• Äldre 31 Jan 10:08
    4589 visningar
    25 svar
    25
    4589

    Utan godis en hel månad!! Fy fanva gött!!

    Nu har hela januari gått och hela 4 kg mindre känns det inte som en uppoffring att ha avstått från allt va godis, chips, kakor, tårtor, bullar m.m heter. Har även vart att avstå från alla former av mjukt bröd de två senaste veckorna. Hade vid årsskiftet ett mål att vara godisfri ett helt år och samtidigt gå ner 30kg för att nå normalt BMI. Jag tycker det är väldigt svårt att gå ner i vikt och samtidigt unna sig lyxen att gotta till de med onyttigheter,  de blir lätt för mycket av de goda och slutar allt för ofta med besvikelse när man ställer sig på vågen. Med ett godisfritt år måste jag bara lyckas ny mitt mål, finns inget alternativ i min värld. Att klarat en 12e del av målet känns underbart, 11 månader och 26kg kvar. 26kg på 11 månader blir i snitt 2,3kg per månad, räknar man så känns 26kg inte så oöverkomligt, känns tvärtom fullt rimligt att jag klarar målet! Känner mig bara så lycklig så va tvungen att skriva av mig!

  • Svar på tråden Utan godis en hel månad!! Fy fanva gött!!
  • Äldre 31 Jan 11:14
    #1
    +1

    Det är bra jobbat lycka till med resten av vikten :)

  • Anonym (Bra!)
    Äldre 31 Jan 11:39
    #2

    Bra jobbat Glad

    Fortsätt på samma sätt, så fixar du det. Dra inte bara in på det vita brödet, utan även ris  och pasta, så kommer suget inte tillbaka.

  • Äldre 26 Feb 07:29
    #3

    Jag gör det samma! Tog bort allt synligt socker den 1/1. Nu efter 8 veckor mår jag bättre än på länge. Klart vi klarar ett helt år.

  • Äldre 26 Feb 17:57
    #4

    Bra jobbat!

    Jag har inte ätit godis eller chips sen juldagen! Bestämde mig på julafton att det räckte! Har ätit pyttelite kaka/tårta på kalas för att inte verka extrem typ!
    Men jag har snarare gått UPP i vikt än ner! Irriterande! Kanske äter jag mer mat istället! Älskar bröd men jag försöker sluta...

  • Äldre 27 Feb 13:59
    #5

    Oj, jag har gått ner 8 kilo.
    Men jag har även börjar träna och jag har kilon att ta av.

    Jag har sagt till mig själv, hembakat om jag är bortbjuden är ok att smaka av (en liten bit). Allt köpefika är förbjudet. Detta för att visa respekt för den som bakat.
    Än så länge har det hänt 1 gång, det känns ok för mig.

  • Anonym (Tröst­ätaren­)
    Äldre 2 Mar 12:42
    #6

    Åh! Jag började i går. Har kommit in i usla vanor och går sakta men säkert upp i vikt. Är van att träna mycket, men har varit evigt förkyld i flera månader och deppat ihop med usla vanor.

    Min plan under mars: Inget godis eller glass. Inga chips. Ingen läsk. Alkohol högst en gång per vecka och rimliga mängder (dvs 1 glas vin eller en öl). Träna minst två gånger per vecka med mål att på sikt komma upp i min gamla träningsmängd.

    Egentligen borde jag lägga av med mjukt bröd, pasta, vitt ris etc också, men jag har lärt mig av gamla misslyckanden och ska inte dra till med alla mål på samma gång. Bättre att få lyckas och sedan utöka nästa månad.

  • Äldre 16 Mar 15:59
    #7

    Du klarar det lätt om du verkligen vill. Motion och vanlig mat räcker bra. Ät inget onödigt.

    Jag gjorde samma sak, -35kg på nio månader förra året. Bestäm dig så går det! Du behöver inte ens ett lycka till om du bestämt dig ????

  • Äldre 16 Mar 17:16
    #8

    Gått ner från 73-75 kg till 60,9 nu på 7,5 månad :) enbart av att lägga om kosten :)

  • Äldre 20 Mar 16:18
    #9
    student2013 skrev 2016-03-16 17:16:46 följande:

    Gått ner från 73-75 kg till 60,9 nu på 7,5 månad :) enbart av att lägga om kosten :)


    Har du exempel på hur du åt?:)
  • Äldre 20 Mar 17:14
    #10
    Beya skrev 2016-03-20 16:18:21 följande:
    Har du exempel på hur du åt?:)
    Jag kollade på varav sockerarter på det jag åt innan och köpte bara det som hade under 2 g eller inget och slutade med att dricka cola nästan dagligen sen ingen chips eller godis. Nu äter vi det ibland och håller det nere till en låg nivå på helgerna :)
Svar på tråden Utan godis en hel månad!! Fy fanva gött!!