• Anonym (Anonym)

    Kär i den jag är otrogen med

    Hej... OBS Lång inlägg

    Vet inte vad jag ska ta mig till så jag skriver av mig här istället.. Behöver några goda råd.

    Det är nämligen så attjag är gift, barn vila mm. Har ett ganska bra liv ekonomiskt mm. Men är inte nöjd med allting.. Nånting fattas ju. Innerst inne är jag helt tom. Har varit ihop med min man ganska länge nu, så nästan allt har dött ( fast vi båda är relativt unga) jag under 30 och han strax över.

    Så, problemet är att i sommras så har jag börjat smsa med en kille som bor ganska nära oss. Också gift, barn mm. Vi kände en viss attraktion till varandra och så har det varit under en längre tid. Vi sågs ett par gånger men det blev inget mer än ett par kärleksfulla kyssar.

    Problemet är det att han hör av sig, vi ses, jag blir galen i honom sen slutar han höra av sig. Undviker tom att svara på mina meddelande. Jag blir besviken och förrvirrad då. Tvingar mig själv att inte tänka på honom, men när jag väl lyckats glömma då dyker han upp igen och same old.... Hör av sig intensivt, när vi ses så visar han att han saknat mig.. Det känns på alla sätt och vis.. Vi har inte ens haft sex med varandra. Vad är det han håller på med? Har han känslor och är rädd för dom eller???

    Va fn ska jag göra ?? Orkar inte mer... Vill veta vad är det han vill. Antigen får han låta mig vara eller visa hur han känner. Mår så dåligt utav detta. Börjat tom drömma om honom ganska ofta nu, och det gör inte saken bättre. Blir så ledsen då!!

  • Svar på tråden Kär i den jag är otrogen med
  • Stolt Farsa

    Finns bara två val. Gör slut eller lägg ner kontakten med snubben. Du kan inte få båda.

  • Anonym (Anonym)

    Jag vet. Jag kan inte göra slut. Inte nu iaf. Tyvärr..


    Stolt Farsa skrev 2016-01-17 11:32:43 följande:

    Finns bara två val. Gör slut eller lägg ner kontakten med snubben. Du kan inte få båda.


  • Anonym (BosseLarsson)

    Då har du svarat på din egen fråga, nästa gång han hör av sig ber du honom att sluta kontakta dig. Du plockar bort honom helt ur alla eventuella kontaktlistor och undviker sedan honom aktivt.

  • Anonym (Anonym)

    Ok. Men varför ska det vara så svårt att göra det? Och jag träffar han dagligen. Svårt att glömma han.


    Anonym (BosseLarsson) skrev 2016-01-17 14:40:17 följande:

    Då har du svarat på din egen fråga, nästa gång han hör av sig ber du honom att sluta kontakta dig. Du plockar bort honom helt ur alla eventuella kontaktlistor och undviker sedan honom aktivt.


  • Anonym (anonym signatur)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-17 16:46:43 följande:

    Ok. Men varför ska det vara så svårt att göra det? Och jag träffar han dagligen. Svårt att glömma han.


    Du kommer springa på flera män i ditt liv som väcker åtrå och längtan. Inget konstigt med det, fullt mänskligt, man måste inte vara otrogen med vederbörande för det. Ska du agera likadant varje gång det händer, igen, igen och igen? Det är hur man hanterar detta som skiljer mogna och ansvarstagande människor från de övriga. Radera honom ur ditt liv om du inte klarar situationen, absolut inte umgås. Problem i relationen löser man inom relationen, tillsammans, inte bakom ryggen på någon som man har valt att dela sitt liv med. Du har ett ansvar gentemot din familj att försöka få det att fungera, just nu gör du det motsatta. Upphör med tramset och prata öppet med din make. Han förtjänar det.
  • Anonym (BosseLarsson)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-17 16:46:43 följande:

    Ok. Men varför ska det vara så svårt att göra det? Och jag träffar han dagligen. Svårt att glömma han.


    Varför träffar du honom dagligen? För att det är er granne? 
    Det handlar det om viljestyrka, du får tvinga dig själv i början sedan går det av vana. Som när man ska börja träna efter en lång tids uppehåll, jäkligt svårt i början men sen rullar det på.

    Sätt upp ett mål eller en sinnesbild av vad du vill ha, din familj. Fokusera på det, att du riskerar den om det fortsätter.

  • Anonym (Skitsnack)
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-17 11:36:28 följande:

    Jag vet. Jag kan inte göra slut. Inte nu iaf. Tyvärr..


    Skitsnack, du kan visst, du vill bara inte
  • Anonym (Asimovaren)

    Har du helt klart för dej vad du lägger i vågskålen?
    Du pissar på dina barn, man ert förhållande, klarar du av att ha barnen kanske varannan vecka, hur går det med ekonomin?
    Har din man börjat ana något, risken finns att han börjar ana nåt, du träffar killen som du har kysst, vad tror du din man skulle säga?
    Antar att du har tänkt igenom saken ett antal gånger, ta ett beslut antingen din barn o man eller skilj dej från din man med allt vad det innebär.

  • Anonym (i samma båt)

    Förstår precis hur du känner och sitter i ungefär samma båt. Har nog tyvärr inga konkreta tips då jag själv är förvirrad. Jag VET vad jag borde göra,men att verkligen göra det är en helt annan sak. Det går liksom inte att säga tack och hej till den jag har på sidan om,tro mig vi har försökt..båda har börjat få nå slags känslor men ingen vill ha en vardag med den andre. Svår sits.

  • Anonym (Skitsnack)
    Anonym (i samma båt) skrev 2016-02-06 12:05:17 följande:

    Förstår precis hur du känner och sitter i ungefär samma båt. Har nog tyvärr inga konkreta tips då jag själv är förvirrad. Jag VET vad jag borde göra,men att verkligen göra det är en helt annan sak. Det går liksom inte att säga tack och hej till den jag har på sidan om,tro mig vi har försökt..båda har börjat få nå slags känslor men ingen vill ha en vardag med den andre. Svår sits.


    Då kanske du kanske säga tack och hej till den du bedrar och släppa honom fri så han kan hitta någon som vet vad hon vill? Du fattar verkligen inte hur egoistisk du är va? DU anser dig ha rätt att behålla båda två så att DU ska få äta kakan och han den kvar, att du därigenom tvingar din partner att leva i en fet lögn verkar inte bekymra dig nämnvärt, det är klar att DU ska ha det du vill....
  • Anonym (Förstår dig)

    Väldigt vad alla är "hårda" och inte förstår hur man kan hamna i otrohet. Jag förstår dig helt, råder dig till att fråga han varför han beter sig som han gör mot dig. Vill han inte träffa dig i hemlighet när det passar båda utan bara på hans villkor så lägg ner han. Du kan ju inte bara vara han tillagas när det passar han, då går man sönder av längtan...

  • Anonym (anonym signatur)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2016-02-07 17:06:29 följande:

    Väldigt vad alla är "hårda" och inte förstår hur man kan hamna i otrohet. Jag förstår dig helt, råder dig till att fråga han varför han beter sig som han gör mot dig. Vill han inte träffa dig i hemlighet när det passar båda utan bara på hans villkor så lägg ner han. Du kan ju inte bara vara han tillagas när det passar han, då går man sönder av längtan...


    Man "hamnar" väl knappast inte i otrohet, lr? Det är aktiva val och handlingar som leder till otrohet.
  • Anonym (jag också)
    En till som känner igen sig och som vet vad som borde göras, men som inte kan göra det. Jag slits mellan två fantastiska människor som är bra på helt olika saker - och har helt olika brister.
  • TopSecretMe
    Anonym (Anonym) skrev 2016-01-17 11:28:21 följande:

    Hej... OBS Lång inlägg

    Vet inte vad jag ska ta mig till så jag skriver av mig här istället.. Behöver några goda råd.

    Det är nämligen så attjag är gift, barn vila mm. Har ett ganska bra liv ekonomiskt mm. Men är inte nöjd med allting.. Nånting fattas ju. Innerst inne är jag helt tom. Har varit ihop med min man ganska länge nu, så nästan allt har dött ( fast vi båda är relativt unga) jag under 30 och han strax över.

    Så, problemet är att i sommras så har jag börjat smsa med en kille som bor ganska nära oss. Också gift, barn mm. Vi kände en viss attraktion till varandra och så har det varit under en längre tid. Vi sågs ett par gånger men det blev inget mer än ett par kärleksfulla kyssar.

    Problemet är det att han hör av sig, vi ses, jag blir galen i honom sen slutar han höra av sig. Undviker tom att svara på mina meddelande. Jag blir besviken och förrvirrad då. Tvingar mig själv att inte tänka på honom, men när jag väl lyckats glömma då dyker han upp igen och same old.... Hör av sig intensivt, när vi ses så visar han att han saknat mig.. Det känns på alla sätt och vis.. Vi har inte ens haft sex med varandra. Vad är det han håller på med? Har han känslor och är rädd för dom eller???

    Va fn ska jag göra ?? Orkar inte mer... Vill veta vad är det han vill. Antigen får han låta mig vara eller visa hur han känner. Mår så dåligt utav detta. Börjat tom drömma om honom ganska ofta nu, och det gör inte saken bättre. Blir så ledsen då!!


    Läs bibeln
  • Anonym (Skitsnack)
    Anonym (Förstår dig) skrev 2016-02-07 17:06:29 följande:

    Väldigt vad alla är "hårda" och inte förstår hur man kan hamna i otrohet. Jag förstår dig helt, råder dig till att fråga han varför han beter sig som han gör mot dig. Vill han inte träffa dig i hemlighet när det passar båda utan bara på hans villkor så lägg ner han. Du kan ju inte bara vara han tillagas när det passar han, då går man sönder av längtan...


    Väldigt vad vissa inte verkar ha förmåga att fatta att man kan förstå något och ändå tycka det är fel. Dessutom har du fel i att man bara "hamnar" i en otrohet, man hamnar inte där av sig självt, man tar sig dit på egen hand.
Svar på tråden Kär i den jag är otrogen med