• LouTeasdale

    v7+0 men inget hjärta ????

    Hej!

    Enligt sista mens är jag 7+0 idag, var hos gyn för att göra tidigt Vul och då mättes embryot endast 5+3 eller 5+4 och inget pickande hjärta.

    Jag är helt förstörd.... Kan inte sluta gråta, är det helt kört nu?

    Jag vet när jag hade ÄL för jag testade med stickor och Jag har även ägglossningssmärta och det var den 2januari.

    Vad kan vara fel? Finns det en ynka liten chans att det här kan gå vägen ändå eller är det bara att ta tabletter för att få ut graviditeten?

    Finns här nån som varit med om liknande och hur har det slutat?

    Jag funderar på om ägget kan ha fäst senare än väntat? För på BIM var det ett knappt synbart pluss. Alltså verkligen minimalt, kan det spela in?



    Är så orolig.... ????

  • Svar på tråden v7+0 men inget hjärta ????
  • Bjoork

    Fick du ingen ny tid för VUL? Ber om en ny tid om ca 1-1,5 vecka och kolla hur det ser ut då. Det kan vara så att du hade senare ägglossning.

  • LouTeasdale

    Nope fick ingen ny tid.

    Hon sa bara vänta ut det

    Jag vet ju tyvärr när jag hade ÄL

  • Phialia90

    Min senaste mens var 27 juli men bebis blev till runt 1 sep. Jag hade stenkoll trodde jag, men icke. Är nog bara så att hjärtat inte börjat slå ännu.

  • LouTeasdale
    Phialia90 skrev 2016-02-05 14:34:48 följande:

    Min senaste mens var 27 juli men bebis blev till runt 1 sep. Jag hade stenkoll trodde jag, men icke. Är nog bara så att hjärtat inte börjat slå ännu.


    Gjorde du ngt vul?  isf när?
    Testade du med äl test?
  • Bjoork

    Även om du vet när du hade äl så kan det ta flera dagar innan ägget fäster sig! Så ge inte upp och be om ett nytt VUL om ca 1-1,5 vecka!

  • Phialia90
    LouTeasdale skrev 2016-02-05 15:53:39 följande:
    Gjorde du ngt vul?  isf när?
    Testade du med äl test?
    Vanligt ultraljud, trodde jag var i vecka 13-14 men va som sagt i vecka 9 då bara. Det är bara o vänta, istället för att oroa sig man mår bara dåligt då och stressar, vilket absolut inte är bra.
  • LouTeasdale
    Bjoork skrev 2016-02-05 19:56:50 följande:

    Även om du vet när du hade äl så kan det ta flera dagar innan ägget fäster sig! Så ge inte upp och be om ett nytt VUL om ca 1-1,5 vecka!


    Men exakt hur lång tid kan det ta för ägget att fästa? Läser mellan 6-12 dagar men folk plussar ju på ÄL+7
  • Bjoork
    LouTeasdale skrev 2016-02-05 22:29:25 följande:
    Men exakt hur lång tid kan det ta för ägget att fästa? Läser mellan 6-12 dagar men folk plussar ju på ÄL+7
    Hittade detta precis.
    "När ägget släpper och blir befruktat så tar de ca 2-3 dagar innan de har vandrat ner i livmodern. Väl där så behöver de någon/några dagar till på sig att celldelas färdigt så att de kan kläckas och då först kan de fästa ordentligt.

    Så de tar ungefär 5-8 dagar för ägget att fästa, de beror lite på hur snabbt ägget celldelas och kläcks."
  • LouTeasdale

    Tack för info!

    Har räknat ut att jag plussade ÄL+14 men då var strecket så svagt att det knappt var synligt

    Nästan som inbillning. Med mina andra barn har det varit starka pluss vid det laget....

    Först på ÄL+17 var det ett streck som var halvstarkt

  • tussan

    Vad konstigt att du inte fick en ny tid för gyn ultraljud!? jag skulle bokat ny tid om ca 10 dagar för o se.

    Jag plussade svagt för ett tag sen knappt så de syndes på stickan... Hade beställt tid till gyn för vaginalt ultraljud för ja skulle kolla en cysta jag haft problem med,samtidgt så passade läkaren på o kolla min gravilitet men dom hittade inget alls dvs de va tomt i livmodern...det blev utredning om  ägget satt sig nån annanstans dvs utomkvedsskap elr hur de stavas..en annan teori var att graviliteten stannat av o ja hade missfall på gång,jag va så orolig.... 

    fick iaf ny tid 10 dagar efter de besöket...idag på ultraljudet såg man en böna och ett tickande hjärta:D  och nu i efterhand hade jag missat en mens haha så det förklarade saken... så jag tror du är jätte tidigt i graviliteten o därför man inte kan se nåt än :) 

Svar på tråden v7+0 men inget hjärta ????