• Äldre 28 Jan 19:06
    579 visningar
    4 svar
    4
    579

    3 veckor och börjar bli förkyld

    Jag har en liten tjej här på 3 veckor som börjar bli förkyld. Någon som har bra tips på vad som kan göras om det bryter ut?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden 3 veckor och börjar bli förkyld
  • Äldre 28 Jan 21:25
    #1

    - Se till att hon sover med huvudet lite mer upphöjt. Du kan t.ex. lägga något under spjälsängsbenen i huvudändan på sängen.

    - Köp koksaltlösning som du droppar i näsan, det löser upp snoret (du kan också blanda själv, dock är det viktigt att doseringen är helt korrekt, info tror jag finns på 1177) Vi brukar ge det i samband med varje måltid.

    - Nässug kan också vara bra att införskaffa, t.ex. "Näsfrida".

    Är de bara snoriga finns det inte så mycket annat att göra. Blir hon slemmig med mycket hosta och problem med slemmet, att hon har kämpigt med att få luft o.s.v. kontaktar du 1177, BVC/VC

  • Äldre 28 Jan 22:14
    #2
    89hn skrev 2016-01-28 21:25:06 följande:

    - Se till att hon sover med huvudet lite mer upphöjt. Du kan t.ex. lägga något under spjälsängsbenen i huvudändan på sängen.

    - Köp koksaltlösning som du droppar i näsan, det löser upp snoret (du kan också blanda själv, dock är det viktigt att doseringen är helt korrekt, info tror jag finns på 1177) Vi brukar ge det i samband med varje måltid.

    - Nässug kan också vara bra att införskaffa, t.ex. "Näsfrida".

    Är de bara snoriga finns det inte så mycket annat att göra. Blir hon slemmig med mycket hosta och problem med slemmet, att hon har kämpigt med att få luft o.s.v. kontaktar du 1177, BVC/VC


    Tusen tack för tipsen! :)
  • Äldre 28 Jan 22:21
    #3

    Koksalt, upprätt läge och håll koll på om hon verkar få ansträngd andning eller väldigt slemmig hosta (kan vara RS-virus). Så länge hon andas obehindrat och kan äta är det lugnt, annars kontaktar du 1177.
    Krya på lilltjejen!

  • Äldre 29 Jan 11:47
    #4
    Pedalen skrev 2016-01-28 22:21:22 följande:

    Koksalt, upprätt läge och håll koll på om hon verkar få ansträngd andning eller väldigt slemmig hosta (kan vara RS-virus). Så länge hon andas obehindrat och kan äta är det lugnt, annars kontaktar du 1177.
    Krya på lilltjejen!


    Tack så mycket för svar :) Än så länge verkar hon kry, det var kanske bara jag som inbillade mig att något var på väg att bryta ut hehe
Svar på tråden 3 veckor och börjar bli förkyld