• Anonym (Kanel­bullen­)
    Äldre 3 Feb 21:39
    20436 visningar
    47 svar
    47
    20436

    Jag hatar min sambo. (Långt)

    Hmm.. Känner att jag måste få skriva av mig.

    Min s.k sambo och jag har hållt ihop i ca 6 år. De 3 första åren behandlade han mig som skit och utnyttjade mig för fullt. Han lovade ena saken efter den andra och när man är kär och verkligen, verkligen tycker om någon, så tror och hoppas man att allt ska bli bra, om det så blir det sista man gör.

    Jag blev oplanerat gravid och då tänkte jag "ja! Nu är det vi 3 för alltid!" men nä. Han knullade runt i vanlig ordning, flyttade t.o.m ut och skulle gifta sig med en av sina flickvänner när jag var i 9e månaden.

    Behöver jag säga att det var här min kärlek dog och slocknade HELT?

    Det var 3 är sen.

    Vi fick en tjej och han blev en helt annan människa. Inte tittat åt en annan kvinna, skaffade sig ett jobb, skärpte sig ordentligt och åker till jobbet och sen hem. Beter sig exemplariskt.

    Grejen är bara att jag är så less, så less, så less!

    2012 (när jag var gravid) var sist vi så att vi älskade varandra. Vi kysser inte varandra, rör inte varandra. Jag vill inte ta i honom med tång. Jag har sagt åt honom mååånga, många, många ggr att flytta, för det är min lägenhet och jag står ensam på kontraktet. Saken är den att han har ingenstans att ta vägen. Han tycker att allting är frid och fröjd, allt har ju vart bra sen lilljäntan kom.

    Såklart, jag skulle kunna byta lås medan han är på jobbet. Men jag tycker det är lite väl omoget. Vi är två vuxna människor som måste kunna kommunicera.

    Hemma gör han absolut ingenting. Tvättar inte, städar aldrig, plockar aldrig undan efter sig, handlar aldrig, lagar aldrig mat. Vi bor trångt. För mig blir det ett konstant plockade efter leksaker och honom. Han kommer hem från jobbet, tar sin platta, sitter med den i ansiktet tills han somnar.

    I hans liv kretsar allting kring honom. Vad han tycker, vad han vill. Han hade två bilar, sålde en då han tyckte man kan inte köra två samtidigt. Wow, smart, tänkte jag. Han har looovat dyrt och heligt att hjälpa mig med min KF så fort han får en inkomst för att jag försörjde honom när han inte hade ett jobb. Vad gör han istället för att hjälpa mig som han lovat i flera år?

    Köper en bil.

    Jag blir sjuk på all den här ologiken. All egoism. Allt äckel.

    Känner sån irritation av att se honom.

  • Svar på tråden Jag hatar min sambo. (Långt)
  • Anonym (Kanel­bullen­) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 21:42
    #1

    Jag brukar säga att man lättare blir av med en obotlig sjukdom än honom.

  • Anonym (nja)
    Äldre 3 Feb 21:46
    #2

    Fast om han står skriven på adressen så spelar det ingen roll att du står ensam på kontraktet för du har ändå ingen rätt att bara kasta ut honom hur som helst.

  • Äldre 3 Feb 21:48
    #3
    +1

    Ge honom en skriftlig uppsägning på 3 månader och flyttar han inte då kan du få hjälp med avhysning från kronofogden.

    Sluta städa efter honom, sluta tvätta hans kläder, laga bara mat till dig och dottern.

    Hitta en annan lägenhet och flytta, han kan ju inte följa med till nästa lägenhet och måste automatiskt flytta.

  • Anonym (Kanel­bullen­) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 22:02
    #4
    Anonym (nja) skrev 2016-02-03 21:46:53 följande:

    Fast om han står skriven på adressen så spelar det ingen roll att du står ensam på kontraktet för du har ändå ingen rätt att bara kasta ut honom hur som helst.


    Det är ju det som är så fult. Han ändrade ju sin adress till en av sina flickvänner när han bodde annanstans.

    Sen utan att fråga, ändrade han tillbaka den.

    Gör man så?

    Han skulle sova ett par nätter på soffan efter BB. Rätt vad det var kom han med sina kartonger och väskor med kläder.

    Eeh.. Ursäkta, men vad sysslar du med? Han är inte blyg för att ta för sig, om vi säger så. En riktig idiot :)
  • Anonym (Kanel­bullen­) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 22:09
    #5
    Pojkmamma86 skrev 2016-02-03 21:48:44 följande:

    Ge honom en skriftlig uppsägning på 3 månader och flyttar han inte då kan du få hjälp med avhysning från kronofogden.

    Sluta städa efter honom, sluta tvätta hans kläder, laga bara mat till dig och dottern.

    Hitta en annan lägenhet och flytta, han kan ju inte följa med till nästa lägenhet och måste automatiskt flytta.


    Men såntdär med skriftligt och grejer funkar inte på honom. Han säger "jaja" till allt jag påpekar för att sen vara som bortblåst bästa dag. Han har själv sagt att när han tjafsar med folk så är det "bara att hålla med tills de lugnar sig, sen gör man som man VILL iaf".

    Alltså usch. Jag känner min puls stiga bara jag skriver det här. Han är så otroligt manipulativ.

    Och städar jag inte efter honom får jag leva i ett helvete.

    Inte en, men två ggr på en och samma vecka, hade jag precis moppat och ca 40-45 minuter senare är det kaffefläckar på golvet. Jag vettefan hur i helvete han gör med sin kaffekopp.

    En annan gång var det också nymoppat. En kvart senare torkar jag motorolja från golvet.

    Han har ALDRIG suttit i vardagsrummet och ätit. Jag köper en ny, vit matta och lägger där. Då sätter han sig där, äter våfflor och drottnings sylt - och spiller. Nu är det en lila fläck på mattan och han har ALDRIG suttit där igen.

    Förstår du? Det här är en människa som lever för att göra mitt liv till ett helvete.

    Han andas för att enbart jävlas med mig.
  • Anonym (nja)
    Äldre 3 Feb 22:14
    #6
    +1
    Anonym (Kanelbullen) skrev 2016-02-03 22:02:33 följande:

    Det är ju det som är så fult. Han ändrade ju sin adress till en av sina flickvänner när han bodde annanstans.

    Sen utan att fråga, ändrade han tillbaka den.

    Gör man så?

    Han skulle sova ett par nätter på soffan efter BB. Rätt vad det var kom han med sina kartonger och väskor med kläder.

    Eeh.. Ursäkta, men vad sysslar du med? Han är inte blyg för att ta för sig, om vi säger så. En riktig idiot :)


    Skicka uppsägning med rekommenderat brev så han måste hämta ut den. Då kan du bevisa att han mottagit den. Har han inte flyttat när tiden är slut så kan kronofogden hjälpa dig att avhysa honom.
  • Anonym (Kanel­bullen­) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 22:20
    #7
    Anonym (nja) skrev 2016-02-03 22:14:00 följande:

    Skicka uppsägning med rekommenderat brev så han måste hämta ut den. Då kan du bevisa att han mottagit den. Har han inte flyttat när tiden är slut så kan kronofogden hjälpa dig att avhysa honom.


    Jahaaaa...det var mer än jag visste att man kunde göra.

    Ett annat alternativ som vi faktiskt pratat om, är att vi ska skriva över den här lägenheten på honom efter att jag har hittat nytt. Vill ändå flytta inom kort. Less på bo trångt och inte ha riktigt kök.

    Frågan är bara hur länge det kan ta...=/
  • Äldre 3 Feb 23:03
    #8

    Verkar vara ett riktigt kap ????

    Nä, släng ut honom på gatan! ????

  • Äldre 3 Feb 23:08
    #9

    Jag är kanske jättetrög nu men vad är KF?

  • Anonym (Kanel­bullen­) Trådstartaren
    Äldre 3 Feb 23:08
    #10
    Zillaaah skrev 2016-02-03 23:03:39 följande:

    Verkar vara ett riktigt kap ????

    Nä, släng ut honom på gatan! ????


    Men eller hur.

    Grejen är bara den att vi har en helt fantastisk dotter som vi lyckats göra tillsammans. Vi är inte otrevliga, men det finns ingen kärlek mellan oss. Och på just av dottern (och lite för att få vuxenpoäng ;) vill jag kunna bete mig civiliserat, kunna kommunicera och komma fram till vettiga saker tillsammans.

    Men han gör det inte lätt för mig....
Svar på tråden Jag hatar min sambo. (Långt)