• Sindre2015

    Biltemas babyskydd

    Hej! Skulle behöva källkritisk information angående biltemas babyskydd. Jag vill INTE använda det till vår son medans sonens mormor tvingar mig till det. Men med tanke på folks hantering i både i butikerna och hur dem far omkring i lastbilarna på väg till butikerna, endast skyddade av en plastpåse. Han har andra helt nya vi hellre vill använda än just biltemas.
    Sindre 2015-11-16
  • Svar på tråden Biltemas babyskydd
  • Holma
    Sindre2015 skrev 2016-02-02 16:52:52 följande:

    Hej! Skulle behöva källkritisk information angående biltemas babyskydd. Jag vill INTE använda det till vår son medans sonens mormor tvingar mig till det. Men med tanke på folks hantering i både i butikerna och hur dem far omkring i lastbilarna på väg till butikerna, endast skyddade av en plastpåse. Han har andra helt nya vi hellre vill använda än just biltemas.


    Sindre 2015-11-16
    Tvingar ? Köp ett annat o använd
  • viseversa
    Sindre2015 skrev 2016-02-02 16:52:52 följande:

    Hej! Skulle behöva källkritisk information angående biltemas babyskydd. Jag vill INTE använda det till vår son medans sonens mormor tvingar mig till det. Men med tanke på folks hantering i både i butikerna och hur dem far omkring i lastbilarna på väg till butikerna, endast skyddade av en plastpåse. Han har andra helt nya vi hellre vill använda än just biltemas.


    Sindre 2015-11-16
    Vadå tvingar? Köp ett annat då.
  • Sindre2015
    viseversa skrev 2016-02-02 16:58:23 följande:
    Vadå tvingar? Köp ett annat då.
    han är placerad på sol hos henne så därför tvingad..
    Sindre 2015-11-16
  • Sindre2015
    viseversa skrev 2016-02-02 16:58:23 följande:
    Vadå tvingar? Köp ett annat då.
    han är placerad på sol hos henne så därför tvingad..
    Sindre 2015-11-16
  • Humlan87

    Om barnet är placerat enligt socialtjänstlagen så innebär ju det att du som förälder har samtycke till att all daglig vård och skötsel av barnet överlämnas till en annan person. Då har du alltså inte rätt att bestämma vilken bilstol barnet åker i. Sen behöver du inte oroa dig, biltemas stolar är godkända enligt samma kriterier som andra babyskydd.

  • Holma
    Sindre2015 skrev 2016-02-02 17:25:19 följande:
    han är placerad på sol hos henne så därför tvingad..
    Sindre 2015-11-16
    Då är det lite fel att säga att hon tvingar dig . Då är det ju dom som tar dom besluten
  • Så vit
    Sindre2015 skrev 2016-02-02 17:25:19 följande:
    han är placerad på sol hos henne så därför tvingad..
    Kan du inte själv köpa ett annat babyskydd och ge det till mormor då?
  • Rani

    Är babyskyddet E-märkt? I så fall uppfyller det de säkerhetskrav som ställs. Läs hos NTF om E-märkning.

  • Joico

    Ni som svarat i tråden har ju uppenbarligen inte läst TS.

    Klart att babyskyddet är testat och godkänt, det är inte det det handlar om. Det handlar om hur babyskyddet hanterats före konsumenten köpt det. Deras babyskydd ligger på hög i en stor korg i butiken. Hur många gånger har inte det översta skyddet fallit i backen t.ex? Hur hanteras det vid leverans?

  • Humlan87

    Och du tror att andra fabrikat hanteras med silkesvantar och åker privatbundet med dunkuddar från fabrik till butik?

  • Joico
    Humlan87 skrev 2016-02-05 21:47:31 följande:

    Och du tror att andra fabrikat hanteras med silkesvantar och åker privatbundet med dunkuddar från fabrik till butik?


    Nej men dom ligger inte slängda i en stor korg i butiken, där "ingen bryr sig". 
Svar på tråden Biltemas babyskydd