• mialen

    Vårdbidrag ADHD

    Hej. Håller på att skriva en vårdbidragsansökan angående min dotter och hennes ADHD Depression och självskadebetende. Har dock en fråga.
    Det finns mängder med sidor på nätet om tips på vad/hur man skall skriva, men jag efterlyser om det finns någon som har en färdig ansökan som ni skickat in på ert ADHD barn som jag kan få ta del av. Jag är inte ute efter att kopiera er text, utan mer se hur ni ställt upp det, få nya infallsvinklar och ideér. Naturligtvis tar ni bort alla personlig information.
    Har supersvårt att få till det även om man läser alla tipsen på nätet, så snälla hjälp mig.

  • Svar på tråden Vårdbidrag ADHD
  • Vinjavinj

    Någonstans på ansökninglappen finns en ruta att handläggaren ringer upp. Man får datum och tid skickad till sig när dom ringer. Då frågar dom allt relevant och man får berätta hur barnets dagar är och vilka svårigheter hon har.

    Dom vill främst veta de saker som hindrar henne från att leva ett normalt liv och vilka extra insatser ni får göra åt er dotter som hon borde klara av själv.

  • fantasy06

    Följer. Ska med skriva en ansökan men inte blivit klar till det då jag inte heller vet vad man bör få med för att lyckas. Har fått intyg från läkaren på bup iaf. Bara jag med som ska skriva ner allt som tar extra tid och eneegi

  • mialen
    Vinjavinj skrev 2016-02-03 09:27:49 följande:

    Någonstans på ansökninglappen finns en ruta att handläggaren ringer upp. Man får datum och tid skickad till sig när dom ringer. Då frågar dom allt relevant och man får berätta hur barnets dagar är och vilka svårigheter hon har.

    Dom vill främst veta de saker som hindrar henne från att leva ett normalt liv och vilka extra insatser ni får göra åt er dotter som hon borde klara av själv.


    Tror du missförstod. Jag undrar om nån kan skicka mig sin ansökan i Word format rensat på alla personliga uppgifter.
  • Tjejen76

    Finns en bok som handlar om att söka vårdbidrag. Vet inte riktigt var. Men bli medlem på Facebookgrupppen fantastiska föräldrar

Svar på tråden Vårdbidrag ADHD