• Anonym (Vill bli gravid­)
    Äldre 27 Jan 22:33
    9142 visningar
    52 svar
    52
    9142

    Svärmor tjatar om barn... *ledsen*

    Jag är något äldre än min pojkvän och vi har en stabil relation, så alla förväntar sig en bebis. Jag tycker mycket om min svärmor, men varje gång vi ses så ställer hon en massa frågor om barn och säger att hon bara längtar efter en liten knodd snart. 

    Nu är saken den att vi har försökt ett tag, men det vill sig inte. :( Jag mår bara sämre och sämre av allt tjat också. Pojkvännen vill inget säga eftersom han tycker att det är vår ensak och inget de har med att göra, samt att han inte vill berätta något ifall det inte skulle funka. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till allting. Finns nån här som känner igen sig? 

  • Svar på tråden Svärmor tjatar om barn... *ledsen*
  • Anonym (Folk alltså­!)
    Äldre 27 Jan 22:36
    #1

    Fräs ifrån! Hon har ingen rätt alls att säga nåt om barnbarn. Ingen ö.h.t har rätt ställa frågor/tjata om barn hos nån annan. Ni behöver inte säga att det inte går så bra, säg bara att det inte angår henne. Fy för folk som inte har vett att hålla tyst i en sån här fråga som kan vara så oerhört känslig.

  • Äldre 27 Jan 22:45
    #2

    Fräs inte ifrån. Säg helt vänligt att det där är en känslig fråga för er av diverse orsaker, så du skulle uppskatta om hon inte drog upp det.

  • Anonym (Barnb­arn)
    Äldre 27 Jan 22:47
    #3

    Jag kommer oxå fråga efter barnbarn om mina barn har åldern inne en fast partner och ok inkomst... jag skulle säga som det är så du kan få stöd i det hela om ni behöver göra utredning och vad som kommer efter det. Hur länge har ni försökt och hur gammal är du?

  • Anonym (Folk alltså­!)
    Äldre 27 Jan 22:50
    #4
    FuckGoggleAskMe skrev 2016-01-27 22:45:44 följande:
    Fräs inte ifrån. Säg helt vänligt att det där är en känslig fråga för er av diverse orsaker, så du skulle uppskatta om hon inte drog upp det.
    Och du tror det räcker?! Vadan denna rädsla att fräsa ifrån på skarpen till folk som inte fattar annars? Att varje gång de ses tjata om barnbarn är otroligt respektlöst och till såna människor brukar man få fräsa ifrån.
  • Anonym (Vill bli gravid­) Trådstartaren
    Äldre 27 Jan 22:50
    #5
    Anonym (Barnbarn) skrev 2016-01-27 22:47:25 följande:

    Jag kommer oxå fråga efter barnbarn om mina barn har åldern inne en fast partner och ok inkomst... jag skulle säga som det är så du kan få stöd i det hela om ni behöver göra utredning och vad som kommer efter det. Hur länge har ni försökt och hur gammal är du?


    Jag är 36 och vi har försökt i 2,5 år. :(
  • Anonym (Folk alltså­!)
    Äldre 27 Jan 22:51
    #6
    Anonym (Barnbarn) skrev 2016-01-27 22:47:25 följande:
    Jag kommer oxå fråga efter barnbarn om mina barn har åldern inne en fast partner och ok inkomst... jag skulle säga som det är så du kan få stöd i det hela om ni behöver göra utredning och vad som kommer efter det. Hur länge har ni försökt och hur gammal är du?
    Men varför?! Det är ju ENBART ditt/dina barns beslut om de ö.h.t vill ha barn. Det angår inte dig för fem öre faktiskt.
  • Äldre 27 Jan 22:54
    #7

    Min svärmor frågade titt som tätt också. I början sa vi att vi inte varit ihop så länge, sen fick vi säga att vi inte riktigt bestämt oss om vi vill ha..

    Hon har längtat efter barnbarn såå länge och alla runt om henne har barnbarn.

    Dock hade vi försökt länge, men inte blivit något. Så varit tufft att fått frågan.

    Efter ett tag slutade hon fråga och undrade om giftemål istället.

    Nu har vi äntligen blivit gravida (IVF) och hon blev otroligt glad och väntar ivrigt nu.

  • Scoops
    Äldre 27 Jan 23:01
    #8
    Anonym (Folk alltså!) skrev 2016-01-27 22:51:53 följande:
    Men varför?! Det är ju ENBART ditt/dina barns beslut om de ö.h.t vill ha barn. Det angår inte dig för fem öre faktiskt.
    Skål I agree!
    Jag fattar inte varför det är så "ok" för svärföräldrar att "tjata" om något sådant, väldigt amerikanskt kan jag tycka.. 
  • Anonym (Barnb­arn)
    Äldre 27 Jan 23:03
    #9

    Varför skulle jag inte ha med det att göra?!? Jag hoppas och tror att jag kommer ha en nära relation med mina barn genom hela livet och om de skulle ha svårt att få barn så hoppas jag och tar som självklart att de skulle dela det med mig. Om de inte ville ha barn alls då tror jag att de skulle berätta det för mig med och vilka anledningar de har för det beslutet.

    Ts har ni gjort en utredning eller ska ni göra? Hoppas ni får ert efterlängtade barn!

  • Anonym (A)
    Äldre 27 Jan 23:19
    #10

    Har ni inte sökt hjälp för barnlösheten?

Svar på tråden Svärmor tjatar om barn... *ledsen*