• Femman79

    Testlagret!

    Hejsan är det någon som fått negativt på testlagrets test men ändå varit gravid?

    Jag testade igår BIM-3 med stickor från sjukhuset som endast mäter hcg hormonet och fick svagt svagt posotivt med kvälls urin.

    I förmiddags tog jag testlagrets test med 3 timmars urin i blåsan på BIM -2 och få helt blankt....helt negativt.

    Jag blev jätte ledsen och besviken.

    Hur kan det andra visa positivt då?

    Någon med erfarenhet eller som fått negativ från testlagret trots ni varit gravida?

  • Svar på tråden Testlagret!
  • schober

    Jag har fått alla resultat man kan få av testlagrets stickor.


    Spökstreck när jag inte var gravid, negativt när jag inte var gravid och positivt när jag var det.

    Om du fick positivt på sjukhusets test, och negativt med testlagret på 3h urin så skulle iaf jag säga att du är gravid. 3h är lite lite för att kroppen ska hinna samla på sig tillräckligt med hormon för att testen ska känna av hcgn, iaf om du är tidigt ute med att testa (dvs. inte varit gravid så länge).


    Testa med ett annat test, med morgonurin så ska du se att du får ett bättre svar.


    När är mensen beräknad?

  • Femman79
    schober skrev 2016-02-05 08:05:41 följande:

    Jag har fått alla resultat man kan få av testlagrets stickor.

    Spökstreck när jag inte var gravid, negativt när jag inte var gravid och positivt när jag var det.

    Om du fick positivt på sjukhusets test, och negativt med testlagret på 3h urin så skulle iaf jag säga att du är gravid. 3h är lite lite för att kroppen ska hinna samla på sig tillräckligt med hormon för att testen ska känna av hcgn, iaf om du är tidigt ute med att testa (dvs. inte varit gravid så länge).

    Testa med ett annat test, med morgonurin så ska du se att du får ett bättre svar.

    När är mensen beräknad?


    Hej och tack för svar. Jag hoppas så innerligt att du har rätt. Min mens är beräknad att komma imorgon.

    Köper nytt test och tar med morgon urin imorgon :)
  • Femman79
    schober skrev 2016-02-05 08:05:41 följande:

    Jag har fått alla resultat man kan få av testlagrets stickor.

    Spökstreck när jag inte var gravid, negativt när jag inte var gravid och positivt när jag var det.

    Om du fick positivt på sjukhusets test, och negativt med testlagret på 3h urin så skulle iaf jag säga att du är gravid. 3h är lite lite för att kroppen ska hinna samla på sig tillräckligt med hormon för att testen ska känna av hcgn, iaf om du är tidigt ute med att testa (dvs. inte varit gravid så länge).

    Testa med ett annat test, med morgonurin så ska du se att du får ett bättre svar.

    När är mensen beräknad?


    Tog Ett clearblue igår dagen innan mensen va beräknad. Dock eftermiddags urin. Men hållt mig ett par timmar och visade ingenting :(

    Mkt underligt att jag plussade med det andra.

    Hoppas mensen kommer snart så vi kan börja om igen.
  • schober
    Femman79 skrev 2016-02-06 19:28:49 följande:
    Tog Ett clearblue igår dagen innan mensen va beräknad. Dock eftermiddags urin. Men hållt mig ett par timmar och visade ingenting :(

    Mkt underligt att jag plussade med det andra.

    Hoppas mensen kommer snart så vi kan börja om igen.

    Vad konstigt! Kan ju ha varit en kemisk graviditet, alltså att man får positiva gravtest innan bim och sedan kommer blödningen så som mensen brukar... Dock ganska ovanligt men visst händer det. Att ägget följer med mensen som vanligt liksom, fast det hann fästa lite. Man skulle kunna se det som ett tidigt, tidigt missfall fast det klassas inte riktigt som det.


    Håller tummarna för att du är gravid, eller blir det snart!

Svar på tråden Testlagret!