• Anonym (S)

    Efterkontroll?

    Har en fråga till er som gjort abort.

    Efter abort gör man ju en efterkontroll, hur gick era till?

    Efter jag gjort abort fick jag en tid hos en barnmorska och då fick jag göra ett graviditetstest och pratade om preventivmedel. Det var allt vi gjorde.

    Jag hade förberett mig på en undersökning men så var inte fallet.

    Är lite fundersam om det bara var det som var efterkontroll?

    Ni andra vad fick ni göra på efterkontrollen?

  • Svar på tråden Efterkontroll?
  • Fia 28

    Nu har jag aldrig gjort nån abort, men det låter väl normalt. Hade graviditetstestet visat positivt så hade de ju gjort mera undersökningar, för då har troligen något lämnat kvar.

  • Anonym (.)

    Gjort en abort och då frågade de om allt gått bra och så fick jag p-piller utskrivet.

  • Fendici

    Jag fick med mig graviditetstest och recept på p-piller samma dag som aborten. Gjorde medicinskt hemma. Skulle göra graviditetstestet hemma efter två veckor och ringa och boka efterkontroll bara om jag fortfarande var gravid, eller om jag på annat sätt mådde dåligt. Ingen efterkontroll alls, alltså. Gjorde på Karolinska i somras.

  • Anonym (S)
    Fia 28 skrev 2016-01-27 14:00:03 följande:

    Nu har jag aldrig gjort nån abort, men det låter väl normalt. Hade graviditetstestet visat positivt så hade de ju gjort mera undersökningar, för då har troligen något lämnat kvar.


    Graviditetstestet visade positivt men hon sa att det kan visa så pga hormonerna.

    Sen ar det inget mer med det.
Svar på tråden Efterkontroll?