• Anonym (Kaffedraken)

    Två missfall och nu gravid igen, hur släpper man oron?

    Jag har två barn på 4 & 6 år och vi ville nu ha ett till barn, fick missfall i v7 i somras och i v5 innan jul och nu blev jag gravid igen direkt så är i v6 men jag kan verkligen inte slappna av, så jäkla orolig för missfall igen.. Fick inte missfall innan något av mina andra barn så det känns så konstigt med två på raken nu

  • Svar på tråden Två missfall och nu gravid igen, hur släpper man oron?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Är i samma sits :( Fick ett missfall i höstas i vecka 7, och ett precis före jul i vecka 12. Nu är jag gravid igen i vecka 5, och är helt sjukt orolig. Inte blir det bättre av att jag har småblödningar ibland, och inte känner av så mycket symptom jämfört med de andra gångerna. Jag har två äldre barn sen innan, men inga med min nuvarande man, han har inga alls.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag förstår precis. Jag hade två missfall innan första barnet sen kom han och lillasyster utan problem. Men nu ville vi ha ett till barn och då blev det missfall igen i oktober. Nu är jag gravid igen i v 6 och är dönervös.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja usch va jobbigt det är.. Två i rad är ju ganska så vanligt har jag hört men däremot inte 3 i rad. Jag har båda barnen med samma man och även detta med samma

  • Anonym (Kaffedraken)
    Elib89 skrev 2016-01-26 15:47:58 följande:

    Jag har två barn på 4 & 6 år och vi ville nu ha ett till barn, fick missfall i v7 i somras och i v5 innan jul och nu blev jag gravid igen direkt så är i v6 men jag kan verkligen inte slappna av, så jäkla orolig för missfall igen.. Fick inte missfall innan något av mina andra barn så det känns så konstigt med två på raken nu


    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-26 17:00:16 följande:

    Är i samma sits :( Fick ett missfall i höstas i vecka 7, och ett precis före jul i vecka 12. Nu är jag gravid igen i vecka 5, och är helt sjukt orolig. Inte blir det bättre av att jag har småblödningar ibland, och inte känner av så mycket symptom jämfört med de andra gångerna. Jag har två äldre barn sen innan, men inga med min nuvarande man, han har inga alls.


    Ankissen skrev 2016-01-26 17:03:22 följande:

    Jag förstår precis. Jag hade två missfall innan första barnet sen kom han och lillasyster utan problem. Men nu ville vi ha ett till barn och då blev det missfall igen i oktober. Nu är jag gravid igen i v 6 och är dönervös.


    Elib89 skrev 2016-01-26 22:02:08 följande:

    Ja usch va jobbigt det är.. Två i rad är ju ganska så vanligt har jag hört men däremot inte 3 i rad. Jag har båda barnen med samma man och även detta med samma


    Hej tjejer!
    Vad glad jag blev att jag hittade denna tråd!
    Nog för att det är av jättetråkiga anledningar <3

    Jag har haft massor av missfall....genom åren pratar vi om över 20 missfall :/

    Förra året hade jag 3 missfall och är nu åter gravid,går in i vecka 7 på Onsdag men precis som er är jag sjuuukt orolig :/

    Först kändes allt jättebra och jag och min man bestämde oss för att verkligen glädjas åt det här och INTE gå i ett enda orosmoln....
    Som sagt,de gick jättebra till en början,alla symptom fanns där,jag blev supertrött,somnade överallt och var hungrig som en häst!!!

    Igår slog det mig att för det första brukar jag vara grymt illamående vid det här laget!
    Har 4 barn och med alla dem har jag legat totalt däckad i fosterställning av illamående....
    Har inte en tillstymmelse till illamående!!!
    Brösten som tidigare var känsliga och svullna,är som vanliga igen...
    Hungern? Bortblåst,absolut ingen graviditets-hunger alls....
    Trött? Näe inte de heller....

    Hur fasiken tacklar man sånt här UTAN att vara för orolig....
    Att ringa gyn är uteslutet för dit får man tyvärr inte komma och det finns noll förståelse....
    Jag har ju som sagt haft en del missfall och man utreder det inte ens eftersom jag redan har barn som man så fint uttrycker det :/

    Jag är verkligen jätteglad att jag hittade denna tråd :)

    Hur mår ni alla andra?
    Vågar ni känna glädje och lycka eller maler oron sönder er <3



  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (mammatill4) skrev 2016-02-01 15:18:50 följande:
    Anonym (Orolig) skrev 2016-01-26 17:00:16 följande:

    Är i samma sits :( Fick ett missfall i höstas i vecka 7, och ett precis före jul i vecka 12. Nu är jag gravid igen i vecka 5, och är helt sjukt orolig. Inte blir det bättre av att jag har småblödningar ibland, och inte känner av så mycket symptom jämfört med de andra gångerna. Jag har två äldre barn sen innan, men inga med min nuvarande man, han har inga alls.


    Elib89 skrev 2016-01-26 22:02:08 följande:

    Ja usch va jobbigt det är.. Två i rad är ju ganska så vanligt har jag hört men däremot inte 3 i rad. Jag har båda barnen med samma man och även detta med samma


    Hej tjejer!
    Vad glad jag blev att jag hittade denna tråd!
    Nog för att det är av jättetråkiga anledningar <3

    Jag har haft massor av missfall....genom åren pratar vi om över 20 missfall :/

    Förra året hade jag 3 missfall och är nu åter gravid,går in i vecka 7 på Onsdag men precis som er är jag sjuuukt orolig :/

    Först kändes allt jättebra och jag och min man bestämde oss för att verkligen glädjas åt det här och INTE gå i ett enda orosmoln....
    Som sagt,de gick jättebra till en början,alla symptom fanns där,jag blev supertrött,somnade överallt och var hungrig som en häst!!!

    Igår slog det mig att för det första brukar jag vara grymt illamående vid det här laget!
    Har 4 barn och med alla dem har jag legat totalt däckad i fosterställning av illamående....
    Har inte en tillstymmelse till illamående!!!
    Brösten som tidigare var känsliga och svullna,är som vanliga igen...
    Hungern? Bortblåst,absolut ingen graviditets-hunger alls....
    Trött? Näe inte de heller....

    Hur fasiken tacklar man sånt här UTAN att vara för orolig....
    Att ringa gyn är uteslutet för dit får man tyvärr inte komma och det finns noll förståelse....
    Jag har ju som sagt haft en del missfall och man utreder det inte ens eftersom jag redan har barn som man så fint uttrycker det :/

    Jag är verkligen jätteglad att jag hittade denna tråd :)

    Hur mår ni alla andra?
    Vågar ni känna glädje och lycka eller maler oron sönder er <3



    Fy, vad jobbigt!     Håller tummarna att det går vägen denna gången!

    Vill inte göra någon orolig, men jag fick missfall igen,  hade ju haft småblödningar, och det blev mer blod i helgen.  Fick en dålig känsla och testade mig igen i dag, och fick negativt på testet nu :(
    Så sjukt ledsen!     Vet inte hur många gånger man ska orka börja om?  
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-02-01 16:59:02 följande:
    Fy, vad jobbigt!     Håller tummarna att det går vägen denna gången!

    Vill inte göra någon orolig, men jag fick missfall igen,  hade ju haft småblödningar, och det blev mer blod i helgen.  Fick en dålig känsla och testade mig igen i dag, och fick negativt på testet nu :(
    Så sjukt ledsen!     Vet inte hur många gånger man ska orka börja om?  

    Men fy vad tråkigt :'( <3
    Förstår att det är jobbigt !
    Ja du hur många gånger orkar man börja om? Jag har tidigare aldrig gett upp hoppet men nu börjar jag faktiskt fundera på att om det nu blir missfall igen så struntar jag nog i allt detta....varför vi så gärna vill ha ytterligare ett barn är av olika anledningar,för det första så vill vi ha en stor familj men sen är det väldigt många år mellan nr 3 och nr 4 ...alla barn här hemma är tonåringar förutom 2,5 åringen ....


    Verkligen ledsen för din skull <3

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack! Jag känner som så att jag så otroligt gärna vill ha barn med min man.. Det är först nu som jag träffat min stora kärlek, visst älskade jag mitt ex, men jag vet nu att vi hade inte de otroligt starka känslor som jag har för min nuvarande man. Hur det känns att få en puss varje morgon, och han tittar kärleksfullt på mitt trötta, osminkade ansikte, med håret som ett skatbo, och säger med fullt av kärlek i ögonen : jag älskar dig! Hur vi dras till varandra dom magneter.. Blir bara patetiskt när jag ska försöka förklara, men vi älskar varandra så otroligt mycket! Min allra högsta önskan i hela världen är att vi får ett barn tillsammans. Men det verkar inte så lätt

  • Anonym (Kaffedraken)

    Samma situation som för er fast med endast ett MF bakom mig (v13 med aningens blödningar i 2veckor innan jag morgonen när jag skulle åka och göra UL fick kasta mig in på toaletten och fick en hemsk dag på gyn som slutade i akut skrapning och blodtransfer), gravid igen och nu i v10. Fick blödningar i v 5+2 men då kunde de inte se något på VUL så fick komma igen v 6+5 och såg ett hjärta, men blöder fortfarande lite var och varannan dag. Väntar nu på UL i v12 som är inplanerat för att se så allt fortfarande är ok trots blödningar. Varken jag eller sambon har kunnat glädjas eller ens vågar tro att jag har en frisk bebis i magen som ren försvarsmekanism, tråkigt att inte kunna glädjas. Kan tänka mig att det är ännu värre för er som haft flera missfall på rad. Har ju inget barn själv än, sambon har en dotter, men vill ju så gärna ha en egen. Jobbigaste kommentaren jag fick (och får jag den igen så slår jag ner personen) är "ni har ju i alla fall **** (sambons dotter)"......och ja jag älskar henne med men hon är inte min.......

  • Anonym (Kaffedraken)

    Testa Zonterapi! En kvinna jag känner fick missfall 7 gånger efter varandra. Efter den sjunde gången, när hon INTE var gravid, gick hon och fick zonterapi några gånger på punkterna för äggstockar och livmoder. Efter det födde hon fler barn, hon slutade få missfall! Värt ett försök. Det är utan biverkningar :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hanna 82 skrev 2016-02-04 13:07:40 följande:

    Samma situation som för er fast med endast ett MF bakom mig (v13 med aningens blödningar i 2veckor innan jag morgonen när jag skulle åka och göra UL fick kasta mig in på toaletten och fick en hemsk dag på gyn som slutade i akut skrapning och blodtransfer), gravid igen och nu i v10. Fick blödningar i v 5+2 men då kunde de inte se något på VUL så fick komma igen v 6+5 och såg ett hjärta, men blöder fortfarande lite var och varannan dag. Väntar nu på UL i v12 som är inplanerat för att se så allt fortfarande är ok trots blödningar. Varken jag eller sambon har kunnat glädjas eller ens vågar tro att jag har en frisk bebis i magen som ren försvarsmekanism, tråkigt att inte kunna glädjas. Kan tänka mig att det är ännu värre för er som haft flera missfall på rad. Har ju inget barn själv än, sambon har en dotter, men vill ju så gärna ha en egen. Jobbigaste kommentaren jag fick (och får jag den igen så slår jag ner personen) är "ni har ju i alla fall **** (sambons dotter)"......och ja jag älskar henne med men hon är inte min.......


    Hanna82 jag förstår att du INTE vill ha den kommentaren!!!
    Jag skulle bli jättearg OCH ledsen,det är väl självklart att du älskar hans dotter men för det vill ha ett "eget" barn <3

    Hoppas verkligen att allt går bra,förstår att det måste vara en jäääättelång väntan för er <3 !


    Vore jag dig har jag ringt in och bett om en akuttid !
    Ingen ska behöva gå i veckor och oroa sig <3

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tyvärr tror jag inte att det går vägen den här gången heller....
    Jag har börjat få rosa/röda flytningar idag och på kvällen har livmodern krampat....
    Visst jag vet att vissa har små blödningar i början av graviditeten men jag har aldrig haft det med våra 4 barn men däremot alltid innan själva missfallet kommer igång....
    Jag var så jäkla säker på att det skulle gå vägen,men för några dagar sedan sa jag till sambon att det nog kommer att gå åt skogen....och idag kom första tecknen på det....
    Kommer att åka in imorgon och kolla,för jag har riktigt ont ibland ....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ett tips) skrev 2016-02-04 20:29:52 följande:

    Testa Zonterapi! En kvinna jag känner fick missfall 7 gånger efter varandra. Efter den sjunde gången, när hon INTE var gravid, gick hon och fick zonterapi några gånger på punkterna för äggstockar och livmoder. Efter det födde hon fler barn, hon slutade få missfall! Värt ett försök. Det är utan biverkningar :)


    Sorry jag menade akupunktur! Hon testade akupunktur och det hjälpte!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur har det gått för er? Själv plussade jag precis och har nu två missfall bakom mig. Ett i vecka 7 och sedan ett i vecka 12. Vill så gärna ha ett barn till men vet inte om man ska våga hoppas för mycket nu.. :(

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är fortfarande gravid, är i v 8, mår så sjuuukt illa, har nog aldrig mått så illa i mina tidigare graviditeter.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Själv har jag ingen aning om hur långt gången jag är.. v5 enligt sista mens men har misstankar om att det kan vara längre än så o då kan det vara så mycket som v12. Ska på vul det n 25e, blir skönt att få ett svar och förhoppningsvis se att allt faktiskt är som det ska! :) mår illa till och från jag med, har aldrig gjort under tidigare graviditeter, två barn o två mf. Men varje graviditet är unik! :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Fick dessvärre missfall igen i förra veckan, var i v10+5 men bebis hade slutat växa i v8. Bara att läka och ta nya tag, hoppas på att det var något fel på fostret som ställde till det denna gången med så det inte är något fel på mig eller sambon, ett till MF så får vi iaf utredning, men hoppas ju slippa det.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Hanna 82 skrev 2016-02-15 14:22:37 följande:

    Fick dessvärre missfall igen i förra veckan, var i v10+5 men bebis hade slutat växa i v8. Bara att läka och ta nya tag, hoppas på att det var något fel på fostret som ställde till det denna gången med så det inte är något fel på mig eller sambon, ett till MF så får vi iaf utredning, men hoppas ju slippa det.


    Beklagar!! Vet precis hur det känns.. :( vet inte im det är till nåt tröst men vad jag har hört så är det inte alls ovanligt med missfall två gånger i rad utan att det är nåt som är fel, tre är desto ovanligare. Så nu har ni ju större chans att lyckas nästa gång! Mitt "logiska" tänkande, det får iaf mig lite lugnare.. Håller tummarna för er! <3
  • Anonym (Kaffedraken)
    Vanja skrev 2016-02-16 12:26:15 följande:
    Beklagar!! Vet precis hur det känns.. :( vet inte im det är till nåt tröst men vad jag har hört så är det inte alls ovanligt med missfall två gånger i rad utan att det är nåt som är fel, tre är desto ovanligare. Så nu har ni ju större chans att lyckas nästa gång! Mitt "logiska" tänkande, det får iaf mig lite lugnare.. Håller tummarna för er! <3
    Tack! Ja vi hoppas på tredje gången gillt, om inte annat får vi ju undersökning efter ett tredje är det sagt så.....håller tummarna för er andra med!!!
Svar på tråden Två missfall och nu gravid igen, hur släpper man oron?