• Äldre 12 Jan 14:54
    1394 visningar
    9 svar
    9
    1394

    Grav symtom

    Hej!
    Har gjort ett test som visa ett jätte starkt plus.Skäms Nu är det så att jag inte har dom graviditetskänningar som jag har föreställt mig att man ska ha. Detta är (om det går bra) mitt första barn.
    Jag har lite spända bröst, molande värk i magen och lite halsbränna då och då. Inget illamående alls.
    Om min app funkar som den ska går jag in i vecka 7 imorgon.

    Någon annan som känner så här som jag gör?


    orolig
  • Svar på tråden Grav symtom
  • Äldre 12 Jan 16:56
    #1

    Hej :)
    Jag minns när jag plussade jag trodde inte alls på det, kände inte mig speciellt gravid heller.
    Har du prövat att ta ett till?
    När jag ringde till gyn så fick jag komma in och göra ett vaginalt ultraljud och ett till gravtest och då trodde jag på att jag var gravid. Det gyn sa till mig då är att testerna oftast stämmer eftersom de mäter hcg nivåerna i kroppen. Så du är nog gravid :) testa att ta ett till eller boka en tid hos gyn.

  • Äldre 12 Jan 17:46
    #2
    elisabet75 skrev 2016-01-12 14:54:57 följande:

    Hej!
    Har gjort ett test som visa ett jätte starkt plus.Skäms Nu är det så att jag inte har dom graviditetskänningar som jag har föreställt mig att man ska ha. Detta är (om det går bra) mitt första barn.
    Jag har lite spända bröst, molande värk i magen och lite halsbränna då och då. Inget illamående alls.
    Om min app funkar som den ska går jag in i vecka 7 imorgon.

    Någon annan som känner så här som jag gör?


    orolig
    Hej :)
    Jag minns när jag plussade jag trodde inte alls på det, kände inte mig speciellt gravid heller.
    Har du prövat att ta ett till?
    När jag ringde till gyn så fick jag komma in och göra ett vaginalt ultraljud och ett till gravtest och då trodde jag på att jag var gravid. Det gyn sa till mig då är att testerna oftast stämmer eftersom de mäter hcg nivåerna i kroppen. Så du är nog gravid :) testa att ta ett till eller boka en tid hos gyn.
  • Äldre 12 Jan 20:54
    #3

    Hej! Tack för svar.
    Jag har provat 3 olika tester och alla visa starkt. Skrattande Har även bokat tid hos min gyn, ska dit om en vecka.
    Så det är bara till att vänta och se om det slår ett litet Hjärta

  • Äldre 12 Jan 23:48
    #4
    +1

    Vad härligt! Håller tummarna att allt är som det ska

  • Äldre 12 Jan 23:53
    #5
    +1

    Grattis! 

  • Äldre 13 Jan 11:15
    #6
    +1

    Spända bröst, molvärk och halsbränna är ju symptom på graviditet. Det är inte alla som blir illamående och det kan även komma först senare. 

  • Äldre 14 Jan 15:08
    #7

    Grattis till graviditeten!
    Var glad att du har lite symptom. Jag har också varit väldigt förskonad från symptom under mina graviditeter. Aldrig mått illa eller fått foglossning. Lite hungrigare, lite kissnödigare, lite tröttare än vanligt och så spända bröst. Det har varit allt.
    Nu är jag 40 år och i vecka 14 med tredje barnet. Mår oförskämt bra ????.

  • Äldre 15 Jan 09:56
    #8

    Hej! De känns så bra att alla inte har samma symtom. Men blir ju lite orolig när de man läser och hör från syskon och vänner inte alls stämmer in på mig. Jag trodde att alla mådde dåligt och spydde.

    Jag är 40 år och om allt går bra så är detta mitt först barn. Gjorde en provrörsbefruktning för typ 14 år sedan och då fanns allt utom embryot. Har alltid haft svårt att bli gravid pga pcos en (hormon rubbning) så nu är jag så rädd och osäker på att de verkligen är något där.

    Nästa vecka ska jag till gyn, så får han kolla ordentligt. ????

  • Äldre 16 Jan 21:45
    #9

    Vissa mår ju inte illa heller, och var glad för det måste jag säga. Hoppas du blir skonad. Sen brukar illamåendet komma i v.7-8 vad jag har förstått, oftast. Vissa får det som sagt inte alls och andra får det senare. Mitt illamående höll i sig i en månad, var borta i 2 veckor och har nu börjat komma igen, riktigt tråkigt. I de två veckorna kände jag inte heller mig gravid, symtomen bara försvann typ. 

Svar på tråden Grav symtom