• philiplarsson

    Avbryta medlemskap på Knullportalen!

    Hej!

    Ska avsluta mitt Guld-medlemsskap på Knullportalen.se 
    Men får panik då det står detta när jag tryckt på avbryt:
    Betyder detta att man måste faxa(?!) för att avsluta det? Vet inte ens hur man faxar.
    SNÄLLA HJÄLP!


    AVBRYT FAKTURERING?
    !

    Alla handlingar och detaljer loggas av systemet inklusive men inte begränsat till IP-adresser, e-mail adresser och kommunikation då bedrägeri eller domstolsförhandlingar sker.


    För att säga upp tjänsten, var god skriv ut formuläret, signera och faxa det till vårt supportteam. Faxnummer: +44 1278 501 112.


    VAR GOD NOTERA ATT DU KOMMER ATT BLI FAKTURERAD EN GÅNG TILL OM DIN UPPSÄGELSE FALLER UTANFÖR UPPSÄGNINGSTIDEN, ENLIGT VILLKOREN. OM DU HAR ÖVRIGA FRÅGOR ANGÅENDE DETTA, VAR GOD KONTAKTA VÅR KUNDSERVICE.
  • Svar på tråden Avbryta medlemskap på Knullportalen!
  • Aikido

    Läser man deras användarvillkor ser det ut som man kan skicka brev också.


    "...
    Anm: Ett kostnadsbelagt avtal kan inte sägas upp enkelt genom att endast ta bort profilen. Om du har köpt en prenumeration och tar bort din profil, kommer inte det betalda avtalsförhållande beröras av detta. Om en prenumeration har betalats för men inte används, även om du vägrar att använda den så betyder det att du inte får någon återbetalning för betalningen som redan gjorts. Som beskrivits ovan, krävs det en skriftlig uppsägning för ett kostnadsbelagt avtalsförhållande.


    Vänligen skicka skriftlig uppsägning via brev eller fax till:


    Dating Factory
    KUNDSUPPORT
    THE EXCHANGE, EXPRESS PARK
    BRISTOL ROAD
    BRIDGWATER
    SOMERSET
    TA6 4RR
    ENGLAND


    ..."
  • Anonym (jag med)
    philiplarsson skrev 2016-01-27 12:16:32 följande:

    Hej!

    Ska avsluta mitt Guld-medlemsskap på Knullportalen.se 
    Men får panik då det står detta när jag tryckt på avbryt:
    Betyder detta att man måste faxa(?!) för att avsluta det? Vet inte ens hur man faxar.
    SNÄLLA HJÄLP!


    AVBRYT FAKTURERING?
    !

    Alla handlingar och detaljer loggas av systemet inklusive men inte begränsat till IP-adresser, e-mail adresser och kommunikation då bedrägeri eller domstolsförhandlingar sker.


    För att säga upp tjänsten, var god skriv ut formuläret, signera och faxa det till vårt supportteam. Faxnummer: +44 1278 501 112.


    VAR GOD NOTERA ATT DU KOMMER ATT BLI FAKTURERAD EN GÅNG TILL OM DIN UPPSÄGELSE FALLER UTANFÖR UPPSÄGNINGSTIDEN, ENLIGT VILLKOREN. OM DU HAR ÖVRIGA FRÅGOR ANGÅENDE DETTA, VAR GOD KONTAKTA VÅR KUNDSERVICE.
    jag sitter i samma läge själv på en skit site som heter sokerpar.se!
    i ett svagt ögonblick blev jag guldmedlem men det går inte att säga upp avtalet.
    Jag får samma meddelande och det går inta att ta bort profilen.

    Hur gjorde du för att komma ur medlemskapet?
    Faxa? Vem gör det nu för tiden liksom? Vi har en fax på jobbet men vem vet vad det fax-samtalet kostar och inte så kul att motivera det för chefen liksom..

    skriva brev? nja! Är det ens nån mening liksom? ska man skicka till england med refererat brev?

    Fan vad dum man är att man gick med på detta? Är det kanske enklast att skicka ett brev dit och spärra kreditkortet? jobbigt!
  • alex7888

    Vad köpte ni för något 1 månad? funderar på att testa en månad men kommer dom att fortsätta att dra pengar?

  • Mudshark
    alex7888 skrev 2016-05-31 17:53:11 följande:

    Vad köpte ni för något 1 månad? funderar på att testa en månad men kommer dom att fortsätta att dra pengar?


    Läs igenom villkoren NOGA. De här företagen är mästare på att göra det näst intill omöjligt att avsluta betalningarna när de väl fått ditt kortnummer. Dessutom kommer du att få massa mail med fejkade kontaktförfrågningar från deras systersiter.
  • Anonym (Jeez)

    Varför går ni med i oseriösa bluffsajter vars enda mål är att skinna er på så mycket pengar som möjligt? Självbevarelsedrift, någon? Nä, helt uppenbart inte... Hur som helst säg upp via fax, brev, mejl och spar kopior på att du säger upp medlemsskapet. När du sedan (antagligen) fortsätter få fakturor så bestrider du dem: www.svenskhandel.se/verksam-i-handeln/sakerhetscenter/varningslistan/hantera-bluffaktura/. Förhoppningsvis kommer företaget inte fortsätta pressa på om det börjar hetta för dem rent juridiskt, det är för mycket besvär. Ni sitter ju dock i den kniviga sitsen att ni själva helt frivilligt ingått avtal med företaget, så någon renodlad bluffaktura är det inte.

  • Har gjort det

    Ett tips jag kan ge när det gäller medlemsskap på tveksamma sajter är följande: skaffa ett kontantkort på pressbyrån (paygoo eller spendon) och tanka på med ett litet belopp så kan inte skurkarna ta några extrapengar :)

  • Anonym (jag med)
    Anonym (Jeez) skrev 2016-05-31 22:32:15 följande:

    Varför går ni med i oseriösa bluffsajter vars enda mål är att skinna er på så mycket pengar som möjligt? Självbevarelsedrift, någon? Nä, helt uppenbart inte... Hur som helst säg upp via fax, brev, mejl och spar kopior på att du säger upp medlemsskapet. När du sedan (antagligen) fortsätter få fakturor så bestrider du dem: www.svenskhandel.se/verksam-i-handeln/sakerhetscenter/varningslistan/hantera-bluffaktura/. Förhoppningsvis kommer företaget inte fortsätta pressa på om det börjar hetta för dem rent juridiskt, det är för mycket besvär. Ni sitter ju dock i den kniviga sitsen att ni själva helt frivilligt ingått avtal med företaget, så någon renodlad bluffaktura är det inte.


    Jo det var i ett svagt ögonblick. Jag lyckades iallafall säga upp det via mail och blev faktiskt bemött rätt bra på sokerpar.se.
    Idag är det ju den 1:a och dom har inte dragit nåt. Däremot så drog dom en extra gång tidagare men då jag lusläste avtalet stod det att man var tvungen att säga upp minst 14 dagar innan de skulle fakturera.
    Man lär så länge man lever!


  • Konradhejhopp

    Tips är att skaffa ett e-kort, å ladda det med 1 månadsbetalning samt 1månads gilltighetstid. Sen när måndaden löpt ut så behöver man inte bry sig.

  • boyy95

    Fick du stopp på dit medlemskap?? jag sitter i samma knipa nu, men jag har provat att faxa men faxen säger att detta nummer inte finns +44 1278 501 112.  vet du eller någon annan hur man fixar problemet?

Svar på tråden Avbryta medlemskap på Knullportalen!