• scrapparlotta

    Vilken mobilabonnemang är bäst?

    Just nu har jag ett telia abonnemang, men jag bor ute på landet i västra götaland och här funkar det si så där på ganska många ställen. Finns många ställen där telefonsamtal bara bryter.

    Funderar nu på att byta, men vad ska man byta till? Vilka har bäst täckning. Jag funderar på comviq, men är inte säker. Men dom har bra priser åxå...och jag har ju två barn åxå som i så fall ska byta.

    Vad har ni för mobiloperatör och är ni nöjda eller inte?

  • Svar på tråden Vilken mobilabonnemang är bäst?
  • Frontline

    Vilket som är bäst är ju omöjligt att svara på då allt beror på vart man bor..
    Jag har en mobil med dubbla sim ett nr är privat och det andra är jobbmobil.
    På jobbet funkar mitt privata nr bäst och jobbnr är tyvärr lite skakigt hemma har jag bättre mottagning på jobbnr.
    Åker jag och hälsar på mamma så fungerar mitt privata bäst medans jobbtelefonen är obefintlig...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • scrapparlotta
    Frontline skrev 2016-01-14 22:54:40 följande:

    Vilket som är bäst är ju omöjligt att svara på då allt beror på vart man bor..
    Jag har en mobil med dubbla sim ett nr är privat och det andra är jobbmobil.
    På jobbet funkar mitt privata nr bäst och jobbnr är tyvärr lite skakigt hemma har jag bättre mottagning på jobbnr.
    Åker jag och hälsar på mamma så fungerar mitt privata bäst medans jobbtelefonen är obefintlig...


    Vad har du för mobiloperatör då?

    Jo, det klart att det beror på vart man bor. Men tänkte mest höra vad ni har och hur ni tycker det funkar? Och om ni testat nån mobiloperatör som ni inte är nöjda med...
  • Frontline
    scrapparlotta skrev 2016-01-15 21:40:24 följande:
    Vad har du för mobiloperatör då?

    Jo, det klart att det beror på vart man bor. Men tänkte mest höra vad ni har och hur ni tycker det funkar? Och om ni testat nån mobiloperatör som ni inte är nöjda med...
    Privat har jag tre och det som jag sa funkar bäst på jobbet för då kan jag lyssna på radio eller spotify via radion i lurarna,
    Jobbnummer är Telia och det funkar bra överlag om man är utomhus.

    Har inte testat någon annan operatör så kan inte säga hur dom andra är.
    Åker jag till min mamma som bor knappt 2 mil ifrån oss så är Telenor bäst och tre funkar till 90% medans Telia är skit..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • hejnina

    Jag har comviq och är nöjd med dom. Men jag bor centralt i Malmö så det är svårt att jämföra :P

  • Kerubmamman

    Har du jämfört operatörernas täckningskartor? 
    Visst, det är teoretiska värden, men det ger ändå en fingervisning om hur bra uppkoppling man kan tänkas ha. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Frontline
    Kerubmamman skrev 2016-01-16 00:23:43 följande:
    Har du jämfört operatörernas täckningskartor? 
    Visst, det är teoretiska värden, men det ger ändå en fingervisning om hur bra uppkoppling man kan tänkas ha. 
    Dom är ju totalt ointressanta...

    Kollar jag hos mig så skulle Telia ha absolut bäst täckning på jobbet och ja viss det har dom med om jag står på parkeringen, men knallar jag in där jag jobbar sjunker det drastiskt fast det bara är runt 100 meter från parkeringen och väl där går tre bäst fast dom var sämre på samma parkering...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Noname00

    Comviq (Tele2) funkar fint i hela sthlm förut hemma.
    Bodde jag utåt landet så skulle jag inte tveka och ha kvar Telia att det bryts på olika platser kommer du aldrig komma ifrån, det kommer göra det oavsett operatör oftast bara olika platser.

  • scrapparlotta
    Kerubmamman skrev 2016-01-16 00:23:43 följande:

    Har du jämfört operatörernas täckningskartor? 
    Visst, det är teoretiska värden, men det ger ändå en fingervisning om hur bra uppkoppling man kan tänkas ha. 


    Japp, har jämfört och enligt dom skulle jag ha skitbra täckning med telia.....vilket då inte är fallet tycker jag. Och alla är ungefär likadana tycker jag.

    Jag förstår ju att jag aldrig kommer att komma ifrån att det bryt lite då och då. Men jag åker ca 6 mil till jobbet, och under dom 6 milen så är det inte många ställen som det funkar. Och det tycker jag är dåligt år 2016...


  • elrond666

    Kan tipsa om Mobilvesslan, grymt lätt att jämföra olika mobilabonnemang och hitta det bästa.

    Jag har precis bytt till Hallon 4gb som verkar vara Sveriges mest prisvärda mobilabonnemanget just nu!

Svar på tråden Vilken mobilabonnemang är bäst?