• Anonym (Sexpartners)

    Hur många sexpartners är 'normalt' och rimligt?

    Av ren nyfikenhet undrar jag vad de flesta anser vara ett 'normalt' och rimligt antal sexpartners hos en kvinna på 30-35 år som levt i ett (1) tidigare seriöst förhållande?

  • Svar på tråden Hur många sexpartners är 'normalt' och rimligt?
  • Anonym (C)

    Jag är 30 och har haft ett längre förhållande. Har haft sex med ca 25 killar och tycker att det är både fullt normalt och helt rimligt.

  • Smecker

    872149 är rimligt, men inte 872150, för då är det bara slampigt.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (?)

    Omöjligt att svara på!

    Säg att man är 35 år och haft 1 tidigare seriöst förhållande i 2-3 år. Då har man haft nästan 20 år på sig att dejta, festa, njuta av livet eller vad du nu vill kalla det.
    Är man i farten, så är det väl inte alls orimligt att man har ansvarsfullt, skyddat sex med någon man träffar, men inte vill ha ett seriöst förhållande med utan bara krydda tillvaron med? Säg att man träffar någon likasinnad ungefär 1 gång i månaden. Då är det 200+ sexpartners!

    Om det tidigare förhållandet däremot varade 10-15 år, så vore ju 200+ sexpartners vara en stor bedrift. Inte alls normalt och rimligt!

  • Anonym (?)
    Anonym (?) skrev 2016-01-12 12:43:37 följande:

    Omöjligt att svara på!

    Säg att man är 35 år och haft 1 tidigare seriöst förhållande i 2-3 år. Då har man haft nästan 20 år på sig att dejta, festa, njuta av livet eller vad du nu vill kalla det.
    Är man i farten, så är det väl inte alls orimligt att man har ansvarsfullt, skyddat sex med någon man träffar, men inte vill ha ett seriöst förhållande med utan bara krydda tillvaron med? Säg att man träffar någon likasinnad ungefär 1 gång i månaden. Då är det 200+ sexpartners!

    Om det tidigare förhållandet däremot varade 10-15 år, så vore ju 200+ sexpartners vara en stor bedrift. Inte alls normalt och rimligt!


    Och om person 1 skulle ha sex med någon ny 2 ggr/vecka så pratar vi ju om
    2 000+ partners. Är det orimligt att tex gå på dejt/ha sex 2 ggr per vecka?
  • Anonym (Sexpartners)

    Anledningen till varför jag undrar är pga att många (främst män, men även kvinnor) tycks tycka att så fort det kommer upp i tvåsiffrigt så är det att betrakta som 'många'.

    Jag har haft 12 st och upplever det inte alls som många, men finns de som inte skulle hålla med.

  • MrFlex
    Anonym (?) skrev 2016-01-12 12:46:28 följande:
    Och om person 1 skulle ha sex med någon ny 2 ggr/vecka så pratar vi ju om
    2 000+ partners. Är det orimligt att tex gå på dejt/ha sex 2 ggr per vecka?
    De flesta människor har nog en något högre tröskel för att ha sex med en främling jämfört med någon de har ett förhållande med.

    Att ha sex med två nya personer varje vecka är nog ganska extremt. Dessutom borde det vara ganska svårt och tidskrävande att hitta två nya kandidater varje vecka, även för en attraktiv kvinna:) 
  • Captain Obvious
    Anonym (Sexpartners) skrev 2016-01-12 12:54:08 följande:

    Anledningen till varför jag undrar är pga att många (främst män, men även kvinnor) tycks tycka att så fort det kommer upp i tvåsiffrigt så är det att betrakta som 'många'.


    Problemet är att för dom som tycker att det finns ett "för många" så finns det heller inget "för få". Dvs, om den typen av frågor är en issue för dom, så hade dom antagligen helst velat att du var oskuld när ni träffades. Du tror det finns en "gräns" för vad som kan vara ett okej antal för dom, men det finns ingen gräns. Dom vill inte att du ska ha haft sex överhuvudtaget innan du träffade dom. Alltså är frågan irrelevant. Du tror att det finns ett svar. Problemet är bara att vad du än kommer med för svar kommer det aldrig att vara tillräckligt bra för dom.
  • MrFlex
    Anonym (Sexpartners) skrev 2016-01-12 12:54:08 följande:

    Anledningen till varför jag undrar är pga att många (främst män, men även kvinnor) tycks tycka att så fort det kommer upp i tvåsiffrigt så är det att betrakta som 'många'.

    Jag har haft 12 st och upplever det inte alls som många, men finns de som inte skulle hålla med.


    Jag skulle gissa att det är avundsjuka och dåligt självförtroende som ligger bakom reaktionen. 

    Personligen tycker jag att siffran 12 är låg med tanke på din ålder och i synnerhet om ditt seriösa förhållande inte var så långt.


  • Fjäril Vingad
    Anonym (Sexpartners) skrev 2016-01-12 11:46:42 följande:

    Av ren nyfikenhet undrar jag vad de flesta anser vara ett 'normalt' och rimligt antal sexpartners hos en kvinna på 30-35 år som levt i ett (1) tidigare seriöst förhållande?


    Hur långt är ett snöre?

    Jag bryr mig inte ett skvatt om hur många någon annan legat med. Orka, liksom.
Svar på tråden Hur många sexpartners är 'normalt' och rimligt?