• Anonym (Trött­)
    Äldre 1 Feb 07:55
    851 visningar
    10 svar
    10
    851

    Primolut efter MA?

    Har gjort 2 cytotec behandlingar efter MA i v.9 men hade tjock slemhinna så fick utskrivet primolut som skulle framkalla en mens som skulle blöda ut hinnan. Slutade med dem igår och forfarande ingen blödning. Är så rädd detta inte ska fungera. 


    Kommer bli skrapad om inget hänt innan onsdag och är så nervös! 


    Någon som varit med om detta och att det faktiskt fungerat? 

  • Svar på tråden Primolut efter MA?
  • Anonym (3 MA)
    Äldre 1 Feb 15:28
    #1

    När man tar Primolut i vanliga fall brukar det dröja några dagar innan mensen kommer så ge det lite mer tid. Jag fick p-piller denna gång för att ö.h.t få mens och det funkade. Blödde dock till och från i 7 veckor efter MA ända tills mensen. Hoppas det går bra!

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 17:29
    #2
    Anonym (3 MA) skrev 2016-02-01 15:28:04 följande:

    När man tar Primolut i vanliga fall brukar det dröja några dagar innan mensen kommer så ge det lite mer tid. Jag fick p-piller denna gång för att ö.h.t få mens och det funkade. Blödde dock till och från i 7 veckor efter MA ända tills mensen. Hoppas det går bra!


    Det är ju det som är så störigt. Har en tid nu på onsdag där jag kommer bli skrapad om primolut inte fungerat men då har det bara gått 3 dagar sen jag slutade med tabletterna. Ringde tom och frågade om jag skulle få en senare tid men det tyckte dem inte...fattar inte vad de håller på med riktigt! 
  • Anonym (3 MA)
    Äldre 1 Feb 18:13
    #3

    3 dar efter är lite lite, men oftast funkar Primolut inom den tiden. Du får vänta och se.

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 1 Feb 18:58
    #4
    Anonym (3 MA) skrev 2016-02-01 18:13:50 följande:

    3 dar efter är lite lite, men oftast funkar Primolut inom den tiden. Du får vänta och se.


    Hoppas verkligen det! I min värld bör man ju vänta iaf en vecka efter man börjat blöda så man vet att allt blött ut. Men kanske kan de se ändå. På telefon sa hon sist att tabletterna skulle göra slemhinnan tunnare så den kan blöda ut och har det fungerat borde den väl vara tunn vid undersökningen..
    Har börjat blöda lite iaf..känns som det ökar lite i mängd också..hoppas så innerligt att det går vägen. Känns ju lagom kul att bli undersökt om det forsar blod...
  • Anonym (3 MA)
    Äldre 1 Feb 19:59
    #5
    Anonym (Trött) skrev 2016-02-01 18:58:41 följande:
    Hoppas verkligen det! I min värld bör man ju vänta iaf en vecka efter man börjat blöda så man vet att allt blött ut. Men kanske kan de se ändå. På telefon sa hon sist att tabletterna skulle göra slemhinnan tunnare så den kan blöda ut och har det fungerat borde den väl vara tunn vid undersökningen..
    Har börjat blöda lite iaf..känns som det ökar lite i mängd också..hoppas så innerligt att det går vägen. Känns ju lagom kul att bli undersökt om det forsar blod...
    Då är det på g ska du se. Jag kollades sist i v.14 med blodet forsande ut på golvet så man överlever det med...
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 07:14
    #6
    Anonym (3 MA) skrev 2016-02-01 19:59:18 följande:
    Då är det på g ska du se. Jag kollades sist i v.14 med blodet forsande ut på golvet så man överlever det med...
    Beklagar du fått utstå det..Vet inte varför men jag tycker det är så obekvämt med gyn undersökningar.
    Kom ganska mycket blod när jag var och kissade imorse, mörkt. Men det är ju inte den där jätteblödningen jag förväntade mig. 
  • Anonym (3 MA)
    Äldre 2 Feb 15:46
    #7
    Anonym (Trött) skrev 2016-02-02 07:14:46 följande:
    Beklagar du fått utstå det..Vet inte varför men jag tycker det är så obekvämt med gyn undersökningar.
    Kom ganska mycket blod när jag var och kissade imorse, mörkt. Men det är ju inte den där jätteblödningen jag förväntade mig. 
    Efter alla år vi försökt och alla behandlingar och alla missfall är gynundersökning vardag nästan. Tyvärr!
    Det är inte säkert du måste få en jätteblödning heller. Har slemhinnan tunnats ut kommer nog resten av sig själv och du slipper skrapning.
  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 16:21
    #8
    Anonym (3 MA) skrev 2016-02-02 15:46:48 följande:
    Efter alla år vi försökt och alla behandlingar och alla missfall är gynundersökning vardag nästan. Tyvärr!
    Det är inte säkert du måste få en jätteblödning heller. Har slemhinnan tunnats ut kommer nog resten av sig själv och du slipper skrapning.
    Jag har blött ganska mycket idag faktiskt! Flera fulla bindor emellanåt så antar att det har haft effekt. Innan jag tog primolut kunde det ju vara torrt i bindan en hel dag för att sedan forsa rakt genom byxorna så detta känns ju som en mens. Hoppas verkligen det fungerat nu. Har liksom insett på denna resa att även mycket blödningar inte betyder det blivit lyckat. Blödde ju mer än medelmåttan under behandlingen men fick ändå inte ut allt...
    Vet inte om ni lyckats få ett barn på vägen av alla försök. Jag har med detta MA 4 Mf bakom mig men har fått 2 barn mellan. Önskar er lycka till om ni fortfarande befinner er i processen.
  • Anonym (3 MA)
    Äldre 2 Feb 16:24
    #9

    Det löste sig verkar det som. Vilken tur! Glad

    Vi är inne på 10.e året av försök och har inga barn än tyvärr. Ska dock snart göra nästa ED, den 7;e i ordningen så vi ger aldrig upp! Drömmer

  • Anonym (Trött­) Trådstartaren
    Äldre 8 Feb 19:25
    #10
    Anonym (3 MA) skrev 2016-02-02 16:24:30 följande:

    Det löste sig verkar det som. Vilken tur! Glad

    Vi är inne på 10.e året av försök och har inga barn än tyvärr. Ska dock snart göra nästa ED, den 7;e i ordningen så vi ger aldrig upp! Drömmer


    Det löste sig tyvärr inte så fick bli en skrapning iaf. Skönt det är över nu ! :) Lycka till med allt! 
Svar på tråden Primolut efter MA?