• Hijklmnop

    BB Sophia lägger ner

    BB Sophia läggs ner, har någon förstått när? Jag har bf i början på juni och har valt BB Sophia men nu undrar jag om jag kommer hinna föda där. Och om det är bättre att redan nu välja ett annat sjukhus i fall barnmorskorna redan nu börjar sluta.

    Skulle vilja veta hur ni andra med bf däromkring typ våren/sommaren tänker.

  • Svar på tråden BB Sophia lägger ner
  • Tess1990

    Öppnandet av BB sophia och kaoset som följde gjorde att jag fick föda jättelångt bort och inget blev som jag ville..

    Så jag säger bara :

    Hahahahaha!!! Rätt åt dom jävlarna!

    Till dig så hade jag rekommenderat att välja ett annat ställe och hoppas på att det inte blir kaos när du ska föda..

  • snartsnart

    Usch vad trist! Var ska man nu föda. Födde på Södra BB och vill ha något liknande när nr 2 kommer i sommar, men nu finns bara skit kvar.

  • straw2008
    Tess1990 skrev 2016-02-05 11:09:40 följande:

    Öppnandet av BB sophia och kaoset som följde gjorde att jag fick föda jättelångt bort och inget blev som jag ville..

    Så jag säger bara :

    Hahahahaha!!! Rätt åt dom jävlarna!

    Till dig så hade jag rekommenderat att välja ett annat ställe och hoppas på att det inte blir kaos när du ska föda..


    eh du tycker att bara för du fick föda i södertälje så förtjänar 70 personer att få sparken ? Ödmjukhet? 
    I kinamockaskogen.....
  • Tess1990
    straw2008 skrev 2016-02-05 14:50:49 följande:

    eh du tycker att bara för du fick föda i södertälje så förtjänar 70 personer att få sparken ? Ödmjukhet? 


    Önskar att jag hade fått föda i södertälje!

    Men nej jag fick föda mycket längre bort..

    40 personer av dom där 70, sa upp sig precis när jag skulle föda.. en annan tjej fick föda i en taxi och en annan fick barnet fångat av pappan för att det var brist på personal och totalt kaos..

    Jag hade kunnat dö om det inte var för att vi åkte innan det blev för mycket och det tog lite tid.. hade inte jag funnits på ett sjukhus när jag födde så hade jag varit död nu.. nära döden upplevelser tar faktiskt bort ödmjukheten liiiite...

    Det borde inte byggas nya fancy förlossningar

    Det borde satsas mer på dom som finns och på att ha fullskalig personalstyrka där!
  • halfbaked
    snartsnart skrev 2016-02-05 14:42:50 följande:

    Usch vad trist! Var ska man nu föda. Födde på Södra BB och vill ha något liknande när nr 2 kommer i sommar, men nu finns bara skit kvar.


    Håller med, har lite smått panik. Ska föda mitt första barn i sommar och är inskriven på Södra BBs mvc för att få förtur dit. I andra hand hade jag velat föda på Sophia BB. Är sjukhusrädd och förlossningsrädd på så sätt att jag är rädd för att bli bortglömd. Känner dock ingen rädsla alls ifall jag fått föda på Södra BB med en barnmorska närvarande hela tiden och på Sophia BB känns det som att det är lugnt och man får hjälp snabbt. Vet ej ens var jag ska lista mig nu, vet någon om BB Stockholm kan jämföras med dessa två? Kommer väl föda när alla bm har semester i en bil på väg till Västerås, blää
  • Topcom

    Jag har ju också valt att föda där, men känner mig nu tveksam :( det ska avvecklas under sex månader.

  • Majoo
    Tess1990 skrev 2016-02-05 11:09:40 följande:

    Öppnandet av BB sophia och kaoset som följde gjorde att jag fick föda jättelångt bort och inget blev som jag ville..

    Så jag säger bara :

    Hahahahaha!!! Rätt åt dom jävlarna!

    Till dig så hade jag rekommenderat att välja ett annat ställe och hoppas på att det inte blir kaos när du ska föda..


    Fy vilken dålig människosyn du har Tess 1990! Ditt uttalande gör mig illamående! Rätt åt DEM? Du menar rätt åt oss som väntar på att föda barn? Fy F-n! Hoppas du ändrar inställning för ditt uttalande gör mig illamående! Kanske är det en anledning för dig att stötta oss andra kvinnor när du vet vad man går igenom när det blir kaos. Det kommer bli kaos i år om BB Sophia tvingas stänga och det drabbar också oss som har BF då!
  • Tess1990
    Majoo skrev 2016-02-08 14:41:15 följande:

    Fy vilken dålig människosyn du har Tess 1990! Ditt uttalande gör mig illamående! Rätt åt DEM? Du menar rätt åt oss som väntar på att föda barn? Fy F-n! Hoppas du ändrar inställning för ditt uttalande gör mig illamående! Kanske är det en anledning för dig att stötta oss andra kvinnor när du vet vad man går igenom när det blir kaos. Det kommer bli kaos i år om BB Sophia tvingas stänga och det drabbar också oss som har BF då!


    Säger väldigt mycket om dig att du dömer mig utifrån 1 inlägg..

    Det är rätt åt cheferna och personalen som gjorde min förlossning till ett helvete.

    Dom som ska föda, ja jag har redan sagt att jag hellre vill lägga resurser på dom andra förlossningarna, så dom kan föda där!

    Sen kan jag tipsa om Postafen mot illamåendet!
  • Majoo
    Tess1990 skrev 2016-02-05 15:16:10 följande:
    Önskar att jag hade fått föda i södertälje!

    Men nej jag fick föda mycket längre bort..

    40 personer av dom där 70, sa upp sig precis när jag skulle föda.. en annan tjej fick föda i en taxi och en annan fick barnet fångat av pappan för att det var brist på personal och totalt kaos..

    Jag hade kunnat dö om det inte var för att vi åkte innan det blev för mycket och det tog lite tid.. hade inte jag funnits på ett sjukhus när jag födde så hade jag varit död nu.. nära döden upplevelser tar faktiskt bort ödmjukheten liiiite...

    Det borde inte byggas nya fancy förlossningar

    Det borde satsas mer på dom som finns och på att ha fullskalig personalstyrka där!
    Du är tyvärr okunnig och opåläst vad gäller BB Sophia! Sprid inte din negativa kritik när du inte vet vad det handlar om. Alla är välkomna att föda på BB Sophia, inte bara "fancy people". Du vet visst inte att kliniken drivs och är startad av barnmorskor som vill sätta patienten och patiensäkerheten i centrum. De har lägst antal förlossningsskador. De driver en av de bästa och mest uppskattade neonatalavdelningarna i Sverige. Du argumenterar för helt fel sak. Du höll på att dö för att det inte fanns tillräckligt med resurser när du skulle föda, och nu hejjar du på att vi andra ska dö i princip för att du är bitter.
  • Majoo
    Tess1990 skrev 2016-02-08 14:51:36 följande:
    Säger väldigt mycket om dig att du dömer mig utifrån 1 inlägg..

    Det är rätt åt cheferna och personalen som gjorde min förlossning till ett helvete.

    Dom som ska föda, ja jag har redan sagt att jag hellre vill lägga resurser på dom andra förlossningarna, så dom kan föda där!

    Sen kan jag tipsa om Postafen mot illamåendet!
    Säger mycket om mig? Vad förväntar du dig när du skriver som du gör? Så otroligt omoget resonerat i mina ögon! Det väcker inte sympati iaf.
  • Tess1990
    Majoo skrev 2016-02-08 14:51:43 följande:

    Du är tyvärr okunnig och opåläst vad gäller BB Sophia! Sprid inte din negativa kritik när du inte vet vad det handlar om. Alla är välkomna att föda på BB Sophia, inte bara "fancy people". Du vet visst inte att kliniken drivs och är startad av barnmorskor som vill sätta patienten och patiensäkerheten i centrum. De har lägst antal förlossningsskador. De driver en av de bästa och mest uppskattade neonatalavdelningarna i Sverige. Du argumenterar för helt fel sak. Du höll på att dö för att det inte fanns tillräckligt med resurser när du skulle föda, och nu hejjar du på att vi andra ska dö i princip för att du är bitter.


    Dom välkommnar enbart "normal" förlossningar, minsta lilla höjda blodtrycket, höjd risk eller något som äventyrar deras fina statistik så får du inte lista dig där eller blir skickad vidare.. det borde inte vara okej att göra så

    Deras statistik blir förfinad för dom väljer sina patienter så dom slipper hantera några problem..

    Det fanns tillräkligt med resurser där jag födde, problemet var att jag var tvungen att åka onödigt långt bort och blev utsatt för stress.

    Om nu bb sophia vill dom födandes bästa.. varför i helvetet gjorde dom då som dom gjorde och utsatte mig och dom andra för det dom gjorde!?

    Dom har inte den bästa neonatalavdelningen.

    Finns många andra bättre förlossningar, rikta resurserna dit!
  • Majoo
    Tess1990 skrev 2016-02-08 15:27:13 följande:
    Dom välkommnar enbart "normal" förlossningar, minsta lilla höjda blodtrycket, höjd risk eller något som äventyrar deras fina statistik så får du inte lista dig där eller blir skickad vidare.. det borde inte vara okej att göra så

    Deras statistik blir förfinad för dom väljer sina patienter så dom slipper hantera några problem..

    Det fanns tillräkligt med resurser där jag födde, problemet var att jag var tvungen att åka onödigt långt bort och blev utsatt för stress.

    Om nu bb sophia vill dom födandes bästa.. varför i helvetet gjorde dom då som dom gjorde och utsatte mig och dom andra för det dom gjorde!?

    Dom har inte den bästa neonatalavdelningen.

    Finns många andra bättre förlossningar, rikta resurserna dit!
    BB Sophia hade ju knappt öppnat när du födde och det är ju självklart att ni som skulle föda befann er i en katastrofal situation. Det är BB Södra som har som mål att bara tar emot okomplicerade förlossningar och bla endast kvinnor med BMI under 30. BB Sophia har inledningsvis endast fått normalförlossningar för att det är nytt att ha förlossningsvård utanför ett akutsjukhus, men det är ju inte det övergripande målet. Sen kan man tycka att resten av sjukhusen borde satsa mer och utöka, men det är knappast BB Sophias fel utan politikernas och det hör hemma i en annan diskussion!
  • straw2008

    BB Sophia tog emot mig som inte hade en helt okomplicerad graviditet o på toppen av det krävde planerat kejsarsnitt. 

    De är ju helt nya, klart de ska få bli varme i kläderna innan de tar emot de mest komplicerade förlossningarna. 

    Men tvillingmammor är välkomna kan jag oxå tala om, oftast inte helt okomplicerade graviditeter eller förlossningar.


    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden BB Sophia lägger ner