• Hadraniel

    Skriver ni till personer utan bild/presentation på dejtingsajter?

    Utifrån min egen erfarenhet på dejtingsajter så är det väldigt många som saknar presentation och hyfsat många som saknar en bild.

    Själv skulle jag aldrig få för mig att skriva till någon som inte har skrivit något i sin presentation som jag tycker är tilltalande, men bild kan jag leva utan till man har börjat lära känna varandra en liten stund även om jag anser det som en ganska stor fördel om det även finns en bild.

    Så jag blev helt enkelt lite nyfiken på hur ni andra gör gällande vilka ni skriver till på dejtingsidor?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skriver ni till personer utan bild/presentation på dejtingsajter?
  • Zumpan83

    Är egentligen emot det men det har hänt att man skrivit till dem utan varken bild eller text mest för att man får så lite respons från de som har text och bild. Förväntar mig väl inte speciellt mycket i de fallen dock.
    Helst ser jag dock att de har både bild och text, framförallt text är positivt för mig då det kanske hjälper en mer att hitta något att skriva, så tråkigt att bara skriva hur fin hon är utifrån ett foto

  • Hadraniel
    Zumpan83 skrev 2016-01-06 12:16:52 följande:
    Är egentligen emot det men det har hänt att man skrivit till dem utan varken bild eller text mest för att man får så lite respons från de som har text och bild. Förväntar mig väl inte speciellt mycket i de fallen dock. Helst ser jag dock att de har både bild och text, framförallt text är positivt för mig då det kanske hjälper en mer att hitta något att skriva, så tråkigt att bara skriva hur fin hon är utifrån ett foto
    Hmmm, får man mer respons när man skriver till de som inte har något alls på sin profil?

    Det enda man skulle kunna skriva till dem är ju något helt opersonligt eftersom man inte vet något alls om motparten då.
  • Zumpan83
    Hadraniel skrev 2016-01-06 12:29:43 följande:
    Hmmm, får man mer respons när man skriver till de som inte har något alls på sin profil?

    Det enda man skulle kunna skriva till dem är ju något helt opersonligt eftersom man inte vet något alls om motparten då.
    Nä det är ju inte det man får, därför jag inte gillar det men erkänner bara att jag faktist skrivit till dem ändå.
  • Zumpan83

    Kan väl tillägga att jag bor i en mindre stad och inte är så sugen på att åka 30 mil för att träffa någon vilket gör att man ibland får välja mellan skriva till de utan bild och text eller helt enkelt lägga ner

  • Hadraniel
    Zumpan83 skrev 2016-01-06 12:38:31 följande:
    Nä det är ju inte det man får, därför jag inte gillar det men erkänner bara att jag faktist skrivit till dem ändå.
    Tänkte utifrån att du skrev till dem "för att du inte fick så bra respons från de som har text och bild" vilket jag tolkade som att du då fick bättre respons från de som saknande detta. Men du kanske syftade på att du behövde skriva till ett större urval än de få som har skrivit något vettigt om sig själva för att kunna få svar från någon överhuvudtaget?

    Har själv övervägt att skriva även till de tomma profilerna då det sällan är någon som läser de få meddelanden man skickar till de som har en vettig text och att det är väldigt få personer som besöker ens sida samt att det är extremt ovanligt att någon skriver till en själv. Fast sedan tänker jag att lite får man väl anstränga sig om man vill träffa någon och att de som saknar text knappast lär vara så seriösa. Dessutom vill jag ju kunna skriva något personligt och genomtänkt snarare än skicka massmail till anonyma kvinnor.
  • Hadraniel
    Zumpan83 skrev 2016-01-06 12:41:50 följande:
    Kan väl tillägga att jag bor i en mindre stad och inte är så sugen på att åka 30 mil för att träffa någon vilket gör att man ibland får välja mellan skriva till de utan bild och text eller helt enkelt lägga ner
    Har samma bekymmer då jag jag lagt en absolut maxgräns på runt 2-3 timmars resa med bil för en träff. Har kollat igenom i princip alla nyligen aktiva kvinnor inom detta avstånd och blockerar de utan vettig presentation eller de som jag skrivit till som inte läst eller svarat på mitt meddelande så att jag slipper söka bland dem längre. Så snart är det nog tomt på sökresultaten helt enkelt.
  • Zumpan83
    Hadraniel skrev 2016-01-06 12:48:59 följande:
    Tänkte utifrån att du skrev till dem "för att du inte fick så bra respons från de som har text och bild" vilket jag tolkade som att du då fick bättre respons från de som saknande detta. Men du kanske syftade på att du behövde skriva till ett större urval än de få som har skrivit något vettigt om sig själva för att kunna få svar från någon överhuvudtaget?

    Har själv övervägt att skriva även till de tomma profilerna då det sällan är någon som läser de få meddelanden man skickar till de som har en vettig text och att det är väldigt få personer som besöker ens sida samt att det är extremt ovanligt att någon skriver till en själv. Fast sedan tänker jag att lite får man väl anstränga sig om man vill träffa någon och att de som saknar text knappast lär vara så seriösa. Dessutom vill jag ju kunna skriva något personligt och genomtänkt snarare än skicka massmail till anonyma kvinnor.
    Precis! Nu förstår vi varann

    Fick höra av en tjej som inte hade text att hon inte behövde någon text hon fick mail och valde att skriva till de killarna som hon fastnade för där. Tråkig inställning men det är väl så det funkar, inte konstigt att de inte hittar rätt kille då kanske
  • Hadraniel
    Zumpan83 skrev 2016-01-06 12:58:30 följande:
    Precis! Nu förstår vi varann smile1.gif Fick höra av en tjej som inte hade text att hon inte behövde någon text hon fick mail och valde att skriva till de killarna som hon fastnade för där. Tråkig inställning men det är väl så det funkar, inte konstigt att de inte hittar rätt kille då kanske smile1.gif
    Nä, väljer man att inte berätta något om sig själv så lär man ju hitta personer som är ute efter "vem som helst" snarare än någon som gillar just en själv. Fast tjejer/kvinnor kanske inte vill vara omtyckta för den de är som person utan bara vill ha en partner som de själva tycker om och som väljer dem bara för att de inte kan få någon annan?

    Är ju för att jag vill hitta någon jag gillar som person som jag kollar igenom presentationerna och sen skriver till de som jag tror jag skulle kunna passa och trivas ihop med och skippar de som inte känns bra eller som helt saknar innehåll.
  • Hadraniel

    Väldigt få killar som har röstat ser jag. Synd då jag ville se lite hur stora skillnader det finns mellan könen då jag tänker mig att många killar troligen kontaktar tjejer utan varken bild eller presentation medan det motsatta i princip aldrig inträffar. Varför skulle annars så många tjejer ha profiler utan varken bild eller presentation?

  • Hadraniel

    Jag blir lite nyfiken på hur ni som kontaktar de som saknar både presentation, bild eller annan information inleder kontakten. Det känns ju som att det inte går att skriva mycket mer än "Hej!", "Läget?" eller dylikt om man inte vet något alls om personen.

  • Kampanj

    Förstår att tjejer får mycket mejl, räcker att de har bild. Men jag vet inte vad jag ska skriva till de tjejerna. Står inget om hennes intressen o sånt.

Svar på tråden Skriver ni till personer utan bild/presentation på dejtingsajter?