• Anonym (Ledse­n)
    Äldre 1 Feb 01:19
    888 visningar
    5 svar
    5
    888

    orkar inte

    Nu är de såhär att jag vill skriva av mig fick reda på att jag är gravid med nummer 3. Har två barn sen tidigare med olika pappor så detta skulle bli men en tredje pappa jag vill verkligen inte göra abort. Men sambon säger att han lämnar mig och säger att jag ska skriva fader okänd .. Jag älskar han men den här sidan har jag aldrig sett., vi har pratat om tänk om vi skulle bli gravida få sa han att han skulle bli glad men när de väl händer så tänker han lämna om ja inte gör abort. Och jag vill inte göra det men vill inte sätta ett barn till världen som är oönskat av sin pappa:( vad ska jag göra är i vecka 9 och bokat abort men vill verkligen inte vet inte om jag klarar det ????

  • Svar på tråden orkar inte
  • Anonym (Lisa)
    Äldre 1 Feb 01:34
    #1

    Men har du frågat honom varför?

  • Anonym (hm)
    Äldre 1 Feb 01:38
    #2

    Han får stå sitt kast anser jag. Klart du inte skall skriva fader okänd. Han låter som en tvättäkta dumstrut i mitt tycke.

  • Anonym (Same same)
    Äldre 1 Feb 07:00
    #3

    Stackare. Vilken jobbig sits. Jag har själv varit med om samma situation men jag hade inga barn sedan tidigare och det var absolut i sista sekund så att säga att få barn. Vi hade också haft ämnet uppe om det råkade bli barn...han var öppen för det ( vi var även särbos) och det kändes mycket tryggt. Sedan hände det,jag blev gravid efter några år och DÅ plötsligt ändrar han sig! Där och då dog min kärlek till honom! Han var fast besluten att jag skulle ta abort,helt omöjligt i min värld då jag visste att detta kunde vara min enda möjlighet till att få ett mycket efterlängtat ( ingen självklarhet) barn! Jag behöll och var fast besluten att ta mitt ansvar och när barnet var född så skrev barnets pappa på alla papper och erkände sitt faderskap. Har uppfostrat vårt gemensamma barn helt på egen hand och pappan har inte funnits med i bilden över huvudtaget. Sorgligt för vårt barns skull, men jag har en mycket fantastisk manlig förebild som "stand in pappa"! Det är inte alltid så lätt att vara ensamstående,men jag har aldrig ångrat mitt val! Så mitt råd blir helt enkelt att följa ditt hjärta och angående din kille så säger jag bara SVIKARE!

  • Anonym (Ledse­n) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 08:14
    #4

    Ja jag har frågat honom varför och han säger att vi inte har de bra och så men innan vi fick reda på de så var de hur bra som Helst. Jag hoppas jag gör rätt val tack till er som svarat känns skönt att höra andras tankar kring dehär

  • Anonym (Same same)
    Äldre 1 Feb 10:11
    #5
    Anonym (Ledsen) skrev 2016-02-01 08:14:04 följande:

    Ja jag har frågat honom varför och han säger att vi inte har de bra och så men innan vi fick reda på de så var de hur bra som Helst. Jag hoppas jag gör rätt val tack till er som svarat känns skönt att höra andras tankar kring dehär


    Styrkekramar och lycka till<3
Svar på tråden orkar inte