• Anonym (Jaha)

    Hur ska jag göra nu

    Genomgick för ett år sedan en mycket smärtsam separation med barn i bilden. Har sedan dess träffat en man som jag inte tänkt stadga mig med, så vi har ingen egentlig relation). Har insett nu att jag är gravid med denna person. Vet inte vad jag ska göra, el klart jag vet vad som är det enda rätta i en sådan situation men är samtidigt rädd, eftersom jag alltid sagt att jag aldrig skulle kunna tänka mig att avsluta ett potentiellt påbörjat liv, såklart visste jag inte att mitt liv skulle vara så uppochner att jag kunde hamna i ett sådant läge. Självklart har preventiva åtgärder använts men uppenbarligen inte gjort sitt jobb!

  • Svar på tråden Hur ska jag göra nu
  • Anonym (Jaha)

    Någon tanke, råd, stöd? Någon som varit i liknande situation ? Vore jättetacksamt

  • Anonym (Emma)

    Det är jätte svårt att ge råd i en sån här situation. Vad säger pappan till barnet? Kommer han att finnas där om du behåller?

  • Anonym (ada)

    Börja med att prata med din kille och kolla vart det landar.

  • Anonym (Jaha)

    Tack snälla för era svar, varken han eller jag vill ha barn, vi har väl alltid sagt att OM det skulle ske skulle vi inte behålla. Jag har inte berättat för honom nu, vågar inte, känns som det är mitt "fel" fast jag gjort allt jag kunnat för att skydda oss, men eftersom det är min kropp. Konstig känsla, mår jättedåligt. Samtidigt, när man har barn är ju detta svårt på något sätt, vad har de gjort för "rätt" för att få födas osv. Det är väl mest samvetet som talar för, i övrigt talar ju hela situationen emot. Ingen situation att skaffa barn till. Både mot de befintliga barnen .

  • Anonym (Jaha)
    Anonym (Emma) skrev 2016-02-03 22:45:42 följande:

    Det är jätte svårt att ge råd i en sån här situation. Vad säger pappan till barnet? Kommer han att finnas där om du behåller?


    Kan med största sannolikhet säga att han nog skulle finnas där på sina villkor, han gör karriär som tar princip alla hans vakna timmar. Så nej tror inte han skulle ändra på det för något. Det blir förmodligen abort men då är frågan till de som varit där: tar man sig igenom det utan att vraka ihop totalt? 2. Antar att det medföljer en viss smärta, pratar vi mensvärk x100, förlossning? Har haft missfall en gång, är det den smärtan vi pratar om? Främst är jag såklart orolig för den emotionella smärtan. Tar man sig igenom den? Förstår att det är individuellt. Kan man gå i samtal för att bearbeta sitt beslut så att det i alla fall känns schysst och rätt?
Svar på tråden Hur ska jag göra nu