• Anonym (Ensam)

    Vad tycker ni om min sambos beteende?

    Jag känner mig så ensam. Fick reda på i förra veckan att jag är gravid, vilket är det sista jag önskar mig just nu. Är otroligt nere och är rädd för aborten då jag hört att det ska göra väldigt ont osv. Är i v.7. Ber min sambo ringa till gyn för att boka en tid åt mig för att jag vill inte gå igenom allt detta själv. I fredags hade han någon ursäkt men lovade att gå upp tidigt när de öppnade telefonväxeln idag (07.00). Han gick inte upp som lovat och nu kan han inte ringa på hela dagen eftersom han inte kan prata om sådant på jobbet. Bad att han går ut från jobbet i 2 minuter för att ringa, men tydligen går inte det. Bara ursäkter. Känner mig så ensam. Vad hade ni gjort i min situation? Problemet är mitt i slutändan så nu ska jag ringa och boka en tid för abort och sedan får vi se vad jag gör med slyngeln till sambo.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om min sambos beteende?
  • sextiotalist

    Frågan är om han verkligen kan ringa och boka en tid för abort?
    Vissa saker måste man göra själv även om de är väldigt jobbiga.

  • Anonym (Maja)

    Han kanske helst skulle behålla och tycker det känns jobbigt?

  • Anonym (Ensam)

    Han vill inte behålla det vet jag. Men han är väldigt okänslig och verkar inte riktigt bry sig om att jag mår dåligt nu. Ja, jag ska ringa själv men han behöver inte följa med till sjukhuset heller. Klarar mig själv om det är så det ska vara i vår relation.

  • Anonym (Hej)

    På mitt jobb kan man inte ringa två minuter. Sjukt strängt. Smita in på toan :/ jag tycker nog att du överreagerar men att han bör visa mer känslor. Men just ringa på jobbet, nja. Haft fler jobb där det faktiskt inte är ok.

  • Anonym (Ensam)

    Jag vet tyvärr att det är okej på hans jobb eftersom det är ett familjeföretag och chefen är en familjemedlem. Han får exempelvis ta semester precis när han vill. Men att gå ut för att ringa i 2 minuter går inte för det verkar konstigt. Allt är bara ursäkter.

  • Anonym (Maja)

    Fast varför kan inte du ringa? Varför är det enklare för honom?

  • Anonym (Ensam)

    För att jag vill inte gå igenom det här själv. Han visar inga känslor och det är i slutändan jag som får ta all smärta och åka till sjukhuset osv. Så jag tyckte att det minsta han kunde göra var att ringa för att vi skulle göra det här ihop. Annars får han inga konsekvenser av att det blev såhär. Vi har båda orsakat det så jag tycker att vi båda ska hjälpas åt, är det så konstigt?

  • Nonym

    Din sambo har inte ens laglig rätt att ringa och boka en tid för abort för dig (om han inte är ditt ombud och du är stum) så det faktum att han inte har ringt är faktiskt ett icke-problem.

    Din sambo kanske också mår väldigt dåligt? Vad gör du för att stötta honom i den här situationen?

  • Anonym (Får inte)

    Är rätt säker på att han inte får boka en tid till dig. Ja fick inte ens boka en vaccinationstid till min man när han hade svårt att hinna ringa själv. Det är säkert jobbigt för honom också och jag tycker du är lite ojuste faktiskt

Svar på tråden Vad tycker ni om min sambos beteende?