• Äldre 1 Feb 19:50
    1165 visningar
    8 svar
    8
    1165

    mer än 6 år sen sist.fler?

    Är nu 8 år sen jag födde min son,har även en dotter på 11 år.

    Ni som också har/haft långt emellan era förlossningar,hur upplevde ni förlossningen med det nya barnet?

    Jobbigare?snabbare? Tidigare förlossning än beräknat?

    Så nyfiken då det snart är dags för mig att föra mitt tredje och det som sagt va ett tag sen sist:)

  • Svar på tråden mer än 6 år sen sist.fler?
  • Äldre 1 Feb 20:25
    #1

    Kan inte svara men följer gärna tråden eftersom jag är nyfiken på svaren. Fick första barnet för 7,5 år sedan och det kommer att bli nästan 8 år när tvåan ska födas i vår.

  • Äldre 1 Feb 22:36
    #2

    Jag har 6.5 år mellan mina två barn. Jag tyckte att förlossning två gick betydligt snabbare och enklare trots att det var så många år emellan. Med ettan tog det ungefär 24 timmar från värkstart, med tvåan kände jag ingenting förrän framåt kvällen och hon föddes 00.44

    Jag har dock gått över tiden nästan lika länge bf +14 med första barnet och +13 med andra!

  • Äldre 2 Feb 00:18
    #3

    Oj vad jobbigt att gå över tiden så mkt.

    Hoppas jag slipper det Men man vet ju aldrig:p

    Tack för svar :)

  • Äldre 2 Feb 09:44
    #4

    Min yngste son fyller 7 år idag och lillasyster är beräknad 24 April! Det skiljer 7 år mellan mig och min syster också.. Kommer ihåg när mamma födde henne... De åkte typ in, hon släppte en prutt, sen kom de och hämtade mig och min bror hos dagmamman/skolan! :)

    Man kan ju hoppas att jag får det lika lätt!


    Loke -07, Alvin -09
  • Äldre 2 Feb 13:09
    #5

    18 dagar kvar tills BF för nr 3. Var 6 år sedan sist för min del, så det känns som man glömt en del, undrar hur det startar denna gång.

  • Äldre 2 Feb 14:23
    #6

    Är nästan 6 år mellan 2 och 3. Sista tog låång tid, tror vi var inne runt 22 och han är född efter 06.

  • Äldre 2 Feb 14:25
    #7

    Glömde skriva att jag gick över 14 dagar med sista.

  • Äldre 6 Feb 03:05
    #8

    Ja jag hopas nr tre går lika smidigt som nr 2 gjorde för mig.

    Men med denna bäbis är det en ny pappa än till.mina två första vilket kanske också spelar in.

    26 dagar kvar till bf. Hoppas på det bästa. Tack för alla svar ,roligt att höra hur ni haft det.

Svar på tråden mer än 6 år sen sist.fler?