• XmissieX

    BF juni 2016 skaraborg

    Hejsan!

    Tänkte kolla om det finns fler gravida här runt omkring Skaraborgs trakten som också är beräknade i juni och vill följas åt?

    Själv är detta första barnet så allt är nytt och spännande för mig. Dock känner jag inte någon i min omgivning som också är gravid och man kan diskutera o dela hela förloppet med.

    Så hoppas på bättre tur här :)

  • Svar på tråden BF juni 2016 skaraborg
  • Goldenwings

    Hej! Bor i Skaraborgstrakten och väntar mitt första barn som är beräknat i slutet på juli dock, men hade varit kul att ha någon att prata med i samma situation Glad

  • XmissieX
    Goldenwings skrev 2016-01-09 00:30:55 följande:

    Hej! Bor i Skaraborgstrakten och väntar mitt första barn som är beräknat i slutet på juli dock, men hade varit kul att ha någon att prata med i samma situation Glad


    Åh vad roligt :)
    Jag följs gärna åt. Hur har allt gått för dig hittills? Har du fått må bra hela tiden? :)
  • Goldenwings

    Vad kul! Skrattande

    Jag mår rätt så bra nu. Jag kräktes en del mellan vecka 6 och 9, men nu har det stannat med bara illamående. Har haft en del yrsel och en enorm trötthet, men det känns som det börjar lätta lite nu. Hur har du mått?

  • XmissieX
    Goldenwings skrev 2016-01-12 02:02:57 följande:

    Vad kul! Skrattande

    Jag mår rätt så bra nu. Jag kräktes en del mellan vecka 6 och 9, men nu har det stannat med bara illamående. Har haft en del yrsel och en enorm trötthet, men det känns som det börjar lätta lite nu. Hur har du mått?


    Vad skönt att det går åt rätt håll för dig :)
    Jag har väl mått sisådär till å från. Dock varit skonad från att kräkas då det bara skett ca 2 gånger så det är skönt. Men sen har jag något konstigt mående å får uppstötningar väldigt ofta och när jag ätit eller är hungrig får jag luft i magen som måste ut å kommer det inte som en vanlig rap så spyr jag upp rapen typ. Helskumt! Sen har jag också haft problem med yrsel å trötthet å det sitter kvar ännu, har även åkt på snuva ont i halsen å hosta som jag haft i snart 7 veckor, mamma tror jag lär ha det resten av tiden med då hon hade det när hon var gravid så det låter ju underbart, eller inte :P
    Har det börjat synas något på dig ännu? Jag känner hur magen har börjat bli spänd och fått lite "växtvärk" eller vad man ska kalla det, samt att ligamentet gör ont till och från. :)
  • XmissieX
    emeliemaya skrev 2016-01-12 03:31:11 följande:

    Hej har BF i juni men bor i Stockholm


    Vad kul :) i början eller slutet på juni? Hur har du mått å hur mår du?
  • emeliemaya
    XmissieX skrev 2016-01-13 17:29:44 följande:

    Vad kul :) i början eller slutet på juni? Hur har du mått å hur mår du?


    Tack snälla idag va jag på rutina ultraljud de sa den 13 juni :)

    Jag har mått illa i början och spytt en del och såg förjävligt ut hehe men nnu är allting perfekt mår bra o njuter av tiden. :)
  • XmissieX
    emeliemaya skrev 2016-01-13 21:17:31 följande:
    Tack snälla idag va jag på rutina ultraljud de sa den 13 juni :)

    Jag har mått illa i början och spytt en del och såg förjävligt ut hehe men nnu är allting perfekt mår bra o njuter av tiden. :)
    Åh så spännande :D
    Jag ska på RUL första gången nästa vecka så får se vad dom säger då, men det ska väl vara någon gång under första halvan av juni för mig med :)

    Vad skönt att allt sånt gått över så du kan njuta av det hela. Hoppas det förblir så resten av tiden med :)
  • Skruttan1985

    Hej! Har BF i mitten av juni med första barnet, och bor i Skaraborg så jag följs gärna åt här. Har letat efter en tråd för "skaraborgsmammor"

  • Hillis

    Hej :) Jag bor också i Skaraborg och har bf i slutet av juni. Vi var på ultraljud förra veckan och nu vågar jag äntligen tro på att vi verkligen kommer att få en bebis i sommar :) I går var vi i Skövde och kollade på barnvagnar för första gången, vilken djungel! Vet ni vad ni vill ha för nån?

  • Skruttan1985

    Vi har faktiskt fastnat för en Crescent Classic. Det var den enda barnvagnen vi tyckte skulle passa oss. Men jo det finns en hel djungel av vagnar. Hittade ni någon som kändes bra då?

  • XmissieX

    Åh vad kul att ni också är från Skaraborgs trakten :D
    Jag och sambon satt och gjorde en lista på saker som behövs införskaffas inför den nya familjemedlemmens ankomst, det är ju en hel del och kostar gör det med. Men det kommer vara värt det sen men det är sånt man inte tänkte på innan. :)
    Hur går det för er nu under "sjukmånaden"? Har ni lyckats hålla er friska? Jag lyckades tills inatt då det bröt ut så nu blir det att vara hemma och ta det lugnt. Tråkigt när folk som är sjuka kommer till jobbet och jobbar ändå och smittar oss andra bara :/

  • Skruttan1985

    Jag har nog åkt på en bacill. Förhoppningsvis bara en mild en, men hostar mycket och får som blodsmak i munnen då. Man blir ju hypokondriker direkt o orolig för bebisen, men ingen feber än så det är väl bra. Bara jag inte får influensan för jag har inte vaccinerat mig. Har nån av er gjort det i år?

  • XmissieX
    Skruttan1985 skrev 2016-02-11 19:44:37 följande:

    Jag har nog åkt på en bacill. Förhoppningsvis bara en mild en, men hostar mycket och får som blodsmak i munnen då. Man blir ju hypokondriker direkt o orolig för bebisen, men ingen feber än så det är väl bra. Bara jag inte får influensan för jag har inte vaccinerat mig. Har nån av er gjort det i år?


    Usch då, hoppas det går över för dig snart. Jag har med fått hostan plus rinnande näsa och feber till å från. Men hostan är nästan värst när det känns som man hostar upp lungorna. Inge kul alls.
    Nä jag har inte heller vaccinerat mig och så pratas det om att svininfluensan är tillbaka igen, den hoppas jag verkligen att vi slipper åka på.
    Förresten vet du/ni om det finns någon gravidgympa eller gravidyoga i våra trakter? Försökt att söka runt lite efter det men har inte hittat något.
  • Skruttan1985

    Nej tyvärr så har jag inte heller hittat någon sån aktivitet i närområdet. Jag har oxå letat efter både gravgympa och gravidyoga men det verkar vara dåligt med det ????

  • XmissieX

    Vad tråkigt, man tycker ju att det borde finnas någonstans då det ändå bor en hel del folk häromkring.
    Ska försöka komma ihåg att fråga på mvc när det är dags för nästa besök där i slutet av februari och se om dom kanske vet om det finns något internt :)

  • XmissieX

    Jag har hittat gravidyoga i Skövde nu. Fast dom startar en kurs vid 6 anmälda så jag mailade och frågade hur många som har visat intresse. Annars funderar Jag på att gå en profylax/gympa kurs för gravida i vatten :)

  • Aberanja

    Hej hej! Väntar också mitt första barn och bor i Skaraborg! Är dock beräknad till mitten av juli och inte juni men de e ju i sommar i alla fall!

    Va också sugen på det här med gravidgympa och hittade en grupp som har vattengympa i Skövde med start 30 april, hoppas verkligen de blir tillräckligt många anmälda att de blir av :)

    Allt börjar kännas mera verkligt nu när man dagligen får känna sparkar ifrån den lilla kotten!

  • XmissieX
    Aberanja skrev 2016-04-03 09:34:23 följande:

    Hej hej! Väntar också mitt första barn och bor i Skaraborg! Är dock beräknad till mitten av juli och inte juni men de e ju i sommar i alla fall!

    Va också sugen på det här med gravidgympa och hittade en grupp som har vattengympa i Skövde med start 30 april, hoppas verkligen de blir tillräckligt många anmälda att de blir av :)

    Allt börjar kännas mera verkligt nu när man dagligen får känna sparkar ifrån den lilla kotten!


    Hejsan!
    Gick du på vattengympan sen? ???? var det magplasket du gick på?
    Isåfall gick du i gruppomgången efter mig. Hur har det gått? När kom din lilla ut och hur gick det?
Svar på tråden BF juni 2016 skaraborg