• Paulin­aN
    Äldre 3 Feb 12:44
    1354 visningar
    43 svar
    43
    1354

    BF feb/mars/april, följas åt?

    Hej alla fina! Jag är 21 år och gravid i v.36 med mitt och min pojkväns första barn som är beräknat till 8e mars :) det är även sagt att det ska bli en liten pojke!

    Tycker det är svårt att hoppa in i trådar här så tänkte att jag skapar en egen och ser om någon vill följas åt såhär på slutet? ;) känner nästan inga som är gravida just nu så det skulle vara kul att få dela lite upplevelser och tankar med andra och kanske även lära känna någon som blir mammaledig samtidigt som mig :)
    Skriv på!

  • Svar på tråden BF feb/mars/april, följas åt?
  • Äldre 3 Feb 13:02
    #1

    Hej! Första barnet för mig med, bf 7 mars!

  • Äldre 3 Feb 13:04
    #2
    PaulinaN skrev 2016-02-03 12:44:14 följande:

    Hej alla fina! Jag är 21 år och gravid i v.36 med mitt och min pojkväns första barn som är beräknat till 8e mars :) det är även sagt att det ska bli en liten pojke!

    Tycker det är svårt att hoppa in i trådar här så tänkte att jag skapar en egen och ser om någon vill följas åt såhär på slutet? ;) känner nästan inga som är gravida just nu så det skulle vara kul att få dela lite upplevelser och tankar med andra och kanske även lära känna någon som blir mammaledig samtidigt som mig :)

    Skriv på!


    Hoppar väl in här jag med :D

    Jag är 21 år och är gravid i v.38 och väntar en liten dotter. Detta blir vårat första barn som är beräknat till den 23 Februari :)
  • Paulin­aN
    Äldre 4 Feb 06:10
    #3

    Nej vad roligt! Grattis till er!
    Är ni spända inför förlossningen? Jag var väldigt nervös i början av graviditeten men nu när det väl börjar närma sig så känner jag mig mest peppad och längtar verkligen tills den sätter igång :D

  • Äldre 4 Feb 07:10
    #4

    Jag har mest vart peppad under hela graviditeten och undrat vem de är som finns där inne. Det är mest nu när det börjar närma sig som jag börjar bli nervös, men hon får gärna komma nu.. för nu är vi redo :D

  • Paulin­aN
    Äldre 4 Feb 07:14
    #5

    Ja nervositeten brukar ju komma när det börjar närma sig för dem flesta men jag har kört på tvärtom ;) har du någon magkänsla på om du kommer föda innan BF eller kanske gå över BF?
    Jag var helt inställd på att jag kommer föda innan bf men sen fick jag höra från min barnmorska att jag skulle ställa in mig på att gå över bf.. Jag som inte orkar vänta mer haha :(

  • Äldre 4 Feb 08:32
    #6

    Jag börjar bli lite nervös inför förlossningen, vet inte hur kan kommer kunna hantera smärtan. Men måste lita på barnmorskorna och att min man lugnar mig :)

  • Äldre 4 Feb 08:39
    #7

    Hej! Hoppar gärna in här :) väntar iofs tredje barnet, 16 april är de beräknat. :)

  • Äldre 4 Feb 09:21
    #8
    PaulinaN skrev 2016-02-04 07:14:51 följande:

    Ja nervositeten brukar ju komma när det börjar närma sig för dem flesta men jag har kört på tvärtom ;) har du någon magkänsla på om du kommer föda innan BF eller kanske gå över BF?

    Jag var helt inställd på att jag kommer föda innan bf men sen fick jag höra från min barnmorska att jag skulle ställa in mig på att gå över bf.. Jag som inte orkar vänta mer haha :(


    Jag hoppas verkligen inte att jag går över tiden, är redan sjukt otålig! Men magkänslan säger att hon kommer att komma typ runt 17e februari. Har haft en hel del sammandragningar de senaste 2 dagarna när jag hållt igång, men än vågar jag inte hoppas på något. Jag räknar ner dagarna och jobbet håller mig någorlunda sysselsatt så att tiden går lite snabbare iallafall :) Min barnmorska är också väldigt inställd på att jag kommer att gå över tiden. Vi har inte ens pratat om förlossningen ännu, det ska vi tydligen göra nästa vecka. Har du haft en tuff graviditet hittills? :)
  • Äldre 4 Feb 09:54
    #9

    Jag hoppar också gärna in här! Första barnet med BF 20 april. Gick in i v 30 idag så det känns ju verkligen att det närmar sig! Var bor ni andra? Jag bor i Sundsvall men kommer att vara i Sthlm från 1 april.

  • Paulin­aN
    Äldre 4 Feb 10:05
    #10
    Oscli skrev 2016-02-04 08:32:31 följande:

    Jag börjar bli lite nervös inför förlossningen, vet inte hur kan kommer kunna hantera smärtan. Men måste lita på barnmorskorna och att min man lugnar mig :)


    Jag tror att det kommer gå mycket bättre än man tror! Smärtlindring finns ju om man vill ta emot det, annars så kan ju barnmorskorna detta så man får helt enkelt förlita sig på dem ;) och när man väl är igång så tror jag att man kommer tänka helt annorlunda jämfört med nu, kommer gå superbra! Våra kroppar ska ju klara av det här :)
Svar på tråden BF feb/mars/april, följas åt?