• Linussessa

    Är jag gravid eller inte?

    Hej jag hade min sista mens 24-29 nov o enligt min mens kalender hade jag ägglossning 10 dec . Jag o min man hade sex 12 dec o han kom i mej. Redan innan min mens skulle komma den 24 dec började jag må illa o va va väldigt yr. Jag tog ett gravidtest redan 3 dagar innan mensen skulle komma men de va negativt. O illamåendet fortsatte mensen kom aldrig. När mensen va 3 dagar sen tog jag ett gravidtest igen negativt de me. Fortsätter må illa. Känns ibland som jag har lite mensvärk men ingen mens kommer. Mina bröst har svullnat väldigt mycket.2 kupor större. Känner mej lite svullen. Reagerar på lukter o spyr ofta. Får även gå o kissa ofta. Även på nätterna. Har nog rätt mycket flytningar för känner mej ganska våt där nere hela tiden.och nu är mensen 8 dagar sen. Har börjat få humörsvängningar. Igår nyårsafton satt jag mest bara å grät. Typ jätte känslig.som igår sa min mamma till mej att jag inte bör dricka så mycket läsk för jag bör tänka på min vikt. Jag börja stor tjuta o sa hon skrek på mej o grejer. O typ min man o jag hade bestämt en viss tid vi skulle ringa men så ringde hans bror istället så då blev jag skit irriterad o ledsen. Fattar inte ens varför jag börja gråta. Kan de va så att jag är gravid fast testen visa negativt lr är jag skengravid? Går på massa mediciner därför känner jag att jag vill veta i tid. För va gravid en gång innan o då plocka läkaren bort mina mediciner för va ej bra att gå på dom när jag va gravid. Den gången fick jag dock missfall men hade ju vatt bra o veta vilket man e eftersom ifall jag e de så måste jag ju plocka väck medicinerna igen

Svar på tråden Är jag gravid eller inte?