• thewonderyears

    Vad ska jag väga?

    Vad tycker ni jag ska väga för vikter för att va normalt smal på 173 cm när jag inte tränar nåt? Så att jag inte är nå fet men heller inte spinkig. Är lite småfet nu väger runt 80 kg. Men tänker inte gå ned i vikt nu få se längre fram hur jag gör. Jag ska heller inte börja träna nåt för att få muskler

  • Svar på tråden Vad ska jag väga?
  • mammamattefru
    thewonderyears skrev 2016-01-30 01:28:18 följande:

    Vad tycker ni jag ska väga för vikter för att va normalt smal på 173 cm när jag inte tränar nåt? Så att jag inte är nå fet men heller inte spinkig. Är lite småfet nu väger runt 80 kg. Men tänker inte gå ned i vikt nu få se längre fram hur jag gör. Jag ska heller inte börja träna nåt för att få muskler


    Det beror lite på hur gammal du är, men någonstans mellan 65-70 kg är bra :)
  • mammamattefru
    mammamattefru skrev 2016-01-30 06:15:03 följande:

    Det beror lite på hur gammal du är, men någonstans mellan 65-70 kg är bra :)


    Nu utgick jag ifrån att du var kvinna, är du man så är det lite annorlunda..
  • Anonym (Noname)

    Är själv 174cm och när jag väger 73-74kg uppfattas jag som extremt fit.

    Vid 70kg blev jag tillsagd av mina vänner att inte bli smalare för de uppfattade mig som spinkig. Upp till 74kg har strl 30 i jeans. 38 i byxor / 36/38 tröjor. Elr S som butikerna har nu.

    Så fixera inte på vikten se och känn på dig själv.

    Skulle jag väga 65kg skulle jag inte känna mig sund och fräsch.

    Jag är vid denna vikt tränad ska tilläggas.

  • mammamattefru
    Anonym (Noname) skrev 2016-01-30 06:54:46 följande:

    Är själv 174cm och när jag väger 73-74kg uppfattas jag som extremt fit.

    Vid 70kg blev jag tillsagd av mina vänner att inte bli smalare för de uppfattade mig som spinkig. Upp till 74kg har strl 30 i jeans. 38 i byxor / 36/38 tröjor. Elr S som butikerna har nu.

    Så fixera inte på vikten se och känn på dig själv.

    Skulle jag väga 65kg skulle jag inte känna mig sund och fräsch.

    Jag är vid denna vikt tränad ska tilläggas.


    Är du tränad är det annorlunda, ts vill inte träna och måste därför ner på lägre vikt..
  • thewonderyears
    mammamattefru skrev 2016-01-30 06:17:16 följande:
    Nu utgick jag ifrån att du var kvinna, är du man så är det lite annorlunda..

    Japp 65-70 verkar bra, dock är jag inte kvinna utan man. Är 34 år 
  • thewonderyears
    Anonym (Noname) skrev 2016-01-30 06:54:46 följande:

    Är själv 174cm och när jag väger 73-74kg uppfattas jag som extremt fit.

    Vid 70kg blev jag tillsagd av mina vänner att inte bli smalare för de uppfattade mig som spinkig. Upp till 74kg har strl 30 i jeans. 38 i byxor / 36/38 tröjor. Elr S som butikerna har nu.

    Så fixera inte på vikten se och känn på dig själv.

    Skulle jag väga 65kg skulle jag inte känna mig sund och fräsch.

    Jag är vid denna vikt tränad ska tilläggas.


    Ok ja 73-74 på den längden är säkert bra då med. Oj fast du bara vägde några kg mindre då. Jo bättre och känna själv. Känner dock att jag väger för mycket nu har en del fett vid magen men så tränar jag inte nå heller som du gör
  • thewonderyears
    mammamattefru skrev 2016-01-30 06:17:16 följande:
    Nu utgick jag ifrån att du var kvinna, är du man så är det lite annorlunda..
    Jag sprang mycket förut för flera år sen och vägde då som minst 59 kg, men tyckte då att jag va för smal. Vägde även 65 till 70 kg och tyckte själv då att ja va normalt smal
  • Anonym (Hmm)

    Låter lite med 65 kg. Jag är lika lång som du och när jag väger 65 är jag mager. 69 kg tror jag på.

  • thewonderyears
    Anonym (Hmm) skrev 2016-01-30 10:06:39 följande:

    Låter lite med 65 kg. Jag är lika lång som du och när jag väger 65 är jag mager. 69 kg tror jag på.


    Ok på så vis. Det var förut en del folk som tyckte ja va mager när jag vägde 65 kg, men ja själv märkte inte nån skillnad på kroppen när ja vägde 65 och 69. Förutom lite på midjemåttet då, men inte annars. Men 69 är nog mer normalt för oss med tanke på vår längd
  • thewonderyears

    Ska man gå efter bmi som gäller mest för personer som inte tränar, som jag inte gör heller så ska man för min längd väga mellan 60 till ca 74-75 kg. Men känns ändå mest normalt då tycker jag och väga någonstans mellan 65 till 70-71 kg :) Men det är vad ja själv tycker det

  • Anonym (Frida)

    Väg precis vad du vill sålänge du äter nyttigt och motionerar. Det behöver kroppen. Jag är 175 och väger 59 kilo. Det är okej. Att vara 173 och väga 80 är okej. Våra kroppar ser olika ut och det är okej. Att du borde väga typ 5 kilo mindre bara för att bmi säger det är bullshit. Lev hälsosamt och älska din kropp!

  • thewonderyears
    Anonym (Frida) skrev 2016-01-30 11:01:57 följande:

    Väg precis vad du vill sålänge du äter nyttigt och motionerar. Det behöver kroppen. Jag är 175 och väger 59 kilo. Det är okej. Att vara 173 och väga 80 är okej. Våra kroppar ser olika ut och det är okej. Att du borde väga typ 5 kilo mindre bara för att bmi säger det är bullshit. Lev hälsosamt och älska din kropp!


    Dock lever jag onyttigt, men trivs med det. Men håller med om att det är bättre så klart att leva hälsosamt. Japp det gör dom ju. Japp jag är ju ändå nöjd med min kropp och tänker inte ändra på den
  • Anonym (Frida)
    thewonderyears skrev 2016-01-30 11:24:21 följande:

    Dock lever jag onyttigt, men trivs med det. Men håller med om att det är bättre så klart att leva hälsosamt. Japp det gör dom ju. Japp jag är ju ändå nöjd med min kropp och tänker inte ändra på den


    Bra! Go you!
Svar på tråden Vad ska jag väga?