• JosianeLopes911

    Vi som planera bli gravida 2016!

    Hej!


    Jag är 24 år och har så många tankar i huvudet. 


    Vad jag vill få ut av detta är att man hittar personer som planera att bli gravida 2016.


    Problemet är jag oroa mig hela tiden med allt.


    Tex: tänk om jag inte kan bli gravid eller tänk om jag gör detta eller vad som helst. Vill bara kunna snacka ut sig med tjejer som har samma tankar.


    Jag har börjat ta apotekets kosttillskott varje dag.


    Men jag är rökare och inte så hälsosam. och är så orolig att jag inte kan bli gravid. Har bara barn i hjärnan så sexet och allt blir inte kul längre. Hur ska man få bort alla tankarna?

    Förlåt för röran.. :)

  • Svar på tråden Vi som planera bli gravida 2016!
  • Gurwlan

    Hej hej

    Det är absolut inte bra att röka men jag gör det jag med

    Men jag har trappat ner från ett paket till 0-5 cigg per dag :)

    Jag har en dotter sen tidigare 6 år.

    Jag rökte väldigt mkt när hon blev till

    Och graviditeten märkte jag av att jag mådde illa när jag rökte :)

    Vi försöker med ett litet syskon nu till min dotter är på äl+7.

    Lycka till :)

  • Hallonberrys

    Hej!

    Jag vill bara säga att jag oroade mig ett halvår, månad in och månad ut. Ringde till och med mottagning för konstgjord befruktning för jag tänkte att vi aldrig kommer bli gravida!

    Men när jag inte tänkte på det och bara levde som vanligt och hittade på saker och jobbade mycket så har vi nu blivit gravida! Så jag tror absolut psyket har mycket att göra med att folk inte blir gravida, så försök slappna av.. Lovar att det kommer hjälpa påvägen om du nu har ägglossning. Lycka till!

  • ettsyskon

    Vill gärna följas åt och dela tankar och känslor !

    Inseminerades i fredags 11/3, för andra gången .. Dom där 2 veckorna framöver är ju så jobbiga nu ! :(

    Rökning vet vi ju alla inte är nå bra, jag försökte sluta ett halvår innan jag visste att de snart var dags för insemination, eftersom man får stå i kö så vet man ju att de är på G, slutade röka i höstas efter 16 år som rökare, och slutade snusa dagen innan vår första insemination .. Inte rört en cigg eller snus sen dess, men fyfan .. Ibland vill man inget hellre under dessa påfrestande dagar !

    Hej förresten!

    Kämpa på tjejer ! Jag hoppas på massa positiva svar i den här tråden ! :D

  • Marley

    Känner så igen mig i oroligheten! Skulle kunna varor jag som skrev! Jag va lika nojjig när vi försökte med vår son. Tyvärr kommer det tillbaka nu när vi ska börja försöka igen...

    Vår son blev till på 4 eller 5 försöket så inte så lång tid ändå men det kändes som det.

    Skulle vara så kul att följas åt!

  • Mammamaya

    Hej! Jag e ny här då jag tycker detta forum verkar intressant

    Jag genomgår just för tillfället ett missfall, såg verkligen fram emot ett 4de barn men vi får väl försöka igen.

    Andra missfallet vi går igenom nu..de förra va jobbigt att gå igenom men detta e snäppet värre.

    Rökning e ju inte så bra men kan ju erkänna att jag röker själv.

    När jag plussade gick jag från 20-25 cigg/dag till 10 cigg/dag. Nu under missfallet så röker jag tyvärr nästan lika mkt igen.

    Vore kul att följas åt, vi siktar på bebis detta året men e väldigt rädd????

  • BeckaRebecka

    Hej!


    Följer gärna åts att bli gravid 2016 
    Tror att man inte ska försöka tänka på barn eller att man har se eller samlag enbart för att få barn.
    Ha det mysigt och trevligt istället och tänk att det sker när det sker så kör vi här hemma i alla fall

  • monument87

    Hej Hej alla


    Bra tråd! Detta är mitt första inlägg på fl.
    Jag kastade mina piller i helgen efter att jag och sambon haft barnsnacket. Jag känner mig så glad och så jävla rädd som många av er andra. Försöker att intala mig att det blir bra och att vi tar allt som det kommer.


    Vi får se vad som häner :)

  • SamsonS

    Får man haka på här? :)

    Vi hade ju hoppats på att jag skulle bli gravid redan 2015. Vi började försöka i juli, så nu blir detta 9e försöket. Hade ett tidigt missfall förra försöket, började blöda dagen efter jag plussat. Just nu är jag rädd att jag inte får någon äl denna månaden, kör med äl stickor och än sålänge inget utslag, enligt appen äl i måndags. Men vi kör med sex varannan dag ändå ifall man ändå missar den. Har svårt att testa samma tid varje dag pga oregelbundet jobb. Har ett barn sen innan som blir 5 i sommar. Hon är en liten hoppsan och hon blev till första äl efter pillerstopp. Hade ju hoppats att det skulle gå lätt även denna gång, men icke :)

  • Fridson

    Åh, jag hakar på här!! Skriver lite på blimamma också, men det verkar rätt dött i den tråden. Hoppas den här är mer aktiv, tycker det är så spännande att följa alla Skrattande

    Jag och min fästman beslöt oss för att börja försöka för några veckor sen. Så mitt i kartan slängde jag mina p-piller, fick såklart pillermens typ 3 dagar senare.


    Igår reagerade jag på att mitt ena bröst blivit mörkare, och formen på brösten har blivit annorlunda. De har inte varit såhär förut..


    Jag har mjölk i tuttarna (mest ena) som en bieffekt av min antidepp, så det har jag haft i över ett halvår redan... Men formen är annorlunda, de är mer hängiga eller vad man ska säga.. ;P


    Min karl kommenterade att jag senare har börjat klaga på lukter och illamående, för några dagar sen när jag var iväg fick jag sån illamåendeattack av cigarettrök (jag röker själv så det är något jag tycker luktar gott i vanliga fall).. Halsbränna på kvällarna.. Hoppas det inte bara är skengraviditet. Jag känner nog efter. Väldigt mycket... :( Med tanke på att jag är lite av en hypokondriker annars är det inte helt omöjligt.

    På måndag är det BIM så jag hoppas så himla mycket att det istället kommer ett plus...

  • feliciaka

    Hej allesammans!


    Jag och min sambo har också beslutat oss för att bli gravida under 2016! Är lika orolig som övriga här.. Är också rökare, lever inte jätte hälsosamt + att jag har en hel del sjukdomar i bagaget.. Bl.a. diabetes och njurfel.. MEN! Jag håller alla tummar och tår och hoppas på att kunna bli gravid, har ägglossningstest och tog ett idag och har ÄL, så det funkar som det ska iallafall! 

Svar på tråden Vi som planera bli gravida 2016!