• Anonym (Blöder)

    Blödning tilltagit efter abort

    Jag gjorde en medicinsk abort för två veckor sen i fredags (då jag alltså tog cytotec-tabletterna), var på undersökning på gynmottagningen i onsdags då avslaget luktade skunk! Vaginalt ultraljud och standard gynundersökning gjordes, gynekologen kunde inte se några tecken på rester och livmoderslemhinnan var tunn och fin som den ska när man inte är gravid. Odling togs på avslaget och jag fick lämna urinprov, jag har inget hört om dessa hittills så troligtvis ingen infektion då. Allt gott och väl.

    Men efter undersökningen började jag så sakteligen blöda mer och mer för varje dag, nu är det som en riklig mens men blodet är mycket ljusare (dvs färskare) än vid mens och inte lika tjockt och slemmigt. Jag blödde ju knappt nånting längre när jag gick till läkaren, ljusbruna något rikliga flytningar som stank, och efter undersökningen är det nu som att det hela börjat om från början.

    Finns det någon som kan svara på huruvida detta är normalt? Är så otroligt trött på att blöda nu, för att inte nämna att behöva använda bindor! Det blir så instängt med att ha hela underredet inplastat dygnet runt att jag fått flertalet smärtsamma finnar där skinkorna börjar efter blygdläpparna

  • Svar på tråden Blödning tilltagit efter abort
  • Anonym (Jo?)

    Jag gjorde en i lördags, det gick på några timmar och avtog.
    Nu har jag blött som aldrig förr både måndag och tisdag natt (!!) enbart. Allt är normalt, som med allt annat.
    Kanske har du fått någon form av menstruation? Kvinnliga hormoner är inger direkt man vill smitta av sig med :/

  • Anonym (Blöder)
    Anonym (Jo?) skrev 2016-02-03 19:50:34 följande:

    Jag gjorde en i lördags, det gick på några timmar och avtog.

    Nu har jag blött som aldrig förr både måndag och tisdag natt (!!) enbart. Allt är normalt, som med allt annat.

    Kanske har du fått någon form av menstruation? Kvinnliga hormoner är inger direkt man vill smitta av sig med :/


    Ja jag blödde också ur mig själva graviditeten på några timmar, smidigt och smärtfritt och jag tog även de två extra tabletterna oralt för att vara på den säkra sidan. Det avtog strax efter att alla klumpar kommit ut, för att sen tillta efter en dag eller två igen. Det är normalt.

    Tyckte bara att det var himla märkligt att det tog sån fart igen efter undersökningen när jag nästan slutat blöda... Jag kan ju knappast hunnit ha ägglossning för att kunna få mens bara två veckor efter aborten? Nu har det minskat igen, fortfarande klarrött blod, men klarar mig med bara trosskydd nu åtminstone. Hoppas att det fortsätter minska så det inte börjar om igen, då blir jag galen! Har haft mycket huvudvärk de senaste tre veckorna så har börjat ta järntillskott :/
  • Anonym (Jo?)
    Anonym (Blöder) skrev 2016-02-04 10:37:09 följande:
    Ja jag blödde också ur mig själva graviditeten på några timmar, smidigt och smärtfritt och jag tog även de två extra tabletterna oralt för att vara på den säkra sidan. Det avtog strax efter att alla klumpar kommit ut, för att sen tillta efter en dag eller två igen. Det är normalt.

    Tyckte bara att det var himla märkligt att det tog sån fart igen efter undersökningen när jag nästan slutat blöda... Jag kan ju knappast hunnit ha ägglossning för att kunna få mens bara två veckor efter aborten? Nu har det minskat igen, fortfarande klarrött blod, men klarar mig med bara trosskydd nu åtminstone. Hoppas att det fortsätter minska så det inte börjar om igen, då blir jag galen! Har haft mycket huvudvärk de senaste tre veckorna så har börjat ta järntillskott :/
    Samma med mig, alltså med huvudvärken! Har haft konstant sen i lördags, blir galen. Har en unge sedan tidigare och han åkte på influensa så man har varit som dubbla korthus i stort sett.

    Ska sätta in spiral nästa vecka så jag jobbar hårt på acceptans nu, att det är som det är. Men fan jag hatar verkligen att ha någon form av binda/trosskydd. Ta ett avslappnande bad? Nej.
    Simma istället för att springa? Nej. Våga böja sig framåt? Nej.
    Urk.

    Jag upplever det som att man känner sig så unken att man inte ens vill unna sig något fint/gott för man bara känner sig.... blä.
Svar på tråden Blödning tilltagit efter abort