• Anonym (Lågut­bildad­e)
    Äldre 5 Feb 19:08
    18997 visningar
    99 svar
    +1
    99
    18997

    Är det bara jag som hatar lågutbildades beteende?

    Är det bara jag som hatar lågutbildades beteende?

    1. Dom ska alltid klaga på någonting inom jobbet, lönen osv... Men när man säger till dom att utbilda sig till ett jobb där man får hög lön så blir dom tysta.
    2. Dom föraktar högutbildade
    3. Dom ska alltid hävda sig genom en massa olika saker
    4. Dom skämtar om dom mest känsliga sakerna i samhället
    5. Om det är någon som sticker ut ur mängden på jobbet så blir den personen mobbad
    6. Dom vägrar förändra någonting, trots det klagar dom på allt
    7. Lågutbildade manliga arbetare pratar alltid om Thailand, hur mycket dom drack i helgen, hur full dom blev, eskorter osv.

    Listan fortsätter men jag stannar där, är det någon annan som stör sig på lågutbildade? Ja... Lågutbildade behövs & många gör ett bra arbete men deras beteende är så lågt.

  • Svar på tråden Är det bara jag som hatar lågutbildades beteende?
  • Äldre 5 Feb 19:09
    #1
    -1 +5

    Här målas det med bred pensel.


  • Anonym (Lågut­bildad­e) Trådstartaren
    Äldre 5 Feb 19:11
    #2
    +1
    Virriga Vera skrev 2016-02-05 19:09:44 följande:

    Här målas det med bred pensel.


    Alla är inte sådana, men många är det... Det är det jag skriver.
  • Anonym (Högt upp)
    Äldre 5 Feb 19:16
    #3
    +2

    Enligt min erfarenhet plaskade också högutbildade in i den listan och ja, är utbildad själv... Lever du på lite höga hästar kanske?

  • Anonym (Målar­e)
    Äldre 5 Feb 19:16
    #4

    Ehm.. Kanske mer ditt umgänge det är fel på? Jobbar inom byggbranschen och har aldrig hört någon prata om Thailand mer än för att berätta om att de ska dit eller har varit där, aldrig hört nån skryta om hur fulla de varit och aldrig hört ett ord om eskorter. Vilket är de mest känsliga inom samhället? På vilket sätt hävdar dom sig? Aldrig hört någon säga ett ont ord om högutbildade, får snarare höra att de tycker jag är otroligt duktig som studerar vid sidan av jobbet.

    Väldigt sällan jag hör någon på jobbet klaga på nåt.. Och de som varit missnöjda har bytat firma eller startat eget..

  • Äldre 5 Feb 19:21
    #5
    +1

    Det är definitivt TS umgänge det är fel på...


    Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Äldre 5 Feb 19:22
    #6
    +3

    Ja, jag har också svårt för dem, iaf de som startar provokationstrådar som är så dåliga och trista så klockorna stannar...

  • Anonym (vonsc­hnabel­)
    Äldre 5 Feb 19:24
    #7

    varför umgås du med sånt patrask?

  • Anonym (Låg)
    Äldre 5 Feb 19:27
    #8

    1. Varför får inte lågutbildade klaga på lönen? Man kanske älskar sitt jobb, och någon måste ju göra det. Lek lite med tanken att alla lågutbildade säger upp sig på måndag för att börja plugga till jobb med högre lön - hur skulle det bli? Vem skulle ha de lågutbildade jobben om alla var högutbildade?

    2. Nej, verkligen inte.

    3. Framhäva sig hur? Är det jantelagen som talar?

    4. Alla skämtar, även högutbildade.

    5. Det sker nog tyvärr överallt. Har oftast med klimatet på arbetsplatsen att göra, snarare än vilken utbildningsgrad som råder.

    6. Alla kan inte förändra allt, se punkt 1, t ex. Skulle alla bli mijonärer imorgon skulle alla ändå inte kunna köpa lyxhus i Stockholm.

    7. Ha jag aldrig märkt av.

    Lågutbildade är precis som högutbildade, det finns alla sorter.

  • Nenne6­66
    Äldre 5 Feb 19:28
    #9
    Anonym (Lågutbildade) skrev 2016-02-05 19:08:15 följande:

    Är det bara jag som hatar lågutbildades beteende?

    1. Dom ska alltid klaga på någonting inom jobbet, lönen osv... Men när man säger till dom att utbilda sig till ett jobb där man får hög lön så blir dom tysta.
    2. Dom föraktar högutbildade
    3. Dom ska alltid hävda sig genom en massa olika saker
    4. Dom skämtar om dom mest känsliga sakerna i samhället
    5. Om det är någon som sticker ut ur mängden på jobbet så blir den personen mobbad
    6. Dom vägrar förändra någonting, trots det klagar dom på allt
    7. Lågutbildade manliga arbetare pratar alltid om Thailand, hur mycket dom drack i helgen, hur full dom blev, eskorter osv.

    Listan fortsätter men jag stannar där, är det någon annan som stör sig på lågutbildade? Ja... Lågutbildade behövs & många gör ett bra arbete men deras beteende är så lågt.


    Jag har svårt för generaliserande vad det ön handlar om. Liksom din ts.
  • tobbe0­1
    Äldre 5 Feb 19:31
    #10

    Och denna fullständigt okänsliga tråd ligger i "känsliga rummet"! Med hänvisning till det vill jag skicka styrkekramar till TS...........! Kämpa och härda ut

Svar på tråden Är det bara jag som hatar lågutbildades beteende?