• Maglan

    38 grader till och från sen i fredags

    Min femåriga pojke har haft 38 grader till å från sedan i fredags. Så naturligtvis var jag hemma med honom då. Men det ger ju aldrig med sig..
    Ibland är den nere på 36,5 för att några timmar senare vara uppe i 38 igen.

    Han är pigg på dagarna och tittar på tv och leker.
    Täppt i näsan och småhostig.
    Vaknade inatt och hade ont långt inne i munnen i överkäken. Såg ingen blåsa eller nåt. Tänkte att det kanske är bihålorna men enligt 1177 får man hög feber då..

    Får så dåligt samvete av att ringa jobbet idag igen. Har som regel en feberfri dag innan barnen går tillbaka till dagmamman.

    Men alltså.. Vad kan det vara med så lite feber..


  • Svar på tråden 38 grader till och från sen i fredags
  • Maglan
    pippilirum skrev 2016-01-25 13:40:45 följande:

    Virus skulle jag tippa på.


    Ja jag tror det ja med. Är bara inte van att dom har så låg feber haha.. Han brukar få hög feber när han är sjuk..
  • Maglan
    Maglan skrev 2016-01-25 13:33:27 följande:

    Min femåriga pojke har haft 38 grader till å från sedan i fredags. Så naturligtvis var jag hemma med honom då. Men det ger ju aldrig med sig..
    Ibland är den nere på 36,5 för att några timmar senare vara uppe i 38 igen.

    Han är pigg på dagarna och tittar på tv och leker.
    Täppt i näsan och småhostig.
    Vaknade inatt och hade ont långt inne i munnen i överkäken. Såg ingen blåsa eller nåt. Tänkte att det kanske är bihålorna men enligt 1177 får man hög feber då..

    Får så dåligt samvete av att ringa jobbet idag igen. Har som regel en feberfri dag innan barnen går tillbaka till dagmamman.

    Men alltså.. Vad kan det vara med så lite feber..


    Såg nu också att halsmandlarna hans är jättestora. Dock inge ont i halsen..
  • Maglan
    Sthlm4Ever skrev 2016-01-25 13:59:14 följande:

    38 grader är inte feber för ett aktivt barn. Min knodd har ofta 38-38,5 grader pga aktivitet.


    Ja fast han brukar ligga under 37 i normala fall.
    Och även när han vilat ligger han på 38 nu
Svar på tråden 38 grader till och från sen i fredags