• vanjastina

    Bruna flytningar/blödningar och cb digital som visar fel :(

    Är gravid i v 6+1. Igår förmiddags när jag gick på toa hade det kommit en brunfärgad flytning i trosan, därefter har det varit på pappret varje gång jag går på toa och torkar mig. Inte så att det rinner eller droppar men det blir som sagt på pappret när jag torkar mig, alltfrån ljusare brunt till nästan svart. Hade bruna blödningar/flytningar under min förra graviditet under 1-2 veckors tid och då gick allt bra, men upplever att det är mer nu (även om det fortfarande inte är mycket, behöver inte skydd). Har inte ont.

    Trodde att det kanske skulle dra igång och börja blöda ordentligt inatt men det gjorde det inte. Är så fruktansvärt rädd och nervös. Var så dum att jag gjorde ett digitalt test nu på morgonen som visade "Gravid 2-3" - det borde stå "3+" eftersom jag är i 6+1.

    Ska försöka få tag på min bm senare och se vad hon säger men det känns som att det är kört för min del ;( Önskar ingen att få känna den rädsla och oro jag känner just nu.

  • Svar på tråden Bruna flytningar/blödningar och cb digital som visar fel :(
  • myrans

    De testarna är bara 93 procent säkra och du kan ha haft utspätt urin.


    Har du jämfört veckoindikatorn under en tid och inte får en stegring så skulle jag förstå din oro. Men att få 2-3 i vecka 6+1 kan vara helt normalt.


     


    Jag är gravid i vecka 6+2.


    Jag hade konstaterad ägglossning den 11-12 jan.
    Positivt gravtest den 21 jan (clearblue plus och ett annat test)
    Positivt med veckoindikator den 22 jan då det visa 1-2 (vilket var 11 dagar sedan befruktning)
    Positivt med veckoindikator den 29 jan 2-3 vilket var en vecka efter det första sådant som var positivt.


    Tog en veckoindikator iförgår när jag var i vecka 6+0 och det visade 2-3. Det var 22 dagar sedan befruktning .


    Ska ta en veckoindikator imorgon med, då det gått en vecka sen sista då jag haft små blödningar till och från och det är en vecka sedan (imorgon) som alla min grav symtom försvann.
    Skulle veckoindikatorn va kvar på 2-3 så betyder det egentligen inget, men skulle den gått ner till 1-2 så hade jag blivit orolig.

  • vanjastina
    myrans skrev 2016-02-04 07:24:55 följande:

    De testarna är bara 93 procent säkra och du kan ha haft utspätt urin.


    Har du jämfört veckoindikatorn under en tid och inte får en stegring så skulle jag förstå din oro. Men att få 2-3 i vecka 6+1 kan vara helt normalt.


     


    Jag är gravid i vecka 6+2.


    Jag hade konstaterad ägglossning den 11-12 jan.
    Positivt gravtest den 21 jan (clearblue plus och ett annat test)
    Positivt med veckoindikator den 22 jan då det visa 1-2 (vilket var 11 dagar sedan befruktning)
    Positivt med veckoindikator den 29 jan 2-3 vilket var en vecka efter det första sådant som var positivt.


    Tog en veckoindikator iförgår när jag var i vecka 6+0 och det visade 2-3. Det var 22 dagar sedan befruktning .


    Ska ta en veckoindikator imorgon med, då det gått en vecka sen sista då jag haft små blödningar till och från och det är en vecka sedan (imorgon) som alla min grav symtom försvann.
    Skulle veckoindikatorn va kvar på 2-3 så betyder det egentligen inget, men skulle den gått ner till 1-2 så hade jag blivit orolig.


    Tack för ditt svar. Har bara tagit ett digitalt i förrgår som visade 2-3 då med, på em, annars har jag inte testat med dem innan. Men jag har verkligen känslan av att det är kört för mig. Är inte alls säker på min äl men tror det var runt 8e januari..
  • myrans

    Okej, jag hoppas att det inte är något fel utan att du och din bebis mår bra :) Det skadar ju inte att ringa ens bm ifall att! :) Men om du hade förmodad ÄL den 8 så borde du va i mer än vecka 6+2?


    Jag ringde till GYN och de sa att jag har ett förmodat missfall och jag ska bara vänta in det och höra av mig om jag får mer ont eller mer blödningar. En månad tyckte de att jag skulle vänta... kul att bara sitta och avvakta :(

  • vanjastina
    myrans skrev 2016-02-04 07:40:24 följande:

    Okej, jag hoppas att det inte är något fel utan att du och din bebis mår bra :) Det skadar ju inte att ringa ens bm ifall att! :) Men om du hade förmodad ÄL den 8 så borde du va i mer än vecka 6+2?


    Jag ringde till GYN och de sa att jag har ett förmodat missfall och jag ska bara vänta in det och höra av mig om jag får mer ont eller mer blödningar. En månad tyckte de att jag skulle vänta... kul att bara sitta och avvakta :(


    Eller hur, fy fasen för att bara vänta :( Enligt min appar är jag i 6+1, sista mensens första dag var 23 december men jag är ju inget proffs på hur man räknar..
  • myrans

    Sista mensens ska man räkna ifrån.
    Jag hade inte mens för jag åt ppiller så jag räknade 2 veckor innan konstaterad ägglossning.

    Varför tror du att det har skitit sig? För dina blödningar eller har du mer "symtom"?

  • vanjastina
    myrans skrev 2016-02-04 07:54:46 följande:

    Sista mensens ska man räkna ifrån.
    Jag hade inte mens för jag åt ppiller så jag räknade 2 veckor innan konstaterad ägglossning.

    Varför tror du att det har skitit sig? För dina blödningar eller har du mer "symtom"?


    Pga blödningarna, känns inte normalt att ha det såhär samtidigt som jag inte haft några symptom alls nästan denna graviditet. Med dotterna mådde jag illa som en gris. Men jag har fått tid på gyn idag så de vill göra VUL och se så att det inte är utomkveds. Så då kommer de ju att kunna konstatera missfall om det är så (som jag är 95% säker på).
  • myrans

    Jag får inte komma in trotts ont på vänster sida, jag ska försöka få tid imorgon för jag har lite ärrvävnad på vänster äggstock så risken för att ägget ska fastna där finns har min gyn sagt. Så jag vill bli kollad men jag fick inte komma in:( ska ringa imon igen.

    Uppdatera så fort du vet hur allt gick! Är nyfiken! Lucka till!!

  • vanjastina
    myrans skrev 2016-02-04 10:25:47 följande:

    Jag får inte komma in trotts ont på vänster sida, jag ska försöka få tid imorgon för jag har lite ärrvävnad på vänster äggstock så risken för att ägget ska fastna där finns har min gyn sagt. Så jag vill bli kollad men jag fick inte komma in:( ska ringa imon igen.

    Uppdatera så fort du vet hur allt gick! Är nyfiken! Lucka till!!


    Men gud vad dåligt. Jag har ont på högersidan, nämnde det för gyn när jag ringde och då sa de att man absolut ska kolla upp ensidig smärta + blödningar eftersom det kan vara utomkveds.. Lovar att uppdatera när jag varit där!
  • myrans

    Ja, det är lite tråkigt att inte få bli kollad när jag ändå har ont på vänster sida. Men jag ska testa att ringa imon igen. När hade du tid idag? Lycka till:)

  • vanjastina

    Hoppas du får komma in imorgon. Jag har tid kl 13. Jag hoppas att de ska hitta ett hjärta och säga att allt är ok, men jag vågar inte hoppas för då kommer jag att bryta ihop därinne och jag ska till jobbet efteråt.. Fick en lite mer rödaktig blödning förut men det är fortfarande inte mycket. Är så nervös att jag skakar och har ont i magen :(

Svar på tråden Bruna flytningar/blödningar och cb digital som visar fel :(