• Äldre 23 Dec 14:08
    11718 visningar
    12 svar
    12
    11718

    GÖTEBORG: Tips på bra ställen att ha kalas på

    Hej!
    Tänkte ha ett kalas för dottern (hon vill bjuda hela klassen på ca 20 st) i början på nästa år men har lite tomt på ideér.
    Har ingen naturbegåvning direkt för att va "skoj-mamma/lekledare" i ett kalas hemma + att vi bor lite trångt.
    Kollat lite bowling-kalas osv i Göteborg men det blir rätt dyrt om så många ska med... Nån som har bra idé på kalas att ha på annat ställe än hemma i Göteborg eller bra idé rent allmänt?!

  • Svar på tråden GÖTEBORG: Tips på bra ställen att ha kalas på
  • Filipl­opp
    Äldre 23 Dec 14:18
    #1

    Kan du hyra gymnastiksalen på dotterns skola och ha kalaset där? Jag gjorde så för min son när vi bjöd hela klassen. Och det blev bra. Bjöd på läsk chips och godis. Och en tårta. Fråga vilka lekar hon vill ha. Och ordna musik/disko. Dansstopp tex

    Annars blir det tyvärr dyrt att ha kalas. Har haft kalas på lek o buslandet och laserdome med.

    Vet att man kan ha kalas på en del museum med.

  • Äldre 23 Dec 15:38
    #2

    Piratkakas på Sjöfartsmuseet kanske? Hade det för min son och alla gillade det inklusive tjejerna. Det fanns ett litet kök så man kunde ha med sej tårta och mat själv. Har för mej att det inte var så dyrt.

  • Äldre 24 Dec 10:26
    #3

    Tack för tipsen!
    Ska kolla hur mkt de tar på Sjöfartsmuseet o är det för dyrt är gympahallen ett alternativ så får jag försöka slå på lekledar-rollen lite ????

  • Äldre 24 Dec 10:42
    #4
    pseudonym1 skrev 2015-12-24 10:26:23 följande:

    Tack för tipsen!

    Ska kolla hur mkt de tar på Sjöfartsmuseet o är det för dyrt är gympahallen ett alternativ så får jag försöka slå på lekledar-rollen lite ????


    Du kan ju bygga upp nån bana med redskapen bara, så får dom röja runt och balansera och klättra och hoppa och ha sig och sen fika lite Så slipper man som förälder engagera sig jättemycket! Jag är inte heller nån slags lekledare... Eller om du hör av dig till nån gymnastik förening och hyr in nån ung ledare som vill hjälpa till
  • Äldre 24 Dec 19:05
    #5

    Vilken bra idé!! Jag e nästan socialt handikappad när det kommer till barn (förutom mina egna) o känner lite ångest inför att hålla i det själv:)

    Kollade på Sjöfartsmuseet hemsida o de slutar tyvärr med kalas efter 2015:(

  • Äldre 25 Dec 09:31
    #6

    Se bara till att du inte är ensam vuxen. 20 stycken skolbarn härjandes på en hinderbana i en gymnastikhall kan bli ganska våghalsigt .

  • Äldre 25 Dec 12:40
    #7

    Nädå. Lite självinsikt har jag ????
    Har två vuxna till som kan hjälpa till:)

  • Äldre 28 Dec 18:28
    #8

    Kanske ett kalas där man löser mysterier kan vara något. Tänkte testa detta på min sons nästa kalas. Du kanske kan ha kartletningen ute och sen äta inne hos er?  

    www.spycobarnkalas.se/ 

  • Äldre 29 Dec 13:45
    #9

    Kaffe: Fasen vilken cool idé! Va inne o kollade o verkar hur kul som helst. Kan man köra det o hyra nån föreningslokal i området o ha maten o presenterna i efteråt! Tack för tipset!

  • Äldre 1 Nov 15:19
    #11
    +1

    adrenalinkids.se har startat en webbsida med många roliga barnlalas med adrenalin. Bubble football, Pilbågskrig, Paintballkalas, Fäktning.

  • Äldre 17 Dec 14:00
    #12
    Hej!

    Ser att tipset kommer lite sent, men det kommer säkert fler kalas i framtiden. Vi på ww.teamevent.se har roliga bubbelfoootball kalas där man kan lägga till 4kamp för maximal upplevelse och skoj! 

    Mvh!
Svar på tråden GÖTEBORG: Tips på bra ställen att ha kalas på