• Anonym (preggo?)

    Rädd att jag är gravid- hur märker man skillnad?6

    Jag hade mens 24 dec. Borde fått min nu...

    Känner mig svullen, tung och öm i brösten. Aning motverka från magen men vet inte om det är önsketänkande. Hoppas varje dag att mensen ska komma. Har barn sedan innan och börjar ana ugglor i mossen.

    Livrädd vill inte behöva göra abort men kan inte heller fullfölja pga ohälsa. Om man jämför dagarna före mens mot dagarna före plus så är de ju spöklikt lika.

    Blir hungrig fort, vill svullna och äta onyttigheter...

    Så vad är skillnaderna egentligen???

  • Svar på tråden Rädd att jag är gravid- hur märker man skillnad?6
  • Anonym (preggo?)

    Jag tog ett test det var negativt men jag tror mer på kroppens signaler.

    Kan man ha "besvär" likt dessa tidigare än hög kan visas på graviditetstest undrar jag

  • Anonym (Hanna)

    Ja, det är ju så att det är nästan omöjligt att skilja symptomen på att man ska ha mens och symptomen på att man är gravid. .. Tex så får jag alltid mensvärk under en dag exakt en vecka före mens. Detta har jag också fått även när det visat sig att jag varit gravid. Men även mensvärk som varit identisk med den "riktiga " mensvärken. Jag tror nog att du kan ta det lugnt och lita på ditt negativa test. Hur stor risk är det att du skulle kunna vara gravid? Har du haft oskyddat sex vid ägglossning?

  • ll o

    Hej jag fick oxå min men den 24 dec och mensen skulle ha kommit i onsdags men kom inte så jag tog ett test som visade neg men igår tog jag ett nytt och fick ett starkt pluss

  • Anonym (preggo?)

    Jag får vänta 48 Tim och göra nytt.

Svar på tråden Rädd att jag är gravid- hur märker man skillnad?6