• Anonym­87678
    Äldre 4 Feb 14:31
    3888 visningar
    13 svar
    13
    3888

    Strypt- blodådra spräcktes?

    Igår blev jag strypt, med samtycke. Det var väldigt hårt och helt plötsligt kände jag en smärta ungefär vid sidan av mitt högra ögonbryn, mellan ögonbryn och öga, jag tror det var tinningen, nära i alla fall.
    Han visste inte att jag hade ont, och jag kunde inte säga det, efter en snabb paus hann jag knappt säga nåt så han fortsatte efter det och det var samma smärta..

    Det kändes som att en blodåder hade täppts till, jag vet inte vad det var, kanske det spräcktes?

    Det är bara lite svullet, syns inte alls, men jag masserade det efteråt och det är väldigt ömt om man rör det idag.

    Jag är mycket orolig att jag aldrig kommer kunna göra det igen, undrar även ifall nåt blev igentäppt och jag plötsligt kan dö utav det? 
    Vad hände? 
    Mycket tacksam för svar<3

  • Svar på tråden Strypt- blodådra spräcktes?
  • Anonym­87678 Trådstartaren
    Äldre 4 Feb 14:51
    #1

    Om det är värt att tillägga har jag aldrig haft såna här problem förut, vi har gjort det många gånger, som mest har jag fått svaga blåmärken under käken och det området har vart ömt.
    Aldrig att nåt har gjort ont direkt mer än att det känns när han stryper mig.

  • Äldre 4 Feb 15:54
    #2

    Jag har ingen medicinsk utbildning men tycker du borde få det där kollat NU! Ta dig till akuten. Annars ring åtminstone Sjukvårdsupplysningen tel. 1177 och rådgör med dom.
    Det behöver inte va nåt allvarligt MEN bättre va på säkra sidan med en sån grej. :/

    Berätta gärna senare hur de går för dig.

  • Anonym (Gaby)
    Äldre 4 Feb 16:07
    #3

    Det är väldigt riskabelt att bli strypt och ja du kan spräcka blodkärl (och betydligt läskigare saker än så kan också hända). Låter inte alls säkert att du under en så riskabel aktivitet inte hade möjlighet att avbryta eller visa att något var fel! Safe, sane and consensual är ett uttryck i bdsm-världen, och att inte ha möjlighet att stoppa är varken safe eller sane :(

  • j a d e
    Äldre 4 Feb 16:10
    #4
    Anonym (Gaby) skrev 2016-02-04 16:07:05 följande:

    Det är väldigt riskabelt att bli strypt och ja du kan spräcka blodkärl (och betydligt läskigare saker än så kan också hända). Låter inte alls säkert att du under en så riskabel aktivitet inte hade möjlighet att avbryta eller visa att något var fel! Safe, sane and consensual är ett uttryck i bdsm-världen, och att inte ha möjlighet att stoppa är varken safe eller sane :(


    Håller med här. Låter oerhört märkligt det där.
  • Anonym­igen76­5
    Äldre 4 Feb 19:47
    #5

    Hej, jag igen.
    Tack för era svar, jag uppskattar det och tar det till mig
    Sa inte att han slutade snabbt efter andra gången, typ 4 sekunder, han förstod fort att det var nåt, jag tål mycket smärta så det är okej 99% av tiden, ville bara att ni alla skulle veta att det gjorde ont på samma ställe.

    Vill jättegärna ha mer feedback

  • Äldre 4 Feb 20:31
    #6
    Anonymigen765 skrev 2016-02-04 19:47:41 följande:

    Hej, jag igen.
    Tack för era svar, jag uppskattar det och tar det till mig
    Sa inte att han slutade snabbt efter andra gången, typ 4 sekunder, han förstod fort att det var nåt, jag tål mycket smärta så det är okej 99% av tiden, ville bara att ni alla skulle veta att det gjorde ont på samma ställe.

    Vill jättegärna ha mer feedback


    Men du har alltså inte fått det kollat av läkare? :/
  • Äldre 5 Feb 19:07
    #7

    Du verkar ju inte oroad själv för då hade du ju uppsökt läkare. Vad vill du ha ut av tråden? Reaktioner?

    Blir du strypt så kan kärl spricka, struphuvudet kan brytas och svälla, hjärtstillestånd kan uppstå och syrebrist kan rätt fort leda till bestående hjärnskador. Det kan orsaka hjärtattack... Nervus Vagus vill du inte komma åt.

  • Äldre 5 Feb 19:09
    #8

    Kort och gott kan du dö tämligen direkt vid strypning. Breathplay är aldrig riktigt säkert.

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 5 Feb 19:10
    #9

    Låter inte så värt det för en stunds njutning? Kan han inte daska till dig och dra dig i tofsen...

  • Äldre 5 Feb 22:57
    #10

    Nej, jag söker inte efter reaktioner..
    Jag vill helst inte uppsöka läkare, jag är inte akut orolig så trodde nån kanske kunde hjälpa mig i något forum.

    Men hur känns det ifall en åder spruckit? 
    Kanske den bara var på väg att spricka. 
    I alla fall, just nu hade jag huvudet upp och ner ett tag, så blod strömmade till huvudet, gjorde ont på samma ställe igen.

    Men ok, fattar, ingen vet vad det är. Hittar inte nåt på internet heller. Mina strypdagar är över. fml

    Tack, hejdå

  • Äldre 5 Feb 23:10
    #11

    Sökte upp nervus zygomaticus tack vare Flygfotogen..
    Tror det är det..
    Antagligen leder det till ögat.
    Det känns allvarligt som det är igentäppt, som om det stoppas upp, typ en blodklump eller nåt i vägen. Därav en frågan om det kan stoppas upp mer och jag eventuellt kan dö plötsligt
    Om den spräcks, kommer väl det läka utav sig själv och då kommer det sluta göra ont i framtiden?

  • Äldre 5 Feb 23:16
    #12

    Då menar jag att det bara känns täppt när det strömmar blod dit, inte i normala fall

  • Äldre 6 Feb 11:51
    #13
    jagigen756 skrev 2016-02-05 23:10:03 följande:

    Sökte upp nervus zygomaticus tack vare Flygfotogen..
    Tror det är det..
    Antagligen leder det till ögat.
    Det känns allvarligt som det är igentäppt, som om det stoppas upp, typ en blodklump eller nåt i vägen. Därav en frågan om det kan stoppas upp mer och jag eventuellt kan dö plötsligt
    Om den spräcks, kommer väl det läka utav sig själv och då kommer det sluta göra ont i framtiden?


    Nervus zygomaticus är en nerv. Inte ett blodkärl.
Svar på tråden Strypt- blodådra spräcktes?