• första­försök­et
    Äldre 6 Jan 09:51
    1186 visningar
    8 svar
    8
    1186

    Ingen mens sen OKTOBER

    Vill verkligen bli gravid NU!

    Väntar på en tid till IVF.. Men mensen är som bortblåst.. Sista mensdagen va i oktober:(

    Vad ska jag göra??:( kan man på nåt sätt tvinga fram mens?

  • Svar på tråden Ingen mens sen OKTOBER
  • Äldre 6 Jan 10:57
    #1

    Nej, du kan inte tvinga fram mensen.

  • Äldre 6 Jan 18:42
    #2

    Jag är ledsen, det är bara att vänta ut den tyvärr :( 

    Däremot kan IVF-kliniken tvinga fram den med hjälp av läkemedel. När ska du dit? 

    Håller tummarna för att mensen snart kommer igång igen :) 

  • första­försök­et
    Äldre 27 Jan 19:27
    #3

    väntar fortfarande på en tid till ivf :(


    Gjort 2 st utomkvedsop innan, och har bara 1 äggledare kvar.


    I lördags (23/1) skulle mensen kommit enligt appen, men inget hände.


    Först i måndags (25/1) så kom pyttepyttelite blod på pappret när jag var på toa.


    Hoppades på mensen då men den kom inte på tisdagen heller, bara liiiiite ljusrött på pappret på kvällen då med.


    Idag är det ons kväll och inget ljusrött blod på pappret ännu. Lite ont i magen mitt på dagen men det försvann fort.


     


    HUR FUNKAR DET?  "tar" kroppen mens o äl från olika sidor? har läst nånstans att den kunde ta från höger i flera månader o sen byta till vänster. 


    Är det därför jag inte får nån mens? för den "tar" från vänster just nu?? 


     


    JAG ORKAR INTE VÄNTA PÅ DEN FÖRBANNADE MENSEN LÄNGRE!!

  • Äldre 27 Jan 19:47
    #4
    förstaförsöket skrev 2016-01-27 19:27:34 följande:

    väntar fortfarande på en tid till ivf :(


    Gjort 2 st utomkvedsop innan, och har bara 1 äggledare kvar.


    I lördags (23/1) skulle mensen kommit enligt appen, men inget hände.


    Först i måndags (25/1) så kom pyttepyttelite blod på pappret när jag var på toa.


    Hoppades på mensen då men den kom inte på tisdagen heller, bara liiiiite ljusrött på pappret på kvällen då med.


    Idag är det ons kväll och inget ljusrött blod på pappret ännu. Lite ont i magen mitt på dagen men det försvann fort.


     


    HUR FUNKAR DET?  "tar" kroppen mens o äl från olika sidor? har läst nånstans att den kunde ta från höger i flera månader o sen byta till vänster. 


    Är det därför jag inte får nån mens? för den "tar" från vänster just nu?? 


     


    JAG ORKAR INTE VÄNTA PÅ DEN FÖRBANNADE MENSEN LÄNGRE!!


    Tråkigt att det är så lång väntan :( 

    Jag hänger inte riktigt med på vad du menar med höger och vänster sida. Normalt sett ägglossar man bara från ena sidan men mensen kommer ju inte från äggstockarna utan livmodern. Men ägglossar man inte behöver det ju inte komma någon mens. Har man ägglossat ska mensen komma ca 12-16 dygn efteråt för att stöta ut det obrukbara ägget. 

    Var det svar på frågan? :) 
  • Äldre 27 Jan 20:23
    #5

    Jag har länge haft problem med att mensen uteblir nån månad till flera månader. En gång va jag utan i 6 mån och tillslut gav dom mig p-piller att ta fram till sockerpillerna och då kom mensen och då sluta jag med p-pillerna då jag försökte att bli gravid

  • första­försök­et
    Äldre 27 Jan 22:35
    #6
    naos01 skrev 2016-01-27 20:23:18 följande:

    Jag har länge haft problem med att mensen uteblir nån månad till flera månader. En gång va jag utan i 6 mån och tillslut gav dom mig p-piller att ta fram till sockerpillerna och då kom mensen och då sluta jag med p-pillerna då jag försökte att bli gravid


    ja så kan man ju få göra tillslut. 


    Har ju dock hört många som får svårt att bli gravida när dom slutar m piller.


    men då har dom ju iof ätit det i flera år..


    Funkade det för dig?:)

  • första­försök­et
    Äldre 31 Jan 21:31
    #7

    ÄNTLIGEN så kom mensen! 63 dagar sen bara;)

  • Äldre 1 Feb 13:43
    #8
    förstaförsöket skrev 2016-01-31 21:31:43 följande:

    ÄNTLIGEN så kom mensen! 63 dagar sen bara;)


    Woho - heja heja!!! 
Svar på tråden Ingen mens sen OKTOBER