• Maddsutt

    Letar med ljus och lykta efter en kärlekslåt, en duett som sjungs av en kille och en tjej. Hjälp mig =)

    Hej!

    Jag och min sambo har letat med ljus och lykta efter en låt som han för cirka sex-sju år sedan hade och som vi lyssnade på. Min sambo är mycket duktig på musik, men varken han eller jag förstår inte hur han inte minns vilka som sjöng denna fina duett. Vi skulle verkligen vara tacksamma om du vill och kan hjälpa oss =)

    Det är alltså en kärlekslåt, ganska tragisk - men ändå oerhört vacker. En kille och en tjej sjunger låten, och det är som att texten är skriven så att de sjunger till varandra.

    Vi lyssnade mycket på den för cirka sex till åtta år sedan, men jag tror (nästan vet) att den är äldre än så. Jag kan faktiskt inte säga en enda mening i låten, tyvärr. Det jag vet och minns är att den var både fin, kärleksfull och sorglig. 

    På något sätt har den fastnat hos oss, även om vi inte minns texten, och vi skulle så gärna vilja veta vad låten heter så vi kan börja lyssna på den igen.

    Har du några tips på vilken låt det skulle kunna vara?


    Tur att man numera kan skapa Spotify-listor - så minns man sin favoritmusik =)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-12 22:22
    Glömde skriva att det är en engelsk text =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-12 22:36
    Låten är ganska lugn. Ingen låt med hög bas och liknande...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-01-12 22:48
    Mer info =) jag är 99% säker på att det är killen som börjar sjunga i låten. tjejen kommer in och "svarar" och sedan sjunger de så och sjunger refrängen mer ihop... visst är det svårt?! och nästan lite irriterande när man inte minns mer och när frågan; varför gillar jag en låt som jag inte minns? =)
  • Svar på tråden Letar med ljus och lykta efter en kärlekslåt, en duett som sjungs av en kille och en tjej. Hjälp mig =)
  • Maddsutt

    Tack så jättemycket för era svar Glad
    Tyvärr var det inte "lift me"... Jag är betydligt mindre bra på musik än min sambo - så jag kommer inte alls ihåg melodin. Men jag tror min sambo gör det. så TACK för tipset om Soundhound, det ska vi testa =) 

  • Maddsutt

    Tack för svar. tyvärr glömde jag att skriva att texten är engelsk, så det är inte "om du lämnade mig nu" - dock är den bra den låten med =) Jag har uppdaterat mitt inlägg om det nu - tack ändå =)

  • Maddsutt

    Måste skriva igen att, nej tyvärr det var inte "Where the wild roses grow" heller - men den låten är också riktigt bra =)

    Fortsätt gärna att komma med förslag - vi kan ju knappast vara de enda som lyssnat och verkligen fastnat för låten =)

  • johannaa9

    Vild gissning bara, men låten Two is better than one - Boys like gils feat. Taylor Swift kanske? :) den kom 2009

Svar på tråden Letar med ljus och lykta efter en kärlekslåt, en duett som sjungs av en kille och en tjej. Hjälp mig =)