• LitenBlommma

    MA v 8+5 :(

    Hej,

    Skulle varit på mitt första ul i morgon, men fick en blödning i fredags som tilltog igår. Blödningen började efter/under sex så var först inte så orolig förrän någon dag efteråt när det fortsatte blöda och jag kände att mina grav symptom försvunnit. Åkte in till gynakuten igår kväll som fastslog att fostret slutat leva i v. 8+5, skulle varit i v.12 nu. På lördag ska jag in för att få tabletter som hjälper mig blöda ut det, då min kropp inte stött ut det av sig självt än. Någon som varit med om liknande? Är jätteorolig för smärtan. Känner mig så ensam, chockad, ledsen och grundlurad på nåt konstigt sätt :( undrar om det finns nåt jag kunde gjort annorlunda? Mat? Motion?

    Ni som fått missfall, hur lång tid tog det innan ni blev gravida igen? Skulle må bra av lite solkskenshistorier nu..

  • Svar på tråden MA v 8+5 :(
  • Orkide

    Hej,
    Jag fick missfall i november. Var en hemsk upplevelse o de första dagarna var katastrof. Min kropp skötte det mesta av missfallet själv. Men det var hemskt gjorde ont som värkar när rester kom ut, mycket blod. Äh hemskt var det.Fick göra skrapning en vecka senare då det fanns några rester kvar. Å det gick snabbt o enkelt o var inte alls lika läskigt som jag trodde.
    Varje dag blev lite bättre o från att tänka på det konstant i början så tänker jag inte alls på det lika ofta även fast det gör ont när jag väl gör det.

    Jag har svårt att bli gravid så vi försöker fortfarande. Men har vänner som blivit gravid 2-3 försök efter missfallet. Hoppas du blir gravid snabbt igen. Beklagar verkligen din förlust! Stor kram

  • LitenBlommma
    Curlingmorsan skrev 2016-02-04 19:35:42 följande:

    För mig tog det ca 3 månader innan jag blev gravid igen efter mitt missfall. Är i v 12 (11+0) idag.


    Å grattis till din lilla, tre månader är ju hur bra somhelst. Hoppas det går lika 'lätt' för mig..
  • LitenBlommma
    Orkide skrev 2016-02-04 19:50:59 följande:

    Hej,

    Jag fick missfall i november. Var en hemsk upplevelse o de första dagarna var katastrof. Min kropp skötte det mesta av missfallet själv. Men det var hemskt gjorde ont som värkar när rester kom ut, mycket blod. Äh hemskt var det.Fick göra skrapning en vecka senare då det fanns några rester kvar. Å det gick snabbt o enkelt o var inte alls lika läskigt som jag trodde.

    Varje dag blev lite bättre o från att tänka på det konstant i början så tänker jag inte alls på det lika ofta även fast det gör ont när jag väl gör det.

    Jag har svårt att bli gravid så vi försöker fortfarande. Men har vänner som blivit gravid 2-3 försök efter missfallet. Hoppas du blir gravid snabbt igen. Beklagar verkligen din förlust! Stor kram


    Jo jag har börjat få jobbiga förverkar nu (hade inte alls ont fram tills idag egentligen), så min kropp kanske kommer försöka stöta ut det av sig självt trots allt snart.. Känns som nu när min hjärna fattat hur det ligger till börjar kroppen också hänga med, kanske. Vilken vecka var du i?

    Beklagar ditt missfall också och hoppas ni också plussar igen snart! November är ändå inte så längesen. Hoppas min kropp åthämtar sig relativt snabbt så vi kan börja försöka igen snart. Kramar till dig!
  • Rosalinne

    Första graviditeten slutade i MF i v8. Jag var helt knäckt... Inväntade en menstration av inrådan av läkare och blev gravid direkt :) nästa graviditet gick direkt också och utan komplikationer. Jag trodde inte jag kunde ha sådan tur efter en sådan tragedi. Men nu sitter jag här med två underbara små tjejer. Hade jag inte fått missfallet så hade jag inte fått just dessa töser. Och den tanken tröstar och får mig att inte tänka så mycket på missfallet.

    Missfall är jättevanlig. Tyvärr pratas det väldigt lite om det vilket gör att man känner sig ensammast i världen.

    Du kunde inte ha gjort något annorlunda TS. Vid tidiga missfall är det främst fel som uppkom vid själva befruktningen som ställer till det. Men man kan alltid se till att få i sig folsyra och inte dricka för mycket kaffe.

    Lycka till TS. Par som får missfall får vanligtvis barn. Det är värre om ni inte lyckas bli gravida över huvud taget

  • Orkide
    LitenBlommma skrev 2016-02-04 20:03:38 följande:
    Jo jag har börjat få jobbiga förverkar nu (hade inte alls ont fram tills idag egentligen), så min kropp kanske kommer försöka stöta ut det av sig självt trots allt snart.. Känns som nu när min hjärna fattat hur det ligger till börjar kroppen också hänga med, kanske. Vilken vecka var du i?

    Beklagar ditt missfall också och hoppas ni också plussar igen snart! November är ändå inte så längesen. Hoppas min kropp åthämtar sig relativt snabbt så vi kan börja försöka igen snart. Kramar till dig!
    Vore ju skönt om kroppen skötte det själv då slipper du vänta. För mig tog det exakt två veckor efter skrapning tills min ägglossning kom igång igen. Hoppas din kropp kommer igång snabbt. Om du får jätte ont så var vetekudde mot magen jätteskönt, också duscha med varm stråle på magen. Har du bindor hemma för börjar missfallet komma ut så behöver du rejäla bindor.
    Beklagar igen!! Kram

    Tack. Jag var i v.9 hade sett hjärtat slå 3 dagar innan
  • LitenBlommma
    Rosalinne skrev 2016-02-04 20:20:43 följande:

    Första graviditeten slutade i MF i v8. Jag var helt knäckt... Inväntade en menstration av inrådan av läkare och blev gravid direkt :) nästa graviditet gick direkt också och utan komplikationer. Jag trodde inte jag kunde ha sådan tur efter en sådan tragedi. Men nu sitter jag här med två underbara små tjejer. Hade jag inte fått missfallet så hade jag inte fått just dessa töser. Och den tanken tröstar och får mig att inte tänka så mycket på missfallet.

    Missfall är jättevanlig. Tyvärr pratas det väldigt lite om det vilket gör att man känner sig ensammast i världen.

    Du kunde inte ha gjort något annorlunda TS. Vid tidiga missfall är det främst fel som uppkom vid själva befruktningen som ställer till det. Men man kan alltid se till att få i sig folsyra och inte dricka för mycket kaffe.

    Lycka till TS. Par som får missfall får vanligtvis barn. Det är värre om ni inte lyckas bli gravida över huvud taget


    Å det låter ju helt fantastiskt att det kan gå så snabbt. Det var helt enkelt inte menat den här gången för mig. Jo försöker också tänka att jag blev faktiskt gravid utan att vi planerat alltför mkt, tog ut hormonspiral en tid innan och vi hade inställningen att 'händer det så händer det'. Som du säger finns det ju par som det inte funkar för alls, och det problemet har vi ju inte.

    Tack för dina värmande ord, välbehövligt. Längtar verkligen tills det är min tur. Kram
  • LitenBlommma
    Orkide skrev 2016-02-04 20:31:12 följande:

    Vore ju skönt om kroppen skötte det själv då slipper du vänta. För mig tog det exakt två veckor efter skrapning tills min ägglossning kom igång igen. Hoppas din kropp kommer igång snabbt. Om du får jätte ont så var vetekudde mot magen jätteskönt, också duscha med varm stråle på magen. Har du bindor hemma för börjar missfallet komma ut så behöver du rejäla bindor.

    Beklagar igen!! Kram

    Tack. Jag var i v.9 hade sett hjärtat slå 3 dagar innan


    Tack för tips! Har köpt typ Always nattbindor men kommer nog skicka sambo till Apoteket om det blir värre sen. Just nu är det mest värkar som kommer o går, samt mer blödning. Jo skulle vara skönt om det skedde på 'naturlig' väg, känns jobbigt att vänta till lör på första tablett när man vet att man bär runt på ett foster som inte lever.. Vill bara få det överstökat så att säga.

    Å vad jobbigt, själv hann jag aldrig se om hjärtat börjat slå alls. Valde dock att titta på skärmen på VUL idag och kändes ändå bra att få se den lilla och säga farväl till mitt lilla frö :(
  • Anonym (Liros)

    Beklagar TS jag vet precis vad du går igenom. Skulle på kubtestet i v 12 och fick blödning 2 dagar innan. Så jäkla sorgligt och tragiskt att istället för att få se fostret första gången få besked att det var kört. Usch va knäckt jag var. Detta var några dagar innan jul. Fick tabletter att stoppa upp o efter några timmar kom stora klumpar ut. Kändes jäkligt jobbigt, mest mentalt, hade inte så ont i magen, lätta förvärkar kändes det som. Vet inte om jag fått mens än, jag blödde 4 veckor, sen när jag inte blött på ca 5 dagar hade vi sex, fick ny värk i livmodern o ca 3 dagar efter det blödde jag i 3 dagar typ som mens. Fick ingen efterkontroll, funderar på att boka det privat. Vill ju veta att allt kommit ut o att man kan försöka igen.

  • LitenBlommma
    Anonym (Liros) skrev 2016-02-04 21:06:06 följande:

    Beklagar TS jag vet precis vad du går igenom. Skulle på kubtestet i v 12 och fick blödning 2 dagar innan. Så jäkla sorgligt och tragiskt att istället för att få se fostret första gången få besked att det var kört. Usch va knäckt jag var. Detta var några dagar innan jul. Fick tabletter att stoppa upp o efter några timmar kom stora klumpar ut. Kändes jäkligt jobbigt, mest mentalt, hade inte så ont i magen, lätta förvärkar kändes det som. Vet inte om jag fått mens än, jag blödde 4 veckor, sen när jag inte blött på ca 5 dagar hade vi sex, fick ny värk i livmodern o ca 3 dagar efter det blödde jag i 3 dagar typ som mens. Fick ingen efterkontroll, funderar på att boka det privat. Vill ju veta att allt kommit ut o att man kan försöka igen.


    Tack, beklagar ditt missfall också! Jo men precis, känns så surt att bara några dagar innan hade jag gått och räknat ner dagarna till kuben då jag tänkte att jag äntligen skulle få se mitt lilla frö och känna mig lite lugnare efter den magiska 12v gränsen (även om det självklart kan dyka upp komplikationer efter det också). Var egentligen inte orolig precis när jag börja blöda först heller och alla från bm till vänner försökte lugna mig och sa att 'neeeejdå det är så vanligt med blödningar, speciellt efter sex..' Men jag känner min kropp väl och började från lördagen uppmärksamma att alla symptom avtagit; jag kände mig inte gravid längre. Är glad att jag åkte in och väntade i över 7 tim på gynakuten ändå, att gå runt och undra var hemskt och kunde inte vänta till kuben nu på fredag. Hade så svårt att inte storgråta när jag ringde Mvc idag för att avboka kub.. :(

    Ja det det är ju så jobbigt att veta när man blödit klart också. Jag blöder och har värkar men det verkar inte sätta igång på riktigt än liksom. Hoppas det inte blir alltför utdraget..

    Tycker absolut du ska boka efterkoll, bara för att veta att det är 'rent' i livmodern och man kan försöka igen. Önskar dig all lycka i dina fortsatta försök <3
Svar på tråden MA v 8+5 :(