• Hansi01

    Föräldraledig på södermalm?

    Hej!

    Jag är hemma med mitt andra barn en liten tjej på snart 6månader. Har en kille med på 4år som går på förskolan. Själv är jag 33år :) Vore kul att lära känna lite fler föräldralediga för lite bäbishäng. Vi bor vid skanstull.

    //Hanna

  • Svar på tråden Föräldraledig på södermalm?
  • TTs mamma

    Jag har en liten kille på drygt två år och ska få mitt andra barn i februari. Tycker det är jättesynd att man inte får en mammagrupp till andra barnet och vill gärna ses. Vi bor nära skrapan.

  • Hansi01

    Hej! Grattis till kommande bebis :) ja det vore kul att ses. När är du beräknad? Går storebror på förskolan?

  • TTs mamma

    Min första kille kom i oktober 2013. Han kommer fortsätta vara på förskolan. Nu har jag ett planerat snitt den 12 februari, mindre än en månad kvar ? själv är jag 35.

    Vilka tider kör ni på förskolan?

  • Hansi01

    Vi har kört 9-15 alla dagar i veckan. Tycker att det har funkat bra. Mindre än en månad kvar t bf Ja då är det nedräkning förstår jag. Mår du bra? Har du slutat jobba? Håller med om att det är lite synd att det inte finns föräldragrupp andra gången.

  • TTs mamma

    Det får nog bli 9-15 på förskolan inledningsvis åtminstone. Känns skönt att det börjar närma sig, väldigt spännande ?. Jag mår förhållandevis bra men är trött och otymplig, jag ska jobba månaden ut har jag tänkt.

    Hur länge är du föräldraledig?

  • SöderBönan

    Hoppar in i tråden!

    Jag är 27 (blir 28 i februari). Har en femårig son och väntar bebis juli!

    Bor på Medis. Sonen går endast 15 h/v (ibland lite mer), då jag valt att vara hemma.

  • nasch

    Hej!

    Jag är 30 år och bor med min man och son (3 år) i Skanstull.

    Är alltså inte föräldraledig just nu, men vi hoppas på ett litet syskon så småningom...

    Vi var först ut i kompisgänget med att skaffa barn.

    Vi spenderar näst intill varje helg i någon parklek/simhall. Skulle därför tycka att det vore väldigt kul att träffa nya vänner med barn - så hör gärna av dig!

  • Hansi01

    Jag kommer vara föräldraledig tom augusti sen ev på 25% tills det är dags för förskolan.

    Kul med lite fler svar härinne :) vi kan ju byta lite kontaktuppgifter framöver!

  • Tea74

    Hej!

    Hoppar in här jag också :) Jag är 30, bor vid Nytorget och är hemma med vår tjej på 2 månader.

  • Hansi01

    Ja vad roligt då kanske vi ska ta en fika om en av oss är höggravid ;) Nästa vecka kan jag tyvärr inte men veckan efter fungerar mån tis ons. Hur ser det ut för er?

  • monkeylost

    Förädrarledig pappa som bor i Nacka med 1åring + sambo. Har knappt något att göra på dagarna så är öppen för förslag, skulle vara kul att träffa andra med barn i ungefär samma ålder

  • Tea74

    En fika nästa vecka vore skoj, jag kan vilken dag som helst. Ni som varit föräldralediga tidigare kanske har koll på vilka caféer som är mest barnvagnsvänliga?

  • TTs mamma

    På måndag har vi kejsarsnitt - härligt och nervöst ? inom kort efter det vill jag gärna ses. Är det smidigast att hålla kontakten här eller via sluten Facebook grupp eller whatsapp? Själv är jag inte inne här regelbundet.

  • Hansi01

    Lycka till och hoppas att allt går bra! Är inte heller så bra på denna sida men tror att man kan väl skicka privata meddelanden. Kanske kan göra en sluten Facebook grupp?! Hör av dig när du/ni landat lite ????

  • TTs mamma

    Hej, nu har vi landat och kommit igång med promenader och sociala aktiviteter. Jag vill jättegärna ses och är relativt flexibel. Vet inte hur man gör en privat slinga tyvärr.

Svar på tråden Föräldraledig på södermalm?