• Anonym (Kladd)

    Sambo som sticker såfort vi bråkar...

    Hjälp!

    Min sambo sticker så fort det blir minsta lilla konflikt.
    Vi hinner knappt börja bråket innan han sticker ut genom dörren.

    Jag blir så trött, arg och frustrerad!

    Ibland kan han vara borta i 48h! Han vill aldrig lyssna utan tycker bara att han kan dyka upp sen och säga "förlåt".
    Jag hinner inte ens få ur mig det jag hade att bråka om.

    Jag har försökt med allt! Hänga i kläderna på han, smsa, ringt men oftast får jag bara tillbaka "ok" eller så lägger han på.....

    Det har varit påväg att ta slut flera gånger om, men jag har alltid hängt kvar...

    Han är nästan sur jämnt och snäser, självömkar sig hela tiden....

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Sambo som sticker såfort vi bråkar...
  • Anonym (Slut)

    Du ska göra som jag borde ha gjort med min sambo som beter sig likadant. Slut.

  • Pkb

    Vissa människor känner att de behöver gå ut o lugna ner sig, men 48h? mja Han kanske va skitarg. Nä men det är för mycket. Sedan känner dom att när dom lugnat ner sig så är bråket över, inget man drar upp igen. Frustrerande jag vet..Man fick ju inte ens prata ut.

  • Anonym (i)

    Alltså min kille gör precis likadant! Av skitgrejer! Han bara drar utan ett ord, sen hör han inte av sig på ett dygn eller två. Det är en väldigt märklig sak. 


    Vi har pratat om det och jag har sagt att hur ska det bli när vi bor ihop? Han säger att han får försöka jobba på det då. Försöka bryta innan han känner behovet av att sticka. 


    En gång När vi inte hörts på 1,5 dygn så får jag ett sms: Hej älskling, jag är inte sur längre! <3
    Jag ba: ????? AAALLTSÅ ska jag stå där med öppna armar och skrika HURRA!!! ??? 

  • Anonym (i)
    Anonym (Slut) skrev 2016-02-06 00:33:37 följande:

    Du ska göra som jag borde ha gjort med min sambo som beter sig likadant. Slut.


    Jorden är inte platt, killen har antagligen inte enbart den egenskapen, att han har ett behov av att dra när han är sur. Den som är perfekt själv kan lämna den man älskar för en sån grej. 
    Älskar man någon så försöker man lösa det.
    Ska man dumpa människor så fort de har en dålig vana så får man nogvara ensam länge.
  • Anonym (Kladd)

    Han har ingen familj här så han går inte till sin mamma, oftast låser han in sig i bilen på gården eller så tar han bilen en bit bort och sitter där!
    Jag har försökt prata med han i bilen också....
    Tror jag hotat honom med en sopkvast en gång... Då öppna han bara dörren och stirra sen smällde han igen den...

  • Anonym (Kladd)

    Vi har dessutom precis köpt ett hus (aug -15) så det är inte det lättaste att separera...

  • Anonym (Kladd)

    Han är inte borta 48h jämnt... Ibland räcker det med en natt i bilen på gården...men ändå.

  • taquine

    Ja vad ska du göra ? Vad tycker du själv? Ursäkta mig ,men ni låter jävligt omogna båda två...
    Sälj huset och gå varsin väg  är väl bästa tipset.. Vad ni än gör , skaffa inga ungar :(


    Goodness me
  • Pkb

    Men asså jag fattar inte, så fort man har ett problem så tycker folk att man ska göra slut och man ska anmäla och hit och dit. Varför kan man inte börja med att ge det lite tid när båda bestämt sig för att arbeta på situationen, lite tålamod så kanske han tillslut tar tag i sitt beteende. Om tiden går och en utav parterna inte vill ändra sig sedan så förstår jag att man inte vill fortsätta relationen.

  • Anonym (Kladd)

    Man måste inte göra slut jämnt! Har ni som säger det någonsin gjort slut med någon ni älskar av hela erat hjärta? Troligtvis inte.

    Tycker inte att ni ska sälja huset om ni verkligen tycker om varandra!

    Folk tror att man löser alla jävla problem genom att göra slut!

  • Anonym (Kladd)

    Tack för den nervärderande kommentaren!
    Hur vida vi skaffar barn eller inte hör inte hit.

    Omogen eller inte? Ja att lösa det på det omognaste viset är väl att göra slut.

    Jag vill bara lösa det här problemet!!!

    Vi har det skitbra annars!

  • Anonym (::)

    Jaha TS. Vad handlar dom här konflikterna om då?

    Du klänger dig fast i hans kläder så han inte ska gå, o sen följer du efter till bilen o försöker prata med honom där också. Har det hjälpt hittills?......

  • Hannah76

    Hur är ditt beteende? Har grälen varit konstruktiva? Hur har tidigare bråk slutat? Är du elak? Blir han elak?

    Sluta bråka o börja prata istället?

  • Icachefen

    Högst troligt har han lite behov av ensamtid, har en känsla av att er relation kan vara krävande eftersom han drar innan du ens hinner berätta varför du är arg så antar jag att ditt beteende inte är helt 100. Så troligtvis kombinerar han det. Ge mannen lite space.

  • Mini820
    Anonym (Kladd) skrev 2016-02-06 00:26:16 följande:

    Hjälp!

    Min sambo sticker så fort det blir minsta lilla konflikt.

    Vi hinner knappt börja bråket innan han sticker ut genom dörren.

    Jag blir så trött, arg och frustrerad!

    Ibland kan han vara borta i 48h! Han vill aldrig lyssna utan tycker bara att han kan dyka upp sen och säga "förlåt".

    Jag hinner inte ens få ur mig det jag hade att bråka om.

    Jag har försökt med allt! Hänga i kläderna på han, smsa, ringt men oftast får jag bara tillbaka "ok" eller så lägger han på.....

    Det har varit påväg att ta slut flera gånger om, men jag har alltid hängt kvar...

    Han är nästan sur jämnt och snäser, självömkar sig hela tiden....

    Vad ska jag göra?


    Ok, var bor du? Låter ju läskigt likt mitt ex..

    Jag lät honom göra så några gånger - sedan droppade jag honom som en het sten.

    Han försvann i flera dygn för att sedan komma tillbaka som om ingenting hade hänt. Detta har han satt i system med alla kvinnor han blir tillsammans med..

    (Hans ex kontaktade mig och berättade exakt samma historia)

    Såna här killar får igen det, tusenfalt.

    Inget moget sätt att hantera en konflikt på och framförallt - respektlöst! Gå. Nu!
  • Anonym (Kladd)

    Alltså...

    Den här snubben har aldrig haft en tjej före mig ...

    Det går inte att diskutera med honom... Han sticker. Går till garaget. Försvinner.

    Jag älskar denna mannen...

    Han har ganska mycket ensamtid, minst 8 timmar om dan när han stämplar över vintern och jag jobbar.....

    Tycker inte att jag säger något direkt elakt... Så länge inte han drar till med nått...

    Och ja jag har hängt i kläderna på honom, alla metoder lär testas när man är desperat och frustrerad. Vi har ändå varit ihop i 4 år.

Svar på tråden Sambo som sticker såfort vi bråkar...