• Anonym (Under­sköter­skan)
    Äldre 5 Feb 20:19
    5788 visningar
    42 svar
    42
    5788

    Min kollegas kommentar, vården. Okej eller? Och måste man älska de boende?

    Jag jobbar som timvikarie på ett ä?dreboende vid sidan av mina studier. Jag är rätt så ny och försöker att göra mitt bästa såklart.

    På grund av personalbrist hoppade jag in och jobbade två dubbelpass på raken. Jag brukar undvika dubbelpass för att det sliter på orken och tålamodet.

    Hur som andra dagen sitter jag med min kollega och de vårdboende när hon plötsligt högt och tydligt sa "Ja (mitt namn) måste verkligen gilla att serva andra människor då hon jobbar hela dagen".

    Det kändes som en diss mot mig när hon sa så. Jag gör ju mitt bästa oavsett liksom. Men tog illa upp när hon pika mig sådär inför de boende.

    Jag är bra på mitt jobb men inte fan behandlar jag de boende som mina familjemedlemmar och jag hade liksom inte gått dit om jag inte fick betalt.

    Det är ett par tanter som beter sig som att man måste vara en passionerad eldsjäl för att jobba inom vården men så ser ju inte verkligheten ut.

    Är det inte okej att bara göra ett bra jobb? Och hur ska jag tänka på den kommentaren?

  • Svar på tråden Min kollegas kommentar, vården. Okej eller? Och måste man älska de boende?
  • Äldre 5 Feb 20:28
    #1

    Jag fattar inte.
    Gör du ett bra jobb och hon dissar dig för det.
    Eller gör du inte ett bra jobb och hon dissar dig för det?

  • Anonym (omg)
    Äldre 5 Feb 20:29
    #2

    Jag vill inte bli gammal. Om enda anledningen att du går dit är att du får betalt så inte fasen vill jag bo där. Jag vill inte ha min mamma, mormor eller svärmor där ni jobbar. Finns det ingen med hjärta som arbetar inom äldreboenden?

  • Äldre 5 Feb 20:31
    #3
    Anonym (omg) skrev 2016-02-05 20:29:12 följande: