• Anonym (Kaffedraken)

    BF Augusti 2016

    Hej

    Jag är i v.5 + 4 dagar fick beskedet på julafton. Detta är min första graviditet och jag är 40. Någon som vill följas åt?

  • Svar på tråden BF Augusti 2016
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja, gärna.

    Väntar trean fyller snart 43 och är omkring vecka 9 (olika räknare säger olika).

  • Anonym (Kaffedraken)
    Fjella skrev 2016-01-10 09:58:09 följande:

    Ja, gärna.

    Väntar trean fyller snart 43 och är omkring vecka 9 (olika räknare säger olika).


    Grattis! Så spännande. Ja man kommer väl först få exakt tidpunkt när man möter för scanningen. Jag ska på scanning på torsdag, det ska bli så skönt att få bekräftat att det är någon därinne. Alla dessa nya saker som händer med kroppen är så ovant. Jag har haft ont i ryggen (länden), ligamenten spänner när jag hostar så jag får hålla på magen. Ibland spänner det till i magen... Man går i ett lyckorus samtidigt som jag är lite änslig...allt skal gå väl.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej hoppar in i denna tråd med för att utbyta lite tankar och erfarenhet är 40 och väntar barn nr 3 2 barn på 7 och 9år är en skräckblandad förtjusning med denna grav är i v 6 samtidigt är jag glad och samtidigt livrädd att något skall gå snett eller att man inte ska orka med hoppas vi kan stötta varandra .????

  • Anonym (Kaffedraken)

    Välkomna alla nya i tråden.

    Helt klart ska vi stötta varandra och de som har erfarenhet sedan innan kanske kan berätta/ge råd. Jag har själv aldrig tidigare varit gravid och är 40. Jag kan tänka mig att alla graviditeter är lite olika och att när man är lite äldre (40) såklart e det lite fler saker att oroa sig för kanske. 

    På torsdag har jag min 1.a scanning.
    Jag är nu i grav vecka 7+1

    Hur mår ni?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Får jag haka på trots att jag ännu inte är 40? Är 37 och väntar mitt 3:e barn, är i v 8 (7+5). Har två barn sedan innan (9 o 11) och min sambo har även han två barn sedan innan (10 o 13). Så det här blir en riktig liten sladdis. ????
    Mår skit, konstant illamående och har kräkts massor. Men igår fick jag en ny medicin så idag har jag iaf fått behålla det jag stoppat i mig även om jag fortfarande är sängliggande och mår illa hela tiden. Men hoppas det snart går över!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Alla är varmt välkomna

    Grattis! Så roligt med en sladdis! Härligt att få så många brödrar och systrar att få växa upp med för både sladdisen och er.Skrattande

    Hoppas medicinen hjälper dig, cross fingers. Have good day!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Någon som kan rekommendera en fler bra gravid apps?

    Klädbutik online för oss?

    Jag har nu Gravid & Baby på min iphone. Den e tydlig och bra.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kul att det fler som vill haka på???? jag mår bra har inte haft något illamående de andra grav så hoppas jag slipper det denna gången med, det jag har kännt av hittills är mina ömma bröst ...måste vara jätte jobbigt att må så dåligt curlingmorsan hoppas det snart avtar, Jag är dålig på vad det finns för bra appar , i morgon ska jag på inskrivning på Mvc lite spännande .

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej, jag är 44 och väntar nr 3, tror jag är i v8, nervös för missfall och hur allt ska gå, skulle vilja komma snart till mvc, men svårt att få tid. Funderar på att göra moderkaksprov...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Skulle också gärna velat göra moderkaksprov, men där jag bor gör man inte det och tro inte det finns privata kliniker där man kan boka själv heller eller någon som vet ?har fått tid till kub iallafall så jag kan bara hålla tummarna att allt går vägen .

Svar på tråden BF Augusti 2016