    Spännande för dig om det blir en liten pojk, jag tycker de är jättefina både pojkar och flickor men så klart det blir lite extra roligt om man bara har flickor innan. Jag fick först två söner och jag var så extremt lycklig för mitt tredje barn som var en dotter. Nu väntar jag en liten flicka igen tror de och det känns jättekul även fast det lika gärna får vara en pojk. 

    När ska du göra ul igen? Då är ju bebisen lite större och de borde se ännu bättre

    God fortsättning!
  • lima76
    pomperiposa skrev 2016-01-04 09:36:00 följande:
    Hej Lima - Grattis!

    Spännande för dig om det blir en liten pojk, jag tycker de är jättefina både pojkar och flickor men så klart det blir lite extra roligt om man bara har flickor innan. Jag fick först två söner och jag var så extremt lycklig för mitt tredje barn som var en dotter. Nu väntar jag en liten flicka igen tror de och det känns jättekul även fast det lika gärna får vara en pojk. 

    När ska du göra ul igen? Då är ju bebisen lite större och de borde se ännu bättre

    God fortsättning!
    Jag hade rul bokat till tisdag nästa vecka men ringde idag och fick boka om, hade hoppats på en tidigare tid men nu blev det två dagar senare istället, så torsdag den 14 :) Hoppas man kan se då! med vår förra bebis, som var första vi ville kolla könet på, kunde vi inte se förrän vecka 32. Hon ville verkligen inte visa upp sig, vi gjorde ultraljud vecka 13, 18 och 24 (fick en liten blödning i v 24..)  Det ak i violket fall bli väldigt spännande! Jag var väldigt orolig innan men har lyckats släppa lite på det iom lyckat kub..
Svar på tråden Vi som väntar fjärde barnet!