• femini­stgert­rud
    Äldre 21 Jan 20:23
    3332 visningar
    6 svar
    6
    3332

    Att tvätta sig

    Hej alla fina!

    Hur viktigt är det med hygien när man har barn? Jag tvättar mig en gång i veckan ungefär. Hur ofta tvättar ni er? (nyblivna mammor riktar jag mig främst till)

    PS. Jag använder parfym

  • Svar på tråden Att tvätta sig
  • elyse
    Äldre 21 Jan 20:31
    #1

    Upplever du själv att du tvättar dig för sällan?

    De flesta duschar nog varje /varannan dag och tvättar av sig varje dag (armhålor, t. ex).

  • Äldre 21 Jan 20:48
    #2

    Innan jag fick barn duschade jag varje morgon. Nu duschar jag varannan.

  • Äldre 21 Jan 21:24
    #3

    Du menar tvättar hela kroppen då? Alltså duschar/badar.

    Jag tvättar ansiktet varje morgon, men annars duschar jag 1-2 gånger per vecka (om jag inte tränar. Detta var även innan jag fick barn. Jag tycker att det är tråkigt och tidsödande att duscha). Det är mest armhålor och underliv som kan få sig en skvätt lite oftare. Det är ju inte heller bra för huden att tvättas för ofta och så länge man inte stinker så är det inte hela världen. Jag förstår inte de som orkar duscha varje dag.

    Jag använder inte parfym, endast anti-perspirant (en sån 5-dygnsgrej).

  • Äldre 21 Jan 21:26
    #4

    Tvättar underliv, armhålor, ansikte och så varje dag och duschar varannan.

  • Äldre 21 Jan 21:32
    #5

    Jag duschar alltid på morgonen. Jag blir liksom inte människa om jag inte får min morgondusch.

    Ibland händer det även att jag duschar både på morgonen och på kvällen (om jag exempelvis nyss bytt sängkläder, eller om jag tränat).

    Ibland händer det även att jag duschar mitt på dagen, trots att jag redan duschat på morgonen, pga att jag fryser. Jätteskönt att komma in från kylan och värma sig i duschen. Ahhh!

  • Äldre 21 Jan 21:32
    #6
    Iowhannah skrev 2016-01-21 21:24:58 följande:

    Du menar tvättar hela kroppen då? Alltså duschar/badar.

    Jag tvättar ansiktet varje morgon, men annars duschar jag 1-2 gånger per vecka (om jag inte tränar. Detta var även innan jag fick barn. Jag tycker att det är tråkigt och tidsödande att duscha). Det är mest armhålor och underliv som kan få sig en skvätt lite oftare. Det är ju inte heller bra för huden att tvättas för ofta och så länge man inte stinker så är det inte hela världen. Jag förstår inte de som orkar duscha varje dag.

    Jag använder inte parfym, endast anti-perspirant (en sån 5-dygnsgrej).


    Åh, att duscha är ju det skönaste som finns! Hade jag haft möjlighet hade jag duschat minst en halvtimme skållhett varje dag. :)
Svar på tråden Att tvätta sig