• Äldre 30 Jan 21:39
    2792 visningar
    13 svar
    13
    2792

    Snart dax för förlossning och bebisen är lugnare

    Som rubriken lyder, har bf den 9/2 och är naturligt nog spännd på tecken på att något ska vara på gång.

    Senaste dagarna har min lilla bebis blivit lugnare. Hon rör sig och så men verkar ändå lugnare.

    Är det fler som upplevt det?

    Tror inte det är något som skulle vara fel faktiskt. Mer en undran om hon kanske laddar för att vilja komma snart?

    Nån som har erfarenhet?

    Detta är mitt tredje barnen det är 6 år sedan senaste förlossningen så jag kommer Hübinette alls ihåg hur det var ????

  • Svar på tråden Snart dax för förlossning och bebisen är lugnare
  • Äldre 30 Jan 21:50
    #1

    De ska inte bli lugnare, tycker inte du gör fel i att ringa fl och åka in på en kontroll! <3 hellre en gång för mycket liksom

  • Äldre 30 Jan 22:09
    #2

    Jag har samma bf. Jag vet inte riktigt vad du menar med lugnare, men jag tycker rörelserna har ändrat lite karaktär, ja. Jag känner ju mycket rörelser, men de känns lite långsammare/lugnare. Mer som om bebisen sover och rör sig i sömnen än ligger och kickar en i revbenen med full kraft.

  • Äldre 30 Jan 22:22
    #3

    Ja mer som ändrat karaktär. Inte lika våldsamma utan mjukare. Som om den sover mer och att rörelserna under sömnen är mer diskreta. För jag känner ju rörelser men det är inte lila mkt rajtantajtan längre.

    Så lugnare på det viset. :)

  • Äldre 30 Jan 22:24
    #4

    Min blev mkt mer aktiv när det började närma sig. De säger ju att det inte ska bli lugnare.

  • Äldre 30 Jan 23:10
    #5

    Nej, det ska absolut inte bli lugnare som i färre rörelser. Man ska känna bebisen lika mycket, men karaktären på rörelserna kan ju ändras litegrann vartefter. Så var det i min förra graviditet också.


    Skånetjej01 skrev 2016-01-30 22:24:21 följande:

    Min blev mkt mer aktiv när det började närma sig. De säger ju att det inte ska bli lugnare.


  • Äldre 30 Jan 23:23
    #6
    Sous skrev 2016-01-30 23:10:09 följande:

    Nej, det ska absolut inte bli lugnare som i färre rörelser. Man ska känna bebisen lika mycket, men karaktären på rörelserna kan ju ändras litegrann vartefter. Så var det i min förra graviditet också.


    Ja, självklart ändras rörelserna det gick ju från sparkar till att de tryckte. Så var det båda mina graviditeter men de va ju fortfarande väldigt aktiva.
  • Äldre 30 Jan 23:36
    #7

    Nu är det inte alls lugnt längre, däremot är rörelserna mer långsamma, antar att det är för det är trångt. Men det är mkt rörelser. Tidigare idag har det varit rörelser men de har varit mer diffusa/lugnare. Svårt stt förklara. Som jag skrev innan så är det inte lugnare som i färre utan rörelserna har varit mer diffusa. Svårt att förklara. Men som om bebisen sovit.

    Värre är att nu är det full rulle och utöver det har jag fått halsbränna så jag tror jag går åt! Har i te haft det nångång förut så detta var ju en ny erfarenhet :/ haha

  • Äldre 30 Jan 23:53
    #8
    Pippilula skrev 2016-01-30 23:36:11 följande:

    Nu är det inte alls lugnt längre, däremot är rörelserna mer långsamma, antar att det är för det är trångt. Men det är mkt rörelser. Tidigare idag har det varit rörelser men de har varit mer diffusa/lugnare. Svårt stt förklara. Som jag skrev innan så är det inte lugnare som i färre utan rörelserna har varit mer diffusa. Svårt att förklara. Men som om bebisen sovit.

    Värre är att nu är det full rulle och utöver det har jag fått halsbränna så jag tror jag går åt! Har i te haft det nångång förut så detta var ju en ny erfarenhet :/ haha


    Jag är ganska säker på att vi menar samma sak ???? Är liknande här också med mer styrka i rörelserna på nu kvällen och tidigare idag mer diffust/långsammare.
  • Äldre 30 Jan 23:53
    #9

    Försökte med en smiley, men det blev frågetecken. Ja, ja.

  • Äldre 31 Jan 00:30
    #10
    Sous skrev 2016-01-30 23:53:17 följande:

    Jag är ganska säker på att vi menar samma sak ???? Är liknande här också med mer styrka i rörelserna på nu kvällen och tidigare idag mer diffust/långsammare.


    Precis så. Ibland är det svårt att formulera så det går begripa för andra ;) Men ja, rörelser i samma omfattning som förut men mer diffusa och långsammare/lugnare under dagen för att nu ikväll bli mer ordentliga. :)

    Å smileys funkar tydligen inte här på Familjeliv ;) haha
  • Äldre 1 Feb 14:20
    #11
    Sous skrev 2016-01-30 23:53:17 följande:

    Jag är ganska säker på att vi menar samma sak ???? Är liknande här också med mer styrka i rörelserna på nu kvällen och tidigare idag mer diffust/långsammare.


    Hur går det för dig Sous? Här har det helt plötsligt slagit om från lugna "mjukare" rörelser som varit diffusa till att blivit våldsamma och många. Helt galet xD

    Har även fått mkt mer sammandragningar som slutar med molvärk nertill i magen.

    Hoppas ju verkligen nåt är på g snart :)
  • Äldre 1 Feb 18:29
    #12
    Pippilula skrev 2016-02-01 14:20:46 följande:
    Hur går det för dig Sous? Här har det helt plötsligt slagit om från lugna "mjukare" rörelser som varit diffusa till att blivit våldsamma och många. Helt galet xD

    Har även fått mkt mer sammandragningar som slutar med molvärk nertill i magen.

    Hoppas ju verkligen nåt är på g snart :)
    Lustigt, det blev precis samma här! Väldigt starka bökanden, mycket hicka osv. Molvärk har jag tyvärr inte... Då kunde man ju hoppats att något var på gång! Hoppas det är det för din del!
  • Äldre 1 Feb 23:33
    #13
    Sous skrev 2016-02-01 18:29:20 följande:

    Lustigt, det blev precis samma här! Väldigt starka bökanden, mycket hicka osv. Molvärk har jag tyvärr inte... Då kunde man ju hoppats att något var på gång! Hoppas det är det för din del!


    Det kom på kvällen igår för mig och höll på till två på natten sen var det lugnt. Idag har det varit full rulle på bebisen men inte mkt sammandragningar förrän nu på kvällen. Nu är det igång igen. Så jag hoppas.

    Men, sen vet jag ju att det kan ta låååång tid innan förlossningen ändå startar. Dagar... Men ändå, hoppas :D

    Hoppas det börjar för dig med snart :)
Svar på tråden Snart dax för förlossning och bebisen är lugnare