• Sandbergjosefine

    Kan jag vara gravid eller inbillar jag mig bara?!

    Hallå där,

    Nu känner jag att jag börjar få lite panik på att inte Veta, så jag provar här och ser om någon kan ge mig lite klarhet iallafall.

    Nu är det så att jag i cirka 2,5-3 veckor haft väldigt ont i nederdelen av magen, olika sidor då och då, kissnödig hela tiden (kan bli akut kissnödig tre gånger i timmen och typ 15 min efter att jag sist gick på toa), ömma bröstvårtor (dock inte längre), äter hela tiden och är så trött så jag skulle kunna sova dygnet runt.

    Flera stycken har sagt att detta betyder att mensen kommer snart bara, men nu har jag mens (?) och det fortsätter. Blödningen är ibland ljusrosa och ibland mer åt det bruna hållet, värken i magen är inte alls samma som jag brukar ha vid mens (då jag brukar ha ont på ett helt annat sätt, ibland inte alls, plus att jag brukar ha ont i ryggen vilket jag inte har nu). Har haft dessa blödningar i cirka 3 dagar nu, och det känns verkligen inte som mens.. Tror jag?

    Min mens är väldigt oregelbunden då jag har p-stav också (vilket gör mig ännu mer fundersam) vilket gör att set är extremt svårt att veta om mensen är sen eller så med tanke på att jag inte hade mens alls under ett år och nu kommer den lite när den behagar typ..

    Jag börjar undra om det ens finns en liten chans att det kan handla om graviditet, eller om jag bara inbillar mig? Ska jag strunta i det eller är det ens värt att ta ett test? Hoppas ni kan försöka hjälpa mig lite, även om det är svårt för er att VETA.

    Ha det! :)

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid eller inbillar jag mig bara?!
Svar på tråden Kan jag vara gravid eller inbillar jag mig bara?!