• Anonym (Vad fan...)

    Ska göra abort imorgon (steg 2, slidpiller) men nu verkar jag ha fått missfall. Vad händer?

    Jag var på gyn igår, och de såg en graviditet i vecka 5 plus 3 ungefär, vilket stämmer med senaste mens. De såg bara hinnsäcken, inget foster, men de sade att det är en dålig ultraljudsmaskin de har, så antingen kan det vara ett embryo där som de helt enkelt inte kan se än, så här tidigt, eller så är det en ofostrig graviditet.

    Hur som helst ska det ut, och jag fick den första, avstannande tabletten igår. Imorgon är det dags för slidpiller som ska starta utdrivningen så att säga... 

    Men idag på eftermiddagen började jag blöda, rätt så kraftigt, jag hade lite menssmärtor precis i början men sedan har det varit rätt så lugnt. 

    Illamående som har stegrats den senaste veckan slutade tvärt i samband med att blödningarna började. 

    Jag antar att jag ändå ska ta slidpillrena imorgon, men vad tror ni, är det den första tabletten som har startat igång detta eller kan det vara ett missfall

    Jag har haft blödningar till och från hela tiden, men det hade jag med mina barn med så det behöver ju inte betyda något... 

  • Svar på tråden Ska göra abort imorgon (steg 2, slidpiller) men nu verkar jag ha fått missfall. Vad händer?
  • Anonym (Anonym)

    Jag gjorde en medicinsk abort en gång, blev väl informerad om att första tabletten kan starta det hela men att det är viktigt att ändå ta slidpillren. Fick första tabletten på sjukhuset en måndag, på tisdagen satte det igång med blödningar och klumpar och hela baletten! Tog smärtstillande och cytotec på onsdagen ändå precis som dom sa. Då kom det inte alls lika mycket blod och klumpar men det var ju för att det mesta kom redan dagen innan. Är du osäker så har du väl fått direktnumret till avdelningen? Ring in dit och prata med dom så får du svar från experterna =)

  • Anonym (Vad fan...)

    Nej, jag har inte fått något direktnummer, men de öppnar imorgon kl. 8, just när jag ska ta slidpillrena, så jag ringer innan. Jag antar att jag får ta dem, men gode gud, tänk om det redan har börjat, då slipper jag vara så orolig över smärtan som är det jag är mest rädd för, för jag har knappt haft ont nu och det har kommit massor av blod. 

    Tack för era svar! 

  • Anonym (Anonym)

    Ja gör det! Tror också dom kommer råda dig att ta resten imorgon, för att vara säker på att allt kommer ut om inte annat. Men för mig var det inte alls jobbigt den dagen eftersom det satte igång redan på tisdagen, så precis som du säger kanske du inte behöver ha så ont! Lycka till!

Svar på tråden Ska göra abort imorgon (steg 2, slidpiller) men nu verkar jag ha fått missfall. Vad händer?