• Anonym (Sjuk?­)
    Äldre 5 Feb 23:32
    2578 visningar
    16 svar
    16
    2578

    Jag har inget liv, är jag sjuk?

    Jag har inget liv, är jag sjuk?

    Detta är det enda jag vill göra med livet: Utbilda mig, fixa drömjobbet, resa, äta god mat varje dag, köpa snygga kläder, köpa stor lägenhet centralt i någon stad, fixa en underbar flickvän, politik, se på tv, sitta vid datorn & tjäna mycket pengar.

    Jag är inte ens säker på att jag vill ha familj, men detta är syftet med mitt liv, detta är det enda jag vill åstadkomma... Är jag sjuk som har detta som mina enda mål i livet? Känns deprimerande att detta är det enda jag vill åstadkomma.

  • Svar på tråden Jag har inget liv, är jag sjuk?
  • Äldre 5 Feb 23:35
    #1

    Hade jag varit en kvinna hade du gott fetbort, fasen du verkar trist som person...

  • Anonym (Sjuk?­) Trådstartaren
    Äldre 5 Feb 23:38
    #2
    Jeltzin skrev 2016-02-05 23:35:48 följande:

    Hade jag varit en kvinna hade du gott fetbort, fasen du verkar trist som person...


    Ja, jag är ju trist som person egentligen, ibland kan jag vara rolig beroende på omständigheterna, till exempel då man sitter på en cafeteria och pratar.
  • Anonym (Lina)
    Äldre 5 Feb 23:48
    #3

    Vad tänker du att andra "normala" människor drömmer om TS? Vilken del utav dina drömmar tycker du är annorlunda mot de flesta andras? Det finns alltså inget rätt eller fel svar, är bara nyfiken på hur just du tänker kring det.

  • Anonym (Sjuk?­) Trådstartaren
    Äldre 5 Feb 23:55
    #4
    Anonym (Lina) skrev 2016-02-05 23:48:39 följande:

    Vad tänker du att andra "normala" människor drömmer om TS? Vilken del utav dina drömmar tycker du är annorlunda mot de flesta andras? Det finns alltså inget rätt eller fel svar, är bara nyfiken på hur just du tänker kring det.


    Dom andra vill festa, skaffa massa vänner, köpa hus, skaffa barn, resa jorden runt, dyka, en massa projekt, skaffa hund/katt, gymma osv.
  • Anonym (Hehe)
    Äldre 6 Feb 00:22
    #5

    Låter ju som min dröm också minus sitta vid datorn. Tror du sticker ut från normen men tråkig är du inte. Jorden är överbefolkad. Äta god mat o snygga kläder is the shit!!

  • Anonym (same same but differ­ent)
    Äldre 6 Feb 00:49
    #6

    Jag har mycket av det där du skriver att du vill ha. Livet kan va tomt ändå...

  • Anonym (Sjuk?­) Trådstartaren
    Äldre 6 Feb 01:01
    #7
    Anonym (same same but different) skrev 2016-02-06 00:49:58 följande:

    Jag har mycket av det där du skriver att du vill ha. Livet kan va tomt ändå...


    Ja precis, det är som att jag lever för att arbeta.
  • Anonym (Tja..­..)
    Äldre 6 Feb 01:28
    #8

    Jag tycker att det låter rätt normal TS. Alla är olika.

  • Äldre 6 Feb 01:32
    #9

    Tycker det låter bra, kom igen om ngra år när du uppnått allt det där, då måste du ju fixa en ny lista :)

  • Pentra
    Äldre 6 Feb 02:03
    #10
    Anonym (Sjuk?) skrev 2016-02-06 01:01:13 följande:
    Ja precis, det är som att jag lever för att arbeta.

    Det är det som är en av livets viktiga grundpelare; att arbeta. För genom arbete så finner man insikter som leder till utökade kunskaper, och som i sin tur leder till att man höjer sin intelligensnivå, vilken sedan går i arv till ens avkomma. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Mål)
    Äldre 6 Feb 03:26
    #11

    Fast det kan du ju se på som nuvarande drömmar och mål, när du är där så kanske du hittar på nya om det känns trist.

  • Anonym (sanna­)
    Äldre 6 Feb 04:26
    #12

    Jag är ungefär likadan, och fattar inte vad som är onormalt och tråkigt? Är ju samma som alla, förutom barn? Ser ingen större skillnad på resa / resa jorden runt och köpa lägenhet/ köpa hus. Du behöver dessutom inte nu planera att du ska ha hund om 25 år..Du får nya drömmar med tiden.

  • Anonym (Hehe)
    Äldre 6 Feb 09:25
    #13
    Pentra skrev 2016-02-06 02:03:28 följande:

    Det är det som är en av livets viktiga grundpelare; att arbeta. För genom arbete så finner man insikter som leder till utökade kunskaper, och som i sin tur leder till att man höjer sin intelligensnivå, vilken sedan går i arv till ens avkomma. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Haha! Som om man slutar tänka för att man inte jobbar? Mvh arbetare
  • Pentra
    Äldre 6 Feb 14:17
    #14
    Anonym (Hehe) skrev 2016-02-06 09:25:28 följande:
    Haha! Som om man slutar tänka för att man inte jobbar? Mvh arbetare

    Ja, just det; i stort sett så är det faktiskt så. Dvs. om man inte arbetar fysiskt, i vederbörlig mängd, så får man en mer trög och grötig tankeprocess och man får svårare att lösa tankenötter. Människan är konstruerad så att man behöver arbeta både fysiskt och tankemässigt för att hålla sig frisk, sund och nå framsteg, så, det är alltså ytterst viktigt att man finner en balans mellan fysiskt- och teoretiskt (tankemässigt) arbete. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Äldre 6 Feb 17:26
    #15

    Det låter som ganska normala framtidsplaner - man är inte "sjuk" för att man väljer bort det klassiska familjelivet. Sjuk är man när man inte längre har någon lust att göra nånting - inte jobba, inte umgås med vänner, inte gå utanför dörren, inte äta mat, inte ta hand om sig själv etc. Depression kallas det då, vilket är en sjukdom. Men det verkar inte vara något som du är drabbad av.

    Låter snarare som en ålderskris, att du har insett att livet faktiskt inte består av så mycket mer än arbete, vardagsrutiner och fritidsintressen.

  • Anonym (Sjuk?­) Trådstartaren
    Äldre 7 Feb 20:21
    #16
    silhuett skrev 2016-02-06 17:26:00 följande:

    Det låter som ganska normala framtidsplaner - man är inte "sjuk" för att man väljer bort det klassiska familjelivet. Sjuk är man när man inte längre har någon lust att göra nånting - inte jobba, inte umgås med vänner, inte gå utanför dörren, inte äta mat, inte ta hand om sig själv etc. Depression kallas det då, vilket är en sjukdom. Men det verkar inte vara något som du är drabbad av.

    Låter snarare som en ålderskris, att du har insett att livet faktiskt inte består av så mycket mer än arbete, vardagsrutiner och fritidsintressen.


    Ja egentligen är det ju så, livet är inte mer än rutiner, arbete & intressen.
Svar på tråden Jag har inget liv, är jag sjuk?