• Olivia­O
    Äldre 21 Dec 09:22
    2146 visningar
    4 svar
    4
    2146

    RFSU testa tidigt

    Hej! 
    Jag testade RFSU testa tidigt BIM-4 men fick helt blankt. Har dock haft molande värk till och från och har BIM 23/12. 
    Är det någon av er som har erfarenhet eller liknande om dom här testen? Läst lite om att de inte är att lita på men vad har ni för erfarenheter från dom? Går dom att lita på? 

  • Svar på tråden RFSU testa tidigt
  • Secret­lyMe
    Äldre 21 Dec 09:46
    #1

    Kan vara för tidigt att testa, men kan även vara så att testet visar korrekt. Alla test man testar med innan bim som blir negativa kan vara felaktiga. Tar man däremot ett negativt test efter bim med bekräftad ägglossning är testet till 99% rättvisande.

    Molvärk är vanligt även innan mens, men kan vara växtvärk inför en graviditet - då bör det dock ha visats plus på testet om symtomet varit pga hcg. Ett annat hormon som ger oss liknande gravidsymtom är progesteron som är det dominerande hormonet under hela lutealfasen (tiden mellan ägglossning och bim). Progesteron är även det dominerande hormonet tillsammans med hcg vid graviditet. Mao kan man inte skilja på pms och graviditet.

    Hoppas det inte blev för rörigt

  • Olivia­O
    Äldre 21 Dec 09:52
    #2
    SecretlyMe skrev 2015-12-21 09:46:14 följande:

    Kan vara för tidigt att testa, men kan även vara så att testet visar korrekt. Alla test man testar med innan bim som blir negativa kan vara felaktiga. Tar man däremot ett negativt test efter bim med bekräftad ägglossning är testet till 99% rättvisande.

    Molvärk är vanligt även innan mens, men kan vara växtvärk inför en graviditet - då bör det dock ha visats plus på testet om symtomet varit pga hcg. Ett annat hormon som ger oss liknande gravidsymtom är progesteron som är det dominerande hormonet under hela lutealfasen (tiden mellan ägglossning och bim). Progesteron är även det dominerande hormonet tillsammans med hcg vid graviditet. Mao kan man inte skilja på pms och graviditet.

    Hoppas det inte blev för rörigt


    Tack snälla för svaret! :)
  • Anonym (Hon)
    Äldre 12 Nov 20:16
    #3

    Hur gick det för dig?

  • Olivia­O
    Äldre 17 Nov 17:54
    #4

    Jag var gravid och min son är idag 15 månader :D 

Svar på tråden RFSU testa tidigt