• Svar på tråden ivf 2016
  • 13Juli

    Spännande???? Vi har gjort en äggutplockning med ett 3 dagars tillbaka men med ett negativt resultat. 1 blastocyst i frysen som vi ska försöka med efter nästa ägglossning. ????

  • malre
    13Juli skrev 2016-02-05 14:06:24 följande:

    Spännande???? Vi har gjort en äggutplockning med ett 3 dagars tillbaka men med ett negativt resultat. 1 blastocyst i frysen som vi ska försöka med efter nästa ägglossning. ????


    jag är i samma fas som dig. en misslyckad ET väntar på ägslossning för en FET
  • 13Juli

    Marle ? Då hoppas vi på att det går vägen! Vet inte hur många misslyckanden man orkar med ????

  • malre

    Ja det är segt. Men vi är ff på vårt första ivf. Fick en tillbaka och en till frysen. Jag hoppas självklart på att det ska ta sig men jag är ändå inställd på att vi kan behöva göra fler Äp. Men en dag så kommer vi få vårt barn, det har jag inte gett upp hoppet om!


    13Juli skrev 2016-02-05 19:16:59 följande:

    Marle ? Då hoppas vi på att det går vägen! Vet inte hur många misslyckanden man orkar med ????


  • 13Juli

    Då är vi i samma situation, med samma inställning. Vi har 3 försök från landstinget. Sedan får man bekosta själva. Men så långt tror jag inte vi går.

  • ivf februari

    Hej ni som är här. Jag är snart uppe i mitt nu också. Första mötet kommer att bli i v9. Spännande känsla. Nervös, glad -allt i ett.... någon som lyckats med ivf? 

  • Witttra

    Går o trampar o väntar in mensen för att kunna starta! Lång väntan! Blir första landstingsförsöket. Lycka Till alla!

    Av ren nyfikenhet, vad är anledningen till att ni valt IVF som behandlingsform?

  • 13Juli

    Utredningen visade ingen förklaring. Men någonting är det ju om man försökt i 2.5 år. Ni då?

  • Mytime

    Vi startat ivf försök nr 2 i augusti när de öppnar igen efter sommarstängningen.

    Första försöker slutade me två överföringar utan plus.

    Är nu steriliserad av olika orsaker så vår enda chans till bebis är ivf :(

Svar på tråden ivf 2016